دسته‌ها
اخبار

شیر قطع کن کاتالوگ، قیمت و خرید شیر ایمنی قطع کن اینرژی | kasrasaran

شیر قطع کن کاتالوگ، قیمت و خرید شیر ایمنی قطع کن اینرژی | kasrasaran

با این حال در زمان وقوع زلزله، شیر این آستانه را می‌بندد و جریان گاز به داخل خانه قطع می‌شود. در بیشتر مواقع استفاده از شیر قطع‌کن به خاطر مسائل مربوط به ایمنی سیستم است. این نوع ولوها به یکباره جریان درون لوله را قطع می‌کنند و از بروز حوادث جلوگیری می‌کنند. بنابراین انتخاب مناسب آن‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

  • این شیر برای کنترل مناسب نبوده و باید در حالت بسته و یا کاملاً باز باشد.
  • این مدل شیر یک‌طرفه نوسانی نسبت به مدل ساده آن افت فشار بیشتری دارد و این افت فشار به‌خاطر وجود میله‌ای است که در مرکز زبانه و مسیر جریان قرار می‌گیرد.
  • میدانید که در مواردی مانند تنظیم دما ، تنظیم میزان سیال خروجی و یا تنظیم فشار نیاز به کم و زیاد نمودن یک یا چند شیر خواهیم داشت مانند شیر آب حمام و یا شیر بعد از پمپ موتور خانه .
  • از شیر برقی در مسیر ارسال پنوماتیک برای کنترل کردن فشار هوا و مقدار خروجی هوا استفاده می کنند.
  • سفت کردن بیش از حد مهره‌های گلند باعث بالا رفتن توان مورد نیاز برای باز و بسته کردن شیر شده و شل بودن آن نیز می‌تواند باعث نشتی از ناحیه ساقه یا استم گردد.

برخی از انواع شیر قطع خودکار جریان دیجیتالی هستند و در صورت بروز مشکل سیگنالی.بر روی تلفن همراه شما ارسال می‌شود و شما را نسبت به مشکل پیش آمده مطلع می‌کنند. در این شرایط شما این امکان را دارید که حتی از دور نیز وضعیت را کنترل کرده و جریان آب را خاموش و برق را قطع کنید و با یک متخصص یا لوله کش تماس بگیرید. هم‌چنین، باید توجه داشت که برای شیرهای پروانه‌ای فلنج‌دار عموما دیسک استنلس استیل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ زیرا در شیر پروانه‌ای فلنج‌دار، علاوه بر دیسک قسمتی از بدنه شیر نیز با سیال در تماس است و ممکن است در معرض خوردگی قرار گیرد. به علاوه، در نوع متداول شیرهای پروانه‌ای، عملگر دستی معمولا در حالت فلنج‌دار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

قیمت شیر کشویی فولادی کلاس 150

ذکر این موضوع که جنس، سایز و برند سازنده، تعیین کنندگان اصلی قیمت شیر برقی اتوماتیک هستند خالی از لطف  نیست. بدترین خسارت‌های ناشی از زلزله اغلب به خاطر نشت گاز اتفاق می‌افتد. شیر حساس به زلزله از ساختمان و محل زندگی شما در برابر نشت گاز ناشی از زلزله و آتش‌سوزی احتمالی پس از آن محافظت می‌کند. پس از زلزله، با اطمینان از سالم بودن لوله‌های گاز و عدم آسیب رسیدن به آنها می‌توانید شیر را دوباره تنظیم و فعال کنید. اگر خطوط گاز آسیب دیده باشند نیز شیرِ حساس به زلزله اطمینان ایجاد می‌کند که گاز وارد فضای داخلی نشود تا زمانی که نسبت به تعمیر آنها اقدام شود.

مزایا و معایب شیر پروانه‌ای

پس از ایجاد فضا، شیر زلزله مستقیما به انتهای جعبه‌ی تامین مکان من گاز متصل می‌شود. شیر زلزله شبیه به یک جعبه‌ی کوچک یا شبیه به یک سیلندر است و معمولا رنگ متفاوتی دارد تا راحت‌تر از بقیه‌ی لوله تشخیص داده شود. زمانی که شیر زلزله کاملا متصل شد چند بار آن را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا از عملکرد آن اطمینان حاصل شود. زمین‌لرزه‌های قدرتمند می‌توانند فورا باعث شکستگی لوله‌های گاز و نشت گاز بسیار خطرناک شوند. نشت گاز به ویژه در داخل سازه‌ها که گاز به دام افتاده و تجمع می‌یابد، بسیار خطرناک است. علاوه بر ایجاد نشت گاز، زلزله اغلب موقعیت‌هایی را ایجاد می‌کند که گاز ممکن است به راحتی مشتعل شود.

شیر های دو راهه، شیرهای خاموش شونده‌ای هستند که یک پورت ورودی و یک پورت خروجی دارند(تصویر یک). در هنگام قطع جریان از مدار، فنر مرکزی با کمک فشار مایع دریچه عایق را روی بدنه شیر قرار میدهد و جریان مایع قطع می‌شود. در هنگام وصل به مدار هسته و دریچه عایق  به سمت سیم پیج اتوماتیک شیر حرکت میکنند و شیر باز میشود. نیروی الکترومغناطیسی از نیروهای فنر و فشار دینامیکی و استاتیکی محیط بیشتر است. شیر برقی در زمانی که جریان مایع باید خودکار کنترل شود کارایی دارند. این نوع شیرها امروزه بیشتر در انواع مختلفی از وسایل و کارخانه ها  مورد استفاده قرار میگیرند.