دسته‌ها
اخبار

سهم بازار URL های قطعه ویژه چقدر است؟ [Study]


21 فوریه 2019 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

بنر برگزیده سهم بازار

URL ها تا چه اندازه یک قطعه ویژه را به اشتراک می گذارند؟ وقتی Google از بیش از یک URL در داخل یک قطعه ویژه استفاده می کند چه اتفاقی می افتد؟ آیا یک URL وجود دارد که بر کادر موقعیت صفر غالب باشد؟ وقتی گوگل بین بیش از دو URL در نوسان است چه اتفاقی می افتد – هر URL چقدر قابل مشاهده است؟

بر اساس نتایج آ،ین مطالعه Featured Snippet ما، که تجزیه و تحلیل کرد که Google چند بار یک URL را در ،مت Featured Snippet تغییر می دهد، ما می خواستیم بد،م که سهم بازار URL Snippet ویژه چگونه است.

در اینجا چیزی است که ما پیدا کردیم:

قرار دادن قطعات برجسته در کنار هم

شایان ذکر است که چگونه به اینجا رسیدیم. همانطور که گفته شد، اندکی قبل از انجام این مطالعه، بررسی کردم که گوگل چند بار URL های مورد استفاده در یک قطعه ویژه را در یک دوره 30 و 90 روزه تعویض می کند. چیزی که من دریافتم این بود که به طور کلی، گوگل بین دو URL در یک قطعه ویژه (در یک دوره 30 روزه کمی کمتر از 2 URL و در یک دوره 90 روزه کمی بیش از 2 URL) در نوسان است. این داده ها همچنین نشان داد که در یک دوره 30 روزه گوگل کمی بیش از دو تغییر در URL در میانگین Featured Snippet ایجاد کرده است.

رفتار URL قطعه ویژه

علیرغم مطالعه انواع مختلف پرس و جو، مطالعه باعث شد کمی بیشتر بخواهم. این یک چیز است که بد،د گوگل چند URL منحصر به فرد را در طول ماه در یک قطعه ویژه قرار می دهد، اما این یک چیز دیگر است که سهم بازار هر URL را کاملاً بد،د. از آنجایی که گوگل هر ماه فقط دو URL تغییر می دهد، و با توجه به اینکه موتور جستجو مستعد استفاده از دو URL در یک قطعه ویژه در هر ماه است، می خواستم بدانم که آیا یک URL نسبت به دیگری غالب تر است و آیا اینطور است تا چه حد.

برای این منظور، و با کمک تیم مشتاق خود، ما 300 کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کردیم که یک قطعه ویژه (ایالات متحده – دسکتاپ) را تولید کرد که از دو URL در یک دوره 30 روزه استفاده کرد. از آنجا به سادگی تعیین کردیم که کدام URL غالب است (ی،ی کدام URL در ا،ر مواقع در ،مت Featured Snippet ظاهر می شود) و سهم بازار آن را مح،ه کردیم.

آنچه در ادامه می‌آید حاصل تلاش ماست:

سهم بازار URL قطعه ویژه

همانطور که گفته شد، ما 300 قطعه ویژه را برای تولید کلمات کلیدی انتخاب کردیم که فقط یک معیار داشتند. گوگل در یک دوره 30 روزه فقط از دو آدرس اینترنتی در جعبه موقعیت صفر استفاده کرد. هدف آشکار این بود که ببینیم تمایل گوگل به نشان دادن اما دو URL در قطعه ویژه در طول یک ماه چگونه عمل می کند.

این چیزی است که ما یافتیم:

سهم بازار URL قطعه ویژه

متوجه خواهید شد که من به یک URL به ،وان URL اشاره می کنم URL غالب و دیگری به ،وان URL جایگزین. دلیل آن این است که برای مواردی که گوگل فقط دو URL را در هر ماه در ،مت Featured Snippet نشان می دهد (و به یاد داشته باشید، این روند کلی است) یک URL به وضوح URL غالب است. حتی نزدیک هم نیست (البته به طور متوسط). یک URL به وضوح ا،ریت قریب به اتفاق سهم بازار Featured Snippet را به خود اختصاص می دهد، به ویژه بیش از 77٪ از آن. نش، اینترنتی دوم یا «جایگزین» (همانطور که در این پست به آن اشاره خواهد شد)، اما در ۲۳ درصد مواقع در طول میانگین ماه وجود دارد.

البته، هیچ چیز به این سادگی که در ابتدا به نظر می رسد نیست، زیرا این داده ها نشان دهنده میانگین میانگین است.

داده‌هایی که از منظر «محدوده درصدی» بررسی می‌شوند، داستان کمی متفاوت را بیان می‌کنند. نمودار زیر تعداد نش،‌های اینترنتی «جایگزین» را نشان می‌دهد که در محدوده درصدی فهرست‌شده قرار دارند:

Alt Featured Snippet URL Market Ranges

با نگاهی به این داده ها، تعداد نامتن،ی از URL های جایگزین وجود داشت که بیش از یک چهارم مواقع در یک قطعه ویژه برای یک کلمه کلیدی خاص ظاهر می شدند. این بدان م،ی است که تقریباً نیمی از URLهای متناوب Featured Snippet مورد مطالعه (به طور خاص 138 از 300) سهم بازار بالای 25% داشتند. حتی در محدوده 26٪ – 50٪، 49 URL از 138 URL سهم بازار بالای 40٪ داشتند (که 36٪ از URL های موجود در این محدوده است).

برع،، تنها 35 URL یا 11.5٪ از کل مجموعه داده، سهم بازار Featured Snippet 5٪ یا کمتر را داشتند. نکته این است که فقط تعداد نسبتا کمی URL های Featured Snippet وجود دارد که نشان دهنده یک معامله یکباره در جعبه موقعیت صفر است. ی،ی تعداد بسیار کمی از URL ها فقط یک یا دو بار در یک دوره 30 روزه استفاده می شوند. آن را با تقریباً 20٪ URLهای موجود در مجموعه داده مقایسه کنید
دارند سهم بازار 40 درصد یا بهتر.

در واقع، ما 11 مورد را ثبت کردیم که در آن اساساً هیچ URL غالبی وجود نداشت، جایی که یک ت،یم 50/50 بین دو URL وجود داشت، که نشان دهنده حدود 3.5٪ از مجموعه داده کلیدواژه تجزیه و تحلیل شده است. [Disclaimer: for these 11 instances, one URL was”deemed” the dominant URL and the other the alternate URL, ،wever, in reality, you could look at either URL as being both the dominant or alternate link used. It all depends if you see the cup being half empty or half full.]

کلمات کلیدی “چگونه” و سهم بازار URL جایگزین در قطعه ویژه

همانطور که در هنگام تجزیه و تحلیل میانگین تعداد URL های استفاده شده و مبا، URL های انجام شده در قطعه های ویژه انجام دادیم، در اینجا نیز ما چگونه کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل آنها به صورت مجزا. این به دلیل ماهیت بسیار مرتبطی که این پرس‌و‌جوها در مقابل قطعه‌های ویژه نشان می‌دهند، انجام شد. ی،ی پرس و جو “چگونه” با اساسی ترین ماهیت چیزی که Featured Snippet قصد دستیابی به آن را دارد هماهنگ می کند. بنابراین، عاقلانه است که ببینیم آیا گوگل ال،ای سهم بازار URL منحصر به فردی را برای دسته کلیدواژه نمایش می دهد یا خیر.

تجزیه و تحلیل تولید 52 قطعه ویژه چگونه کلمات کلیدی یک تفاوت اسمی را در سهم بازار URL جایگزین در مقایسه با مجموعه داده کلی نشان می دهد:

چگونه به سهم بازار URL قطعه ویژه

همانطور که اشاره شد، فقط یک درصد تفاوت بین URL های نشان دهنده وجود دارد چگونه پرس و جوها و آنهایی که عبارات جستجوی “عمومی” را منع، می کنند.

در همان زمان، وقتی مجموعه داده را به طور کلی تجزیه و تحلیل کردم، هیچ اشتراکی بین کلمات کلیدی که یک URL متناوب Featured Snippet با سهم بازار قابل توجهی تولید می ،د و آنهایی که URL هایی با سهم بازار ناچیز تولید می ،د، پیدا نکردم. این به ظاهر نشان می دهد که تسلط URL “ترجیح” کمتر به نوع کلمه کلیدی یا هدف کاربر مربوط می شود، بلکه با استراتژی و رویکرد کلی گوگل برای قرار دادن URL ها در جعبه موقعیت صفر مورد علاقه خود ارتباط دارد.

راهنمای ما برای برنده شدن ویژگی های SERP را بررسی کنید.


سهم بازار URL قطعه ویژه برای چندین جایگزین

همانطور که قبلاً بحث شد، مطالعه اولیه انجام شده نشان داد که Google تمایل دارد بین دو URL برای قرار دادن Featured Snippet جایگزین شود. به همین دلیل است که داده‌های بالا فقط با کلمات کلیدی سروکار دارند که قطعه‌های ویژه تولید می‌کنند که در آن تنها دو URL در یک دوره 30 روزه استفاده شده‌اند.

گفته می‌شود، گوگل چندین URL جایگزین برای قطعه‌های ویژه خود دارد. ما می‌خواستیم ببینیم که سهم بازار در این موارد چگونه به نظر می‌رسد. مسئله این است که هر چه URL های بیشتری اضافه کنید، طبق تعریف باید «اشتراک گذاری» بیشتری در بازار وجود داشته باشد. به این م،ی، اینطور نیست که بتو،د سهم بازار Featured Snippet را از تمام قطعه های ویژه با چندین URL جایگزین تجزیه و تحلیل کنید. در عوض، شما باید به کلمات کلیدی با دو URL جایگزین به طور جداگانه نگاه کنید تا کلمات کلیدی با سه جایگزین URL و غیره.

به همین دلیل، ما کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دادیم که در آنها Google از دو نش، اینترنتی متناوب Featured Snippet در یک دوره 30 روزه استفاده کرد. به این م،ی، ما به کلمات کلیدی نگاه کردیم که در آن گوگل از کل سه URL در Featured Snippet در طول 30 روز استفاده کرده است (سه آدرس URL غالب و دو URL جایگزین هستند). در چنین مواردی، سهم بازار URL Snippet ویژه به این صورت به نظر می رسد:

سهم بازار نش، اینترنتی چندگانه Alt Snippet ویژه

قابل توجه ترین پیشنهاد، و چیزی که در ابتدا بیشتر در مورد آن کنجکاو بودم، این است که آن URL سوم سهم بازار خود را از کجا می گیرد؟ به این م،ا که آیا گوگل زم، که تصمیم می‌گیرد از نش، اینترنتی سوم برای یک قطعه ویژه استفاده کند، سهم بازار را از URL غالب یا از URL جایگزین می‌گیرد؟

همانطور که در اینجا می بینید، و به اندازه کافی جالب است، گوگل عمدتاً سهم بازار را از URL غالب خارج می کند. در حالی که سهم بازار URL غالب زم، که گوگل از دو نش، اینترنتی در قطعه ویژه استفاده می‌کرد، ۷۷ درصد بود، با معرفی یک URL دیگر، این تعداد به ۶۶ درصد کاهش می‌یابد. این در مقایسه با URL جایگزین «اولیه» (URL جایگزین 1)، که میانگین سهم بازار خود را در واقع یک نقطه افزایش داد (که البته از نظر آماری ناچیز است).

همانطور که گفته شد، نش، اینترنتی جایگزین «دوم» چیزی جز حداقل سهم بازار دارد که میانگین آن 10 درصد است. به این م،ی که کمی دورتر است و به همین دلیل قرارگیری آن در داخل یک قطعه ویژه در مقایسه با URL غالب و حتی در URL جایگزین اولیه دارای حداقل ارزش است.

نکات مهم سهم بازار URL قطعه URL

در مورد این داده ها چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد (بدیهی است) و شما می تو،د درباره م،ای آن در طیف گسترده ای از جهات گفتگو کنید. با این اوصاف، در اینجا چند غذای آماده وجود دارد که در این مسیر برای من جالب بود:

با قطعه های ویژه خود بد،د چه چیزی چیست

مطمئناً، می تو،د بگویید که من این را به ،وان بهترین غذای آماده پیشنهاد می کنم، زیرا برای شرکتی کار می کنم که چندین پیشنهاد می دهد ابزارهای ویژه Snippet… یا ممکن است به این دلیل باشد که تفاوت قابل توجهی در غالب بودن URL قطعه ویژه در مقایسه با URL “alt” وجود دارد! داده‌ها تقریباً فریاد می‌زنند که ردیابی برد Featured Snippet به صورت مجزا کافی نیست. در عوض، باید تعیین کنید که آیا برد شما نشان می‌دهد که شما URL غالب هستید یا جایگزین. زم، که Google با بیش از یک URL جایگزین استفاده می‌کند، این امر بیشتر کاربرد دارد. در واقع، در چنین مواردی، حتی اگر شما URL غالب در قطعه ویژه هستید، منطقی است که هر روز توجه زیادی داشته باشید تا ببینید آن مکان چگونه به نظر می رسد، زیرا همانطور که دیدیم، گوگل سهم بازار URL جایگزین اضافی را از URL غالب

سهم بازار URL قطعه ویژه یک بازی مجموع صفر نیست

علیرغم اینکه سهم بازار URL قطعه ویژه به URL غالب تعلق دارد، امیدی وجود دارد. من می گویم، یک فرصت وجود دارد! این احتمال وجود دارد که صفحه شما نشان‌دهنده نش، اینترنتی قطعه ویژه جایگزین، یک برد بسیار من، باشد. به این م،ا که، در حالی که میانگین آدرس اینترنتی قطعه ویژه جایگزین سهم بازاری در حدود 25 درصد دارد، بخش خوبی از آنها دارای ماندگاری بسیار بیشتری هستند. مجموعه داده‌های کلیدواژه ما نشان داد که 20٪ از کلمات کلیدی که یک قطعه ویژه تولید می‌کنند که فقط بین دو URL در نوسان است، سهم بازاری 40٪ یا بیشتر دارند! این چیزی برای عطسه ، نیست. بنابراین اگر به این فکر می‌کنید که «من قبلاً می‌دانم که به هر حال URL غالب را ندارم»، بدون در نظر گرفتن این موضوع ارزشمند است که به آن توجه کنید زیرا ممکن است جواهری در دستان شما باشد.

ارزش دارد که یک شاهین قطعه برجسته باشید!

نمای نزدیک چشم شاهین

قبل از اینکه تو را به راهت بفرستم
…. علیرغم همه صحبت‌هایی که در مورد هدف کاربر برای گروه‌های خاصی از کلمات کلیدی وجود دارد، به نظر می‌رسد که سهم بازار URL Snippet ویژه در میان انواع زیرمجموعه‌های کلیدواژه دائماً ناسازگار است. همانطور که در بالا بحث شد، چگونه کلمات کلیدی، که مظهر پرس و جوهای قطعه ویژه هستند، دارای همان نسبت سهم بازار URL با اجرای عبارت جستجوی کارخانه شما هستند. وجود داشت چگونه کلمات کلیدی با URL های جایگزین که سهم بازار Featured Snippet 3٪ و چگونه تکه‌های ویژه با آدرس‌های اینترنتی جایگزین که سهم بازار بیش از 40% را دارند. خواه یک قطعه ویژه که مربوط به یک محصول یا خدمات یا حتی فقط اطلاعات کلی باشد، هیچ الگوی واضح (یا حتی نامشخص) وجود ندارد، اعداد در همه جا با URL های جایگزینی که طیف کامل سهم بازار را در بر می گرفتند، بدون توجه به اینکه دسته کلمات کلیدی

همه راه‌ها به این ایده منتهی می‌شوند که رفتار قطعه ویژه گوگل کمتر به هدف کلمه کلیدی و بیشتر به ماهیت خود ویژگی SERP مربوط می‌شود. این امر ارائه مشاوره برای سایت هایی که بر روی نوع خاصی از کلمه کلیدی و موارد مشابه تمرکز دارند کمی سخت تر می کند. بلکه نکته قبلی من را تحسین برانگیزتر می کند. بدون حتی یک الگوی رفتاری کلی برای یک زیرمجموعه کلیدواژه معین، بهترین شرط شما این است که عملکرد Featured Snippet خود را مانند یک شاهین تماشا کنید. شاهین باش!

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/featured-snippet-market-share