دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی-دنی سالیوان | سئو

خب، تا اینجا متوجه شدیم که فایل robots.txt چیست، چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم. در ادامه اول از همه یاد میگیریم که چطور وجود داشتن و نداشتن این فایل در سایت را بررسی کنیم. بعد از آن به سراغ این سوال میرویم که اگر robots در سایت ما وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد و در نهایت بعد از آشنا شدن با کدهای robots.txt نحوه ساخت آن را آموزش میبینیم.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما به ربات های موتور جستجو، اعلام کرده ایم که می تواند فایل های موجود در پوشه آپلود را می تواند ایندکس کند. همچنین جلو موتور جستجو، را برای ایندکس کردن افزونه ها و فولدر ادمین وردپرس گرفته ایم(با عبارت Disallow). در مبحث شبکه، پروتکل قالبی برای ارائه دستورالعمل‌ها یا دستورات است.

و مهم نیست که در نهایت فایل robots.txt را چگونه و با چه روشی می سازید. با مسدود کردن صفحات غیر ضروری ربات های گوگل زمان لازم را برای خزش در صفحات مهم به دست می آورند و می توانند آنها را فهرست بندی کنند. بسیاری از موتورهای جستجو به دستور العمل های این فایل توجه می کنند. خیر ربات‌های بدافزارها به دنبال اطلاعات کلی از سایت‌ها مانند ایمیل‌های بخش Info هستند درنتیجه به صورت کامل Robots.txt را نادیده می‌گیرند و از دستورات آن پیروی نمی‌کنند. هدف این ربات‌های مخرب پیدا کردن ایمیل‌های شرکتی است تا هرزنامه و اسپم‌ها را به صورت انبوه برای این ایمیل‌ها ارسال کنند. وقتی صحبت از URL های واقعی در فایل Robots.txt می‌شود، آدرس‌ها و دستورهای کاملاً پیچیده‌ای در این فایل استفاده می‌شوند.

  • خصوصی نگه‌داشتن بخش‌های کامل یک وب‌سایت (به‌عنوان‌مثال، سایت مرحله‌بندی تیم مهندسی وب جوان).
  • این ابزار نمی‌تواند به صورت مستقیم فایل robots.txt را ویرایش کند.
  • فایل robots.txt باید یک فایل متنی کدگذاری شده UTF-8 باشد (که شامل ASCII است).
  • ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را بررسی می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند.

خیلی ممنونم من دوتا ربات ازتون خریدم هر دو عالی کار میکنن خیلی به کسب و کارم کمک کردن.. برای استفاده موثر از ربات سئو، باید خودتان (به منظور تعویض آی پی) به تعداد مورد نیاز پروکسی تهیه کرده و در اختیار ربات قرار دهید. مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتید، یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونید اول با روزی 3 الی 4 تا سرچ شروع بکنید و بعد از 2 روز بکنیدش 7 یا 8 تا. حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه. تعیین تأخیر خزیدن به‌منظور جلوگیری از بارگیری بیش از حد سرورهای شما هنگام بارگیری هم‌زمان چند قطعه محتوا توسط خزنده‌ها.

حذف مطالب قدیمی و بی‌کیفیت و تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت

الان خدمت شما این دو مزیت رو عرض میکنم تا خودتون ملاحظه کنید. حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. این یکی ازبهترین برنامه هاوپرکاربرترین برنامه هایی هست که تاالان باهاش کار کردم وپشتیبانی بسیارقوی منوحمایت کردندوازتمام…

نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.

دستور Disallow

یکی از دلایل استفاده از فایل robots.txt، مدیریت همین صفحات است. با این تکنیک شما می توانید آدرس صفحات را از دید کاربر و موتور جستجو مخفی نگه دارید. به طور کلی شما می توانید به دو روش نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار می توانید از سرچ کنسول یا فایل robots.txt استفاده کنید. اما پیش از آن بهتر است با مطالعه مطلب “ساخت سایت مپ ” نقشه سایتتان را بسازید.

اگر فایل robots.txt حاوی هیچ دستورالعملی نباشد، به صورت پیشفرض برای خزنده‌ها اجازه برخی کنجکاوی در وب‌سایت را ارائه می‌دهد. برای خزیدن در سایت‌ها، موتورهای جستجو پیوندها را دنبال می‌کنند تا از یک سایت به سایت دیگر بروند، در نهایت، در میان میلیاردها لینک و وب‌سایت خزیده می‌شوند. یک ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را پردازش می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. فایل‌های Robots.txt (فایل روبوتس) بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند. شما با اضافه کردن کلمه robots.txt به انتهای ادرس سایت خود می‌توانید فایل robots.txt کنونی را ملاحظه بفرمایید.

آن قطعه از محتوا اغلب، اگر مربوط به رسانه ای باشد، دستورالعملی برای عدم فهرست بندی خواهد داشت. اما وقتی کدهای مربوطه را در صفحات خود جاسازی می کنید، ممکن است گوگل پیشنهاد دهد که به دلیل اینکه محتوای جایگذاری شده بدون فهرست است، این کار را انجام ندهید. صفحه ای را که ما به عنوان مثال در آن کدهای مربوطه را جایگذاری می کنیم به طور حتم ایندکس خواهند شد. در این بخش، گوگل به شما کنترل بیشتری می دهد تا بگویید، صفحه ای را که در آن کدهای مربوطه جایگذاری شده اند را چگونه فهرست کنید. این موضوع را به عنوان هشداری در گوگل در مورد جایگذاری شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا سایر تصاویر و مشکلات سئو که می توانید ایجاد کنید موثر خواهد بود.

هر شخص یا برنامه ای که در اینترنت فعال است یک “عامل کاربر” یا یک نام اختصاص یافته خواهد داشت. برای کاربران انسانی، این شامل اطلاعاتی مانند نوع مرورگر و نسخه سیستم عامل است، اما اطلاعات شخصی ندارد. عامل کاربر به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند محتوایی را نشان دهند که با سیستم کاربر سازگار است. برای ربات ها، عامل کاربر (از لحاظ نظری) به مدیران وب سایت کمک می‌کند تا بدانند چه نوع ربات هایی در سایت خزیده‌اند.