دسته‌ها
اخبار

فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt-دنی سالیوان | سئو

بهترین روش برای انجام اینکار معرفی آدرس نقشه سایت در داخل گوگل سرچ کنسول است. برای انجام اینکار پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله “صفر تا صد نقشه سایت” را مطالعه کنید. در اوایل مقاله با انواع ربات‌ها و خزنده‌های سطح وب آشنا شدیم، حتی به صورت دقیق‌تر اسامی و وظیفه مهم‌ترین ربات‌های گوگل را هم بررسی کردیم. حالا به کمک دستور User-agent می‌توانیم مشخص کنیم که دستورات ما دقیقا توسط چه رباتی باید اجرا شوند.

  • این دستور به ربات‌ها اجازه می‌دهد به یک صفحه یا بخش وبسایت دسترسی پیدا کنند.
  • من یک وبسایت با ورد پرس ساختم و بعد از قرار دادن تعدادی مطلب تیک اجازه بررسی محتوا توسط موتور های جستجو را برداشتم.
  • در مقاله پیشرو به بررسی کامل موضوع مهمی در بخش سئو به نام راهنمای سئو…
  • چرا که تمام بخش های سایت و هاست، تحت تاثیر هزارن ربات قرار گرفته است.

اما اگر قصد این را دارید که اطلاعات خود را فقط برای یک ربات خاص تعیین کنید باید نام دقیق آن ربات را به جای ستاره جایگذاری کنید. در هنگام طراحی سایت، مطمئن شوید که از این فایل در هیچکدام از URL هایی که می خواهید توسط گوگل ایندکس شوند و نتایج آنها نمایش داده شوند، استفاده نکرده اید. اما اگر تعداد صفحات ایندکس شده دقیقا و یا تقریبا همان تعداد صفحاتی بود که انتظار دارید در داخل گوگل ایندکس شده باشند، نیازی به ساخت و یا تغییر فایل robot سایت خود ندارید. اگر وبسایت خود را به ابزار گوگل سرچ کنسول متصل کرده باشید، وقتی که ابزار تست را باز کنید از شما درخواست می‌کند که Property مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما در صورتی که این فایل را پیدا نکردید و در آدرس robots.txt/ هم با یک صفحه ناموجود رو به رو شدید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد یک فایل جدید با پسوند txt و آپلود آن بر روی ریشه اصلی وبسایت‌تان است. اما سایر ربات‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها.

هاستینگ

به اطلاع شما عزیز می رسانم که با توجه به افزایش قیمت سراسری در کشور و به روز رسانی‌هایی که روی تمامی ربات ها انجام و منتشر شده است، قیمت تمامی محصولات رباتیک تا 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است . من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد…. این یکی از بهترین برنامه ها و پرکاربر ترین برنامه هایی هست که تا الان باهاش کار کردم و تیم پشتیبانی بسیار قوی من رو حمایت کردند همینجا از تمام تیم تشکر میکنم. محصولی که خریداری میکنید؛ بصورت یک پکیج بوده و فایلها و ربات های متعددی در آن قرار دارد. علاوه بر بحث قیمت که من مطمئنم ربات سئوی ما در این رقابت پیروز هست، ربات ما دو مزیت عمده هم داره که خیلی سخت بتونید تو سایر روشهایی که گفتیم این مزیت رو پیدا بکنید.

باسلام نرم افزاربسیارعالی هست (ربات تلگرام)وتیم پشتیبانی بسیارعالی باسپاس فراوان … سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزار های سایت شما رو تهیه کردن و رضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم.. من چندساله باانواع رباتهاکلنجارمیرم وهیچکدام مثل شمابرام راندمان نداشته وازمحسنات تیمتون پشتیبانی،پیگیری وبهادادن به مشتریست.. آقا مشکل حل شد، سپاس به خاطر پشتیبانی خوبتون حتما ربات اینستاگرام رو هم از شما خواهم خرید..

چند نکته که اگر به آن‌ها توجه نکنید خرابکاری می‌کنید!

بعد از ایجاد و یا انجام اصلاحات در فایل ربات، باید از صحت تغییرات خود مطمئن شوید. بهترین روش برای اینکار استفاده از ابزار تست فایل robots.txt گوگل سرچ کنسول است. به کمک فایل robots.txt می‌توانیم دقیقا مشخص کنیم که کدام یک از این ربات‌ها به کدام بخش‌های سایت اجازه دسترسی دارند و کدام یک باید دارای محدودیت‌هایی برای بررسی سایت‌مان باشند. هر حالت دیگری که فایل ربات در ریشه سایت نباشد آن را از دسترس ربات‌های گوگل خارج می‌کند.

برای این کار کافیست پس از ویرایش متن، روی دکمه Submit کلیک کنید تا به بخش بعدی بروید. در بخش بعدی شما می توانید فایل robots.txt را دانلود کنید، سپس فایل جدید را جایگزین فایل قبلی کنید. اکنون که اصول robots.txt و نحوه استفاده از آن در سئو را می دانید، مهم است که بدانید چگونه یک فایل robots.txt را پیدا کنید.

همچنین دستورالعمل‌های استاندارد و غیراستاندارد دیگری از جمله تعریف نقشه سایت، تعریف دامنه‌ی اصلی سایت، قوانین دسترسی ترکیبی، و زمانبندی مراجعه‌ی ربات به وبسایت می‌توانند در این فایل درج شوند. مدیریت ربات‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت یا برنامه ضروری است، زیرا حتی فعالیت خوب ربات‌ها می‌تواند بر سرور مبدا بار اضافه وارد کند و سرعت وب را کند یا از بین ببرد. یک فایل robots.txt که به خوبی ساخته شده باشد، یک وب سایت را برای سئو بهینه نگه می‌دارد و فعالیت خوب ربات را تحت کنترل نگه می‌دارد. “/” در اینجا نشان دهنده “ریشه” در سلسله مراتب یک وب سایت یا صفحه‌ای است که همه صفحات دیگر از آن منشعب می‌شوند، بنابراین شامل صفحه اصلی و تمام صفحات لینک شده از آن می‌شود. با این دستور، ربات های موتورهای جستجو به هیچ وجه نمی‌توانند وب سایت را بخزند. فایل robots.txt دستورالعمل هایی را برای ربات ها مشخص می‌کند.

این به این معناست که شما تمام ربات ها را از تمام موتورهای جستجو فراخوانی کرده اید. چگونگی تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل (راهنمای 2021 در خصوص سرعت… SMM یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی را می توان راه حلی سریع برای برند سازی دانست که با وجود سایتی خوب برای فعالیت می تواند نتیجه مطلوب تری را ایجاد کند. در ادامه به توضیح بیشتری در رابطه با SMM و نکات مهم آن می پردازیم.

ربات استخراج ایمیل و موبایل کاربران

موتور جستجوی گوگل ربات‌های مختلفی دارد که هرکدام وظیفه خاصی دارند، شناخت این ربات‌ها به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم و به صورت خیلی دقیق‌تری بتوانیم فایل ربات سایتمان را طراحی کنیم. کلیک کاربران بر روی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل (یعنی همان کاری که ربات انجام میدهد) یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر ارتقاء رتبه سایت میباشد. 1 هفته با پروکسی های مختلف، از ربات ارتقاء سئو استفاده کنید تا خودتان شاهد افزایش محسوس رتبه در بعضی کلمات کلیدی باشید. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند. قبل از اینکه ربات‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحات وب را کراول کنند ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می‌کنند و اگر این فایل موجود باشد مطابق با اطلاعات مندرج در آن اقدام به ایندکس کردن صفحات می‌کنند.