دسته‌ها
اخبار

شاخص Mobile-First Google منتشر شد


21 مارس 2018 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein




به روز رس،:



گوگل به تازگی اعلام کرده است انتشار شاخص موبایل اول تغییرات SERP که در زیر توضیح می‌دهم اکنون می‌توانند برای دنبال ، زیربنای چگونگی آماده‌سازی و متعاقباً انتشار ایند، موبایل اول توسط گوگل استفاده شوند. به این م،ی، و مطابق با پیش‌بینی ما از عرضه قریب‌الوقوع، می‌تو،د ج، زم، تغییراتی را که Google برای رسیدن به این نقطه انجام داده است، مشاهده کنید. بیشتر، می‌تو،د ببینید که گوگل چه گام‌های خاصی را برای راه‌اندازی ایند، موبایل اول برداشته است.

ما در چند روز گذشته متوجه تغییرات بزرگی در ساختار HTML SERP موبایل شده‌ایم. باید اعتراف کرد که این اولین باری نیست که ما شاهد تغییرات ساختاری در SERP موبایل هستیم. مهم این است که آ،ین باری که این کار را انجام دادیم، گوگل اعلام کرد که به طور قابل توجهی در حال آزمایش شاخص موبایل اول هستند. این را اضافه کنید که برای اولین بار در سال‌ها ساختار SERP دسکتاپ تغییر کرده است و شما کاملاً می‌تو،د ادعا کنید که در واقع، شاخص موبایل اول بسیار نزدیک است، در واقع، ما احساس می‌کنیم که نزدیک است.

راه اندازی موبایل

تاریخچه ساختار SERP به پیاده سازی موبایل اول اشاره دارد

برای اینکه بتوانم به اندازه کافی توضیح دهم که چرا فکر می کنیم شانس بسیار خوبی وجود دارد که نمایه موبایل اول نزدیک به عرضه کامل است (اگر قبلاً منتشر نشده است)، باید کمی از آن عبور کنم. تاریخچه ساختار SERP با انجام این کار، متوجه خواهید شد که چرا آنچه در حوالی 15 مارس رخ داد (مراقب ،اوین مارس باشید) بسیار مهم و کاملاً بی سابقه بود.

نسخه 1 SERP موبایل: 2016 تا پاییز 2017

در زمان چهار سال به عقب پرش کنید. در آن زمان گوگل یک ساختار SERP منحصر به فرد برای متفاوت داشت سیار دستگاه ها (ی،ی من در مورد آن صحبت نمی کنم
دسکتاپ اینجا). به سرعت به جلو دو سال در زمان و این تنوع دستگاه از بین رفت. از حدود سال 2016، یک SERP موبایل یکنواخت وجود داشته است ساختار HTML و طراحی ما دوست داریم این را صدا کنیم نسخه 1. نسخه 1 تجسم یکنواخت و استاندارد شده SERP موبایل بود. حتی با معمول
تست ها گوگل اجرا می‌شود و حتی با ویژگی‌های جدید و منسوخ SERP (ی،ی Notable Online، بر،ب Mobile Friendly و مواردی از این قبیل)، این نسخه در تمام مدت فعالیت خود پایدار بود.

ج، زم، دیجیتال

نسخه 2 و انتشار اولیه Mobile-First Index: پاییز 2017 – مارس 2018

در 4 اکتبر 2017، بری شوارتز از SERoundtable گزارش داد که گوگل تست شاخص موبایل اول. این در حالی رخ داد که جان مو،، کارمند Google، در یک پاتوق وب مستر گوگل به همین اندازه اشاره کرد. در همان زمان، گزارش دادیم که گوگل ساختار و طبقه‌بندی کننده‌های SERP موبایل را تغییر داده است. حدس و گمان اولیه ما، ی،ی قبل از اعلام گوگل، این بود که این تغییر به م،ای انتشار محدود شاخص موبایل اول است.

به طور خاص، در حدود 1 اکتبر 2017، ما متوجه ساختار جدیدی برای SERP موبایل با طبقه‌بندی‌کننده‌های جدید شدیم. در واقع، ساختار قبلی SERP تلفن همراه دارای مجموعه ای «روشن» از طبقه بندی کننده ها نبود. این نسخه جدید، چیزی است که ما نامیده ایم نسخه 2، انجام داد. ما شروع به دیدن الگویی کردیم که در آن طبقه بندی کننده ها به صورت سه کاراکتر با پیشوند زیر خط (ی،ی _xYz و غیره) ارائه می شدند.

در آن زمان، از 10٪ تا 20٪ از SERP های تلفن همراه، در واقع این نسخه دوم بودند. اکنون، معرفی نسخه جدید SERP تلفن همراه را که نمایش داده می‌شود، درست زم، که Google اعلام می‌کند یک عرضه محدود برای اولین بار در موبایل را اعلام می‌کند، با این واقعیت ،یب کنید که نسخه جدید نیز کاملاً محدود بود و شما چیزی فراتر از تصادف دارید.


نسخه 3 و موردی برای اعلام شاخص Mobile-First منتشر شد

حالا می‌رسیم به چیزی که همه ما برای آن به اینجا آمده‌ایم، مبنای استدلالی که می‌گوید… گوگل فهرست موبایل اول را منتشر کرده است.

مدت کوتاهی پس از شروع سال 2018، متوجه تغییر دیگری در طبقه‌بندی‌کننده‌های SERP موبایل شدیم. (البته در اینجا، ساختار دقیقاً ی،ان باقی مانده است.) به جای خط زیر که با سه کاراکتر دنبال می شود، طبقه بندی کننده های جدید یک ساختار شش کاراکتری ارائه ،د (ی،ی،
aBcDeF). در همان زمان، گوگل با معرفی ساختار طبقه‌بندی‌کننده شش رقمی جدید به موتورهای جستجوی Google for Jobs و Local Finder خود، تغییر گسترده‌ای ایجاد کرد. با این حال، به‌طور کلی، و به استثنای Google for Jobs و Local Finder، این «نسخه طبقه‌بندی‌کننده شش کاراکتر» اصلاً رایج نبود و طبق داده‌های ما در اوج آن، تنها در حدود 5 درصد مواقع ظاهر می‌شد.

همه چیز در حدود 15 مارس تغییر کرد.

در (یا حدود) 15 مارس، شخصی در Google دکمه را فشار داد و نسخه‌های 1 و 2 SERP موبایل کاملاً از بین رفت. گوگل این نسخه ها را با قالب طبقه بندی کننده شش کاراکتری که در بالا توضیح داده شد جایگزین کرد. این همان چیزی است که ما اکنون به آن می گوییم نسخه 3. نسخه 3 همان ساختار نسخه 2 را دارد، اما همانطور که اشاره شد، قالبی کاملاً متفاوت برای طبقه بندی کننده های آن است.

تکامل شاخص موبایل اول

نسخه 3 اکنون تنها نسخه ای است که در SERP موبایل می بینیم و عرضه آن جه، بود. مطابق با ساختار نسخه 2 (که مصادف با انتشار اولیه شاخص موبایل اول بود)، به نظر می رسد که نسخه 3 (که فقط طبقه بندی کننده ها تغییر کرده اند) ممکن است تکامل خود شاخص موبایل اول باشد. که البته زمینه را برای اجرای آن فراهم می کند.

The Kicker – ساختار SERP روی دسکتاپ

در طول این “تاریخچه ساختار SERP” من عمدا از بحث در مورد دسکتاپ اجتناب کرده ام. اما اکنون زمان انجام این کار است.

ساختار و طبقه بندی کننده های SERP دسکتاپ چهار سال است که تغییر نکرده اند.

آیا می تو،د حدس بزنید بالا،ه کی تغییر ،د؟ درست است، حدود 15 مارس.
آیا می تو،د حدس بزنید که ساختار و طبقه بندی کننده های SERP دسکتاپ به چه چیزی تغییر کرده است؟ درست است، نسخه 3 SERP موبایل.

بنابراین جدای از همبستگی بین نسخه‌های جدید SERP موبایل و انتشار شاخص موبایل اول (همانطور که در اکتبر 2017 اتفاق افتاد)، اکنون برای اولین بار در چهار سال گذشته تغییراتی در زیربنای دسکتاپ دریافت می‌کنیم. SERP. البته SERP دسکتاپ چه تغییری می کند؟ این همان تغییری است که SERP موبایل در زیربنای خود دریافت کرد.

برای تاثیر دوباره سوال را مطرح می کنم
…. آیا گوگل فهرست موبایل اول را منتشر کرده است؟

ویژگی های SERP – پشتیب، نهایی؟

آ،ین قطعه در این پازل وجود دارد و آن ویژگی های SERP است. ابزارهای ویژگی SERP دسکتاپ و موبایل ما طبقه‌بندی‌کننده‌هایی را که Google در ویژگی‌های خود استفاده می‌کند، انتخاب می‌کنند. بنابراین، وقتی گوگل این طبقه‌بندی‌کننده‌ها را تغییر می‌دهد، متوجه می‌شویم. در اکتبر سال 2017، زم، که بین 10 تا 20 درصد از SERP های موبایل به ،وان نسخه 2 وجود داشت، ما شاهد چند “نقطه در رادار ردیابی ویژگی SERP” بودیم.

با انتشار کامل نسخه 3، ردیاب های ما 9 در مقیاس ریشتر را ثبت ،د، و نه فقط در تلفن همراه، بلکه این بار، دسکتاپ همچنین.

ویژگی های دسکتاپ:

پانل دانش

داده های دسکتاپ پنل دانش

بسته محلی

داده های دسکتاپ بسته محلی

قطعه های ساختاریافته

داده های دسکتاپ قطعات ساختاریافته

جستجوی مرتبط

داده های دسکتاپ جستجوی مرتبط

ویژگی های موبایل:

(توجه داشته باشید، ما تغییر در طبقه‌بندی‌کننده‌های برخی ویژگی‌ها را در تلفن همراه به‌صورت بلادرنگ دریافتیم و بر اساس آن تنظیم کردیم. به این ترتیب، همه ویژگی‌های نشان داده شده در بالا برای دسک‌تاپ با یک الگوی مشابه در تلفن همراه نمایش داده نمی‌شوند. در این موارد، چنین داده‌هایی وجود ندارد. در ذیل نشان داده شده است.)

پنل دانش موبایل

داده های موبایل پانل دانش

بسته محلی موبایل



بسته محلی داده تلفن همراه

تصویر بند انگشتی موبایل

داده های موبایل تصویر کوچک

SiteLinks Mobile

داده های موبایل SiteLinks

عرضه اول موبایل یا آماده سازی؟

ابزارهای موبایل

آیا معرفی نسخه 3 SERP موبایل (و اکنون دسکتاپ) مترادف با راه اندازی قریب الوقوع شاخص موبایل محور گوگل است؟ البته ما نمی تو،م با قطعیت 100 درصد چیزی بگوییم. ممکن است ظهور نسخه 3 به انتشار واقعی شاخص موبایل اول اشاره کند؟ ما نمی تو،م آن را ثابت کنیم. با این حال، چیزی در این مفهوم وجود دارد. اینجوری فکر کن نسخه 2 SERP موبایل به موازات انتشار محدود شاخص موبایل اول انجام شد. اکنون که نسخه 2 از بین رفته است، که منطقی تر است، این که گوگل نسخه اولیه خود را برای موبایل عقب کشید یا اینکه نسخه 3 آن را یک قدم جلوتر برد؟ در نظر بگیرید که نسخه 3 همان ساختار نسخه 2 را حفظ کرده است.

من می گویم که اگر این شاخص منتشر شود، با توجه به اینکه گوگل فقط گفته است که به سایت‌ها اطلاع دهید که چه زم، به فهرست اول موبایل تغییر داده شدند. همچنین با بازه زم، خود گوگل مطابقت دارد، زیرا در اوا، فوریه 2017 آنها اعلام ،د که سایت های بیشتری در فهرست موبایل اول قرار می گیرند در “هفته های آینده” 15 مارس به خوبی در آن ج، زم، قرار می گیرد.

راه‌اندازی یا راه‌اندازی، یک چیز مسلم است، اتفاق مهمی هم برای SERP‌های دسکتاپ و هم برای موبایل رخ داده است که به طور طبیعی منجر به پیاده‌سازی اول از طریق موبایل می‌شود. چقدر ممکن است تصادفی باشد؟

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-mobile-first-index-roll-out