دسته‌ها
اخبار

طراحی تراس سنتی تفاوت تراس و بالکن طراحی بالکن مدرن مدل تراس خانه ویلایی | elitarchgroup

طراحی تراس سنتی تفاوت تراس و بالکن طراحی بالکن مدرن مدل تراس خانه ویلایی | elitarchgroup

به طوری که می توانید حیاط نقلی منزلتان را به یک باغ دنج و دلنشین تبدیل کنید و با گلکاری و طراحی باغچه، طراوت و تازگی را به منزلتان وارد کنید. همچنین می‌توانید دیوار بالکن را با استفاده از پروفیل چوب پلاست پوشانده و به این ترتیب هارمونی خاصی را ایجاد کرده و محیط تراس را گرم و صمیمی کنید. دیوار سبز هم یکی دیگر از ایده‌های جذاب در طراحی تراس است زیرا هم زیبا است و هم دوستدار محیط زیست. همچنین در فضای کوچک به کار بردن مصالح ومتریال‌هایی با رنگ‌های مختلف یا طرح‌های شلوغ، موجب خستگی و آشفتگی ذهنی می‌شود. اما در بالکن‌ها و تراس‌های بزرگ می‌توان به صورت اصولی، متریال و رنگ‌ها را تا حدودی متنوعتر کرد. به‌کارگیری رنگ‌های کمی‌تیره در فضای بزرگ معقول است اما این مسئله را در نظر بگیرید که رنگ تیره می‌تواند اندکی خسته کننده باشد.

  • در زیر برخی از چمن های مصنوعی شرکت خانه چمن که برای استفاده در زیباسازی پاسیو مناسب هستند معرفی شده اند.
  • معمولا درب ورودی بالکن، در سالن پذیرایی یا یکی از اتاق‌ها طراحی آرایشگاه قرار دارد.
  • پارتیشن های کشویی راه حلی ایده آل و چشمگیر برای بستن معابر یا جداسازی محیط های جدید هستند.
  • تراس ها به عنوان مسأله ای بینابینی در این مرز جایی است که قوانین سخت بیرونی کمرنگ شده در عین حالی که امکان استفاده از فضای باز وجود دارد.

یک تراس کوچک به راحتی با یک طراحی سبک میتواند به یک گوشه دنج در ساختمان تبدیل شود. برای طراحی و دیزاین تراس کوچک خود میتوانید از سبک های بوهو شیک، سنتی، مینیمالیست و یا اسکاندیناویایی استفاده کنید. فرق تراس و بالکن و پاسیو زیاد است و شباهت‌های کمتری بین آنها وجود دارد. از جمله شباهت‌های تراس، بالکن و پاسیو می‌توان به اتصال به خانه، داشتن فضای باز، محیطی دنج برای استراحت و تفریح اشاره کرد.

هر آنچه درموردتوری دیوار سبز باید بدانید!

از آن‌جا که بالکن، تراس و پاسیو هم از اجزای ساختمان هستند، تزیینات و چیدمان دکوراسیون این فضا‌ها هم باید با دکوراسیون داخلی خانه باید هماهنگ باشد. از ویژگی‌های یک تراس ایده آل داشتن منظره و دید مناسب و زیباست. یک بالکن با منظره و دید مناسب و زیبا می‌تواند فشار و خستگی حاصل از کار روزانه را کاملاً برطرف نموده و مکانی باشد برای رسیدن به آرامش.

روش های تزیین پاسیو برای فضای کوچک

از موارد دیگری که باید به آن توجه داشت تقسیم بندی فضای بالکن است. با توجه به این که ساختمان‌های کوچک با متراژ پایین بالکن یا تراسی کوچک دارند، استفاده از لوازم و وسایل کوچک و جمع و جور می‌تواند گزینه ای مناسب باشد. اهداف مختلفی برای طراحی و اجرای پاسیو وجود دارد، ممکن است برای بعضی افراد در جهت زیبایی فضای داخل خانه و برای بعضی دیگر مکانی مانند گلخانه برای پرورش انواع گل و گیاه باشد. هدف فلسفه ذن ساتوری (درک واقعیت)، تجربه ای موقت است که منجر به تغییر ذهن و دستیابی به بیداری می شود.