دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022-دنی سالیوان | سئو

دستتون دردنکنه وتشکرازراهنمایی های خوبتون چشم تمام مواردروکه گفتین انجام میدم تاسایت خوب رنک بگیره.ممنون میشم اگه… متشکرم ازتیم خلاق ومبتکر کاربرمجازی،که بااجرایی کردن این ایده بسیارعالی فعالیت های وقت گیرانسانی رابه فعالیت رباتیک تغییر… خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم… من چند مدت قبل یه ربات استخراج اطلاعات خریدم ازتون،الان نیاز به4تای دیگه دارم.قبلا گفته بودین برای خریدهای بعدی هزینه ی… سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزارهای سایت شماروتهیه کردم ورضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم .. برنامه بسیارعالی هستش وامکانات خیلی خوبی داره.اگه یسری اصول ارسال رعایت بشه،قطعارضایتبخش خواهدبودپشتیبانی…

ساخت فایل Robots.txt بسیار راحت است که تنظیمات آن باید فقط یکبار انجام شود و سپس می تواند بسته به نیاز خود آن را تغییر دهید. در صورتی که پیکربندی این فایل به درستی و بدون اشتباه انجام شود تاثیر بسیار خوبی روی عملیات ایندکس سایت خواهد داشت. هنگامی که به صورت بهینه ربات های موتورهای جستجو بودجه خزش را در سایت مصرف کنند در این صورت تغییرات محتوایی سایت توسط گوگل سریع تر دیده می شود.

  • استفاده از تگ noindex برای پیاده سازی روی منابع چندرسانه ای مانند فیلم ها و فایل های PDF دشوار خواهد بود.
  • در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید.
  • در برخی بخش‌ها (به هنگام حرکت دادن ماوس) حتی شبیه‌سازی لرزش دست انسان نیز در همانندسازی رفتار انسانی لحاظ کرده‌ایم.
  • به عبارت دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شما را بهتر و بیشتر بررسی کند.
  • به عنوان مثال فایل robots.txt سایت گروه دیجیتال نردبان از اینجا قابل مشاهده است.

ما در این مقاله از سایت مدیروب مهمترین و اصولی‌ترین راهکارهای کسب موفقیت در این زمینه را به شما یاد می‌دهیم و نکات باارزشی که به شما در این مسیر کمک می‌کنند را بازگو می‌کنیم. اگر تعداد صفحات ایندکس شده چیزی فراتر از تصور و انتظارتان بود در این حالت احتمالا به یک فایل robots.txt با قوانین و محدودیت‌های مشخص نیاز دارید. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از تگ noindex در هدر همان صفحاتی که علاقه‌ای به حضور آن‌ها در نتایج گوگل ندارید استفاده کنید و یا با گذاشتن رمز و یا سایر روش‌های بلاک کردن، از ایندکس شدن این URLها جلوگیری کنید. همچنین بهتر است دستورالعمل‌های هر موتور جستجو را بخوانید تا مطمئن شوید دستوراتی که می‌نویسید برای همه موتورهای جستجو کار می‌کنند. چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم.

یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند. ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را بررسی می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. به عنوان نکته بعدی کاملا توجه داشته باشین که مراحل اولیه بهتره تعداد سرچ روزانتون رو خورد خورد افزایش بدین و به گوگل شک وارد نکنید.

هاستینگ

اگر این فایل به درستی تهیه نشده باشد یا به صورت کامل در هاست آپلود نشده باشد، ربات های خزنده مانند قبل تمامی صفحات سایت را ایندکس می کنند. در واقع ربات ها دستوراتی را اجرا می کنند که به صورت دقیق و منطبق با رفتار آنها تعریف شده باشد. با توجه به آنچه گفته شد، امکان ویرایش مستقیم فایل robots.txt در وردپرس وجود ندارد. به همین دلیل باید برای ویرایش آن، یک فایل جدید را ایجاد کرده و در هاست مجدد بارگذاری کنید. زمانی که فایل جدید robots.txt ساخته می شود، فایل مجازی به صورت خودکار غیر فعال می شود. اگر بخواهید از روش معمولی استفاده کنید، باید فایل robots.txt را باز کرده و دستورات داخل آن را بررسی کنید.

از این به بعد گوگل به سایت شما هم اشاره می کند

در مورد کلمات کلیدی کم رقابت، استفاده از ربات افزایش ورودی گوگل قطعاً سبب بالا آمدن سایت شما (ورود به صفحه اول و حتی آمدن به رتبه نخست) میشود اما در کلمات کلیدی پُر رقابت، قضیه آنقدرها آسان نیست. زیرا کسب رتبه در کلمات کلیدی پُر رقابت تنها به ورودی گرفتن از گوگل وابسته نیست و به عواملی نظیر اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، بک لینک‌ها و عوامل متعدد دیگر بستگی دارد. با این حال اگر سایت شما در یک کلمه کلیدی پر رقابت در صفحه سوم یا چهارم گوگل باشد استفاده از ربات شاید بتواند آنرا به صفحه دوم یا اول بیاورد اما نمیتواند آنرا به رتبه های نخست صفحۀ اول برساند. یک Robots.txt درواقع یک فایل متنی ساده است که در مسیر اصلی فضای سایت شما یا روت دایرکتوری قرار می‌گیرد. در حقیقت وظیفه این فایل معرفی بخش‌های قابل دسترسی و بخش‌های محدود شده برای دسترسی ربات‌ها می‌باشد.

در سایت، برخی از صفحات وجود دارند که به صورت پیشفرض وجودشان ضروری است اما نمایش آنها در نتایج هیچ سودی ندارد. برخی موتورهای جستجو از چند نوع ربات برای بررسی سایت‌ها استفاده می‌کنند؛ مثلاً گوگل دارای ربات Googlebot برای جستجوی ارگانیک در بین سایت‌ها است. همچنین گوگل دارای ربات Googlebot-Image برای جست جوی تصاویر نیز است. اکثر موتورهای جستجو از قوانین یکسان استفاده می‌کنند، بنابراین نیازی نیست برای هر موتور جستجو یک دستورالعمل مجزا نوشته شود.