دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ رادزاد

در مطلب ” ثبت سایت در سرچ کنسول ” به شما آموزش های لازم را داده ایم. است که با کمک آن و درج دستورات تحت وب می‌توان کارهای مختلفی از جمله ایجاد دسترسی یا محدودسازی ربات موتورهای جستجو را انجام داد. بهترین راه برای بالا بردن بازدید سایت شما بالا بردن رتبه سایتتان در موتورهای جستجو است. زمانی که رتبه سایت شما در این موتورها بالا رود شما بازدید بیشتری داشته و درنتیجه می‌توانید درآمد بیشتری نیز داشته باشید.

  • در این مقاله به طریقه و روش استفاده‌ی صحیح از این فایل‌ها پرداخته‌ایم تا بدون هر گونه ریسک و تاثیرگذاری منفی در سئو از آن‌ها استفاده کنید.
  • ربات موتورهای جستجو با خزیدن و بررسی کردن صفحات مختلف در سایت‌های مختلف، صفحات را ایندکس کرده و با استفاده از الگوریتم رتبه بندی خود، نتایج را مرتب کرده و در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهند.
  • این افزونه به طور خودکار یک فایل می سازد، دسترسی های آن را بررسی کرده و آن را به گوگل و بینگ نشان می دهد.
  • همچنین این پکیج دارای تضمین 100% پنالتی نـشدن و ثبت قطعی تک تک بازدیدها در گوگل کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌باشد.
  • روش‌های دیگری برای اطلاع‌رسانی به Google در مورد محتوای تکراری است اما می‌توانید با استفاده از فایل‌های robots.txt محتوای تکراری را حذف کنید تا بودجه خزیدن خود را نیز حفظ کنید.

دلیل اول این است که شما نمی خواهید درباره تنظیماتی که برای خزیدن ربات های موتورهای جستجو در وب سایت خود اعمال کرده اید ابهامی وجود داشته باشد. در مثال بالا هیچ یک از موتورهای جستجو به مسیری که شامل پوشه /wp-admin/ است دسترسی ندارند و همینطور دو نقشه سایت را نیز تعریف کرده ایم که در آدرس های بیان شده موجود می باشند. به عنوان مثال ربات های موتور جستجوی گوگل از Googlebot برای انجام این کار استفاده می کنند، ربات های یاهو از Slurp و ربات های موتور جستجوی بینگ نیز از BingBot استفاده می کنند. شما می توانید از این فایل برای جلوگیری از عملیات خزیدن موتور های جستجو در برخی از لینک ها و صفحات خاص وب سایت خود استفاده کنید.

اینفوگرافیک: اشتباهاتی که در سئو نباید اتفاق بیفتد!

این یک لیست قابل خواندن ماشینی از تمام صفحات یک وب‌سایت است. از طریق پروتکل Sitemaps، پیوندهای این نقشه‌های سایت را می‌توان در فایل robots.txt قرار داد. استفاده از این مدل دستور در فایل robots.txt به خزنده‌های وب می‌گوید که تمام صفحات از جمله صفحه اصلی را بخزند. در یک فایل robots.txt با چندین دستورالعمل کاربر، هر قانون غیرمجاز یا مجاز فقط برای عامل‌های کاربر مشخص شده در آن مجموعه جدا شده از خط خاص اعمال می‌شود. بنابراین اگر شما هم قصد راه اندازی یک وب سایت بزرگ تجاری را دارید حتما باید به کیفیت فایل robots.txt وب سایت خود توجه کنید و تمامی نکاتی که در این مطلب بیان کردم را رعایت کنید. بنابراین زمانی که حجم فایل های شما بیشتر از این مقدار باشد توسط موتور جستجوی گوگل نادیده گرفته می شود.

از آن جایی که فایل Robot.txt یک فایل متنی ساده است، ایجاد کردن آن کار دشواری نیست؛ برای انجام این کار نیاز به یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad دارید. در این ویرایشگر صفحه ای را باز کنید و یک برگه خالی را با نام robots.txt ذخیره کنید؛ سپس وارد cPanel شوید و بعد public_html را برای دسترسی به دایرکتوری روت سایت، باز کنید. فایل Robots.txt یک فایل متنی ساده (با پسوند txt) است که توسط موتورهای جستجو و برخی سیستم‌های دیگر خوانده می‌شود و نام دیگر آن «Robots Exclusion Protocol» به معنی پروتکل حذف ربات‌ها است. این فایل حاصل یک اجماع بین توسعه دهندگان موتورهای جستجو در روزهای ابتدایی بوجود آمدن اینترنت است ولی همچنان اغلب موتورهای جستجو بدان پایبند هستند.

چطور بهترین نتیجه را از ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل بگیریم؟

اگر نمی توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدودسازی جایگزین مانند متا تگ‌ها استفاده کنید. شما می توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی برای ایجاد یک فایل robots.txt استفاده کنید. به عنوان مثال، Notepad، TextEdit، vi و emacs می توانند فایل های robots.txt معتبر ایجاد کنند.

فایل robots.txt چیست؟ بهینه سازی فایل ربات در وردپرس

برنامه بسیارکاربردیوعالیه،واقعابه عنوان یک دستیارمیتونیدروش حساب بازکنید.ناگفته نماندپشتیبانی بسیارخوبی هم دارید،موفق باشید.. بنابر نیازماکاربردی وازقیمت مناسبی برخورداربودکه توانستیم تبلیغات خودراگسترده تر،درکوتاهترین زمان وبالاترین راندمان انجام دهیم.. سلام.خواستم تشکرکنم ازسرویس وبرنامه خوبی که دارید.بنده ازربات اینستاگرام استفاده میکنم.میخوام ربات سئو روهم تهیه کنم. خیلی ممنونم من دوتا ربات ازتون خریدم هر دو عالی کار میکنن خیلی به کسب و کارم کمک کردن..