دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt سئوخانه-دنی سالیوان | سئو

هرکدام از این ربات‌ها با توجه به شناختی که از سایت ما پیدا می‌کنند با نرخ مشخصی به نام “Crawl Budget” به سایت‌مان سر می‌زنند و تغییرات آن را بررسی می‌کنند. حالا که تا حدودی متوجه شدیم که کلیت این فایل چیست، بد نیست که نگاهی به نقش‌های فایل robots.txt و دلایل اهمیت آن بپردازیم و دقیقا مشخص کنیم که چرا سایت‌مان باید حاوی فایل robots.txt باشد. پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به نظر خودم درسته .

  • فایل‌های robots.txt به ربات‌ها می‌گوید که پس از رسیدن به صفحه‌ای با دستورالعمل که تعریف شده، به آن توجه کند.
  • وارد مغازه‌ای می‌شوید، به لباس‌ها نگاهی می‌اندازید و به‌سرعت از مغازه خارج…
  • User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند.
  • نرم افزارکاربردی ومفیدیه،شخصاخیلی ازش راضی به جرات میتونم بگم ازبهترین نرم افزار های ارسال پیام انبوه و تبلیغ درتلگرام هست..

گاها ممکن است ما قصد داشته باشیم که محتوایی خاص را از دید ایندکس گوگل پنهان کنیم. مثلا امکان دارد یک صفحه برای کمپین فروش بهاری در سایت ساخته باشیم و پس از اتمام بهار، بخواهیم آن را از ایندکس خارج کنیم. همینطور ممکن است بخواهیم ویدیوها و تصاویر سایت در ایندکس گوگل دیده نشوند.

وبلاگ

دقت کنید که دستور disallow باید در خط بعد از user-agent قرار بگیرد. این یعنی در ابتدا باید ربات های مورد نظر را فراخوانی کنید سپس به آنها دستور ایندکس کردن یا نکردن صفحات را بدهید. در این بین فایل های متنی هم با فرمت های مختلفی قابل دسترسی اند. زمانی که شما یک فایل به کمک notepad ویندوز خودتان ایجاد کنید، فرمت آن txt است. به طور کلی فایل هایی که در دستور disallow قرار داده می شوند توسط ربات های گوگل خزیده نمی شوند.

اصول سئو سایت [کاملترین چک لیست سئو وب سایت]

اگه بخواهید روی چندین کامپیوتر آن را اجرا کنید برای هر دستگاه باید یک لایسنس جداگانه تهیه نمایید. دقت داشته باشید که لایسنس برنامه بعد از فعالسازی، قابلیت باطل کردن و انتقال به کامپیوتر دیگر را نـدارد. لذا قبل از فعالسازی توجه کنید که بر روی کدام دستگاه می خواهید آنرا فعال نمایید. اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند! چنین چیزی باعث میشود گوگل نتواند جریمه‌ای برای اعمال رباتیک در نظر بگیرد. جلوگیری از ظاهرشدن محتوای تکراری در SERP (توجه داشته باشید که متا ربات‌ها اغلب انتخاب بهتری برای این کار هستند).

این فایل را فقط یکبار باید آماده کنید و دیگر کاری با آن نخواهید داشت مگر این که تغییرات مهمی در ساختار سایت ایجاد کنید. اگر کمی با کدهای HTML آشنایی داشته باشید پس می‌دانید که هر صفحه دو قسمت هد و بدنه دارد. به علاوه، اتفاقاتی که بر کل سایت تاثیر می‌گذارند مانند جا‌به‌جایی وب‌سایت، ممکن است میزان Crawl Demand را جهت ایندکس دوباره وب‌سایت بر روی آدرس جدید، افزایش دهند. صاحبان وبسایت و وبمسترها می‌توانند ورود ربات‌ها به وبسایت را از راه‌های مختلفی کنترل کنند. خوشبختانه دسترسی ربات‌ها به صفحه‌ها یا فایل‌ها را می‌توانیم کنترل کنیم.