دسته‌ها
اخبار

سه بازار مالی که باید درباره آن بدانید! آموزش مفید | حسینی فایننس

سه بازار مالی که باید درباره آن بدانید! آموزش مفید | حسینی فایننس

این شرکت‌ها برای اینکه در معاملات خود کارمزدی پرداخت نکنند، معمولاً به صورت مستقیم و بدون دخالت کارگزار وارد معامله می‌شوند. معمولاً سازمان‌ها و موسسات بزرگ سرمایه‌گذاری به دلیل حق کمیسیون و کارمزد کمتری که در بازار سوم وجود دارد، مشغول به فعالیت در این بازار هستند. احتمالا سخت ترین مسئله ای که در این استراتژی معامله گری با آن مواجه هستید، این است که باید بدانید چگونه دیسیپلین خود را حفظ کنید. اگر قادر به حفظ دیسیپلین خود نیستید، بهتر است روش دیگری را برای معاملات خود انتخاب کنید.

  • کارگزاران نیز اشخاص ثالثی هستند که معاملات بین خریداران و فروشندگان را تسهیل می‌کنند.
  • کارگزاری بسته به میزان گردش مالی کاربر به او اجازه می‌دهد میزانی مشخص سهم بخرد و بعدا پولش را بپردازد.
  • یکی از ابزارهایی که می‌تواند هزینه تراکنش را کاهش دهد، فروم‌هایی است که فعالان بازار آزادانه در آن به تبادل نظر بپردازند و اطلاعات خود در مورد یک دارایی را به اشتراک https://hoseinifinance.com/blog/financial-markets/ بگذارند.
  • در سطح عمومی ‌و عمده‌فروشی، بازارهای پولی شامل حجم‌های معاملاتی بالایی بین مؤسسات و معامله‌گران می‌باشند.
  • بر طبق گزارش وب‌سایت coinmarketcap، ارزش کل بازارهای ارزهای دیجیتال بیش از ۲.۵ تریلیون دلار است.

بازار سهام توسط شرکت‌ها برای افزایش سرمایه از طریق عرضه اولیه عمومی استفاده می‌شود. شرکت‌کنندگان در بازار سهام به صورت خرده‌فروش، بازارساز و متخصص که نقدینگی را حفظ کرده و بازارهای دوطرفه را ارائه می‌دهند حضور می‌یابند. کارگزاری رابط بین خریداران و فروشندگان است که معامله را تسهیل می‌کند.

انواع بازار‌های مالی چه هستند؟

در این دوره دانش پیشنیاز معامله گران ارائه می شود اما استفاده از آنها صرفا با مسئولیت استفاده کننده است و تضمینی در خصوص موفقیت داده نمی شود. تالارهای دیگری هم در بورس کالا فعال هستند که می‌توانید ساعات شروع فعالیت آن‌ها را در سایت بورس کالای ایران مشاهده کنید. نکته بعدی این است که به دلیل امکان ثبت سفارش برای متقاضیان و کارگزاری‌ها هر کدام از این تالارها ممکن است ساعت معامله متفاوتی داشته باشند.

-بازارهای اوراق قرضه (Bond Markets)

بازارهای مالی از ابزارهای متعددی برای خرید و فروش تشکیل شده اند که بازار سهام فقط یکی از آن ها است. استراتژی معاملاتی اسکالپینگ برای معامله گری آن دسته از افرادی سودمند است که تنها به معاملات کوتاه مدت می اندیشند. در این روش شما مجبور نیستید سرمایه زیادی را برای تجارت خود کنار بگذارید. البته طبیعتاً به نسبت سرمایه ای که می گذارید سود دریافت می کنید.

بازار فرابورس (Over The Counter Markets)

به‌هرحال محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد شرایط فعالیت در بازارهایی مثل بازار ارزهای دیجیتال یا فارکس را کمی سخت کرده است. در این میان بازار بورس ایران به عنوان فضایی مناسب برای سرمایه گذاری شناخته شده است و می‌توان از آن به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران یاد کرد. در این مطلب به طور کامل با بازارهای مالی، کارکردهای آنها، نقش مهم آنها در اقتصاد و انواع آنها آشنا شدیم. بازارهای مالی را به روش های مختلف می توان دسته بندی کرد؛ مثلا بازار مالی را می توان به دو دسته ی بازار پول و بازار سرمایه تقسیم کرد. همچنین بعضی از این بازارها مانند بازار بورس به طور کامل قانونگذاری و تنظیم می شوند.