دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ 2022

از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم. پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به نظر خودم درسته . اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم . این ابزار نمی‌تواند به صورت مستقیم فایل robots.txt را ویرایش کند.

  • جلوگیری از ایندکس کردن فایل‌های خاص در وب‌سایت شما (تصاویر، PDF و غیره) توسط موتورهای جستجو.
  • در پایان اگر سوالی در خصوص فایل robots.txt و مسائل مرتبط با آن دارید حتما مطرح کنید و به غنی‌تر شدن محتوای این مقاله کمک کنید.
  • با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
  • طراحی سایت فروشگاهی هر چند طرفداران بسیاری دارد اما کم پیش می‌آید که در طراحی سایت فروشگاهی گاهاً حتی خود طراحان سایت اصولی و درست عمل کنند.
  • در فهرست‌های شخصی، robots.txt می‌تواند از ربات‌های موتور جستجو جلوگیری کند، اما به یاد داشته باشید که این کار از اطلاعات حساس و خصوصی محافظت نمی‌کند.

باید دقت داشته باشید که صفحات شما همزمان از این دو تگ و ربات استفاده نکنند تا صفحات به درستی به موتورهای جستجو معرفی شوند. کافی است ربات های خزنده، صفحات غیرضروری مثل ادمین وردپرس، فایل افزونه ها، فولدر تم را ایندکس نکنند. با این کار، موتورهای جستجو وقت بیشتری برای ایندکس صفحات مفید و ضروری شما دارند. به عنوان مثال فرض کنید شما به مناسبت های مختلف، جشنواره ای را در سایت خود برگزار می کنید و برای این جشنواره ها صفحاتی را ایجاد می کنید. ضرورتی ندارد که ربات های خزنده این صفحات را ایندکس کنند؛ چرا که پس از مدتی غیر فعال شده و از طرفی بار محتوایی زیادی نیز ندارند. به همین دلیل در فایل robots.txt، ذکر میکنیم که این صفحات ایندکس نشوند.

استفاده از فایل Robots.txt برای بهبود سئو

در هر دامنه و زیر دامنه باید یک فایل txt جداگانه قرار بگیرد. 2- کد robots.txt اصلاح شده خود را از صفحه ابزار تست Robots.txt با کلیک بر روی دکمه آپلود در کادر محاوره‌ای آپلود کنید. وقتی صحبت از URLهای واقعی برای مسدودکردن یا مجاز شدن می‌شود، فایل‌های robots.txt می‌توانند نسبتاً پیچیده شوند زیرا امکان استفاده از تطبیق الگو را برای پوشش طیف وسیعی از گزینه‌های URL ممکن می‌دهند.

زمانی که مانند این مثال دستورالعمل سایت به صورت دقیق مشخص نیست آنها سعی می کنند که کمترین محدودیت را برای دسترسی به صفحات مختلف اعمال کنند. در این مثال به تمامی موتورهای جستجو گفته شده است که به مسیر /wp-admin/ دسترسی نداشته باشند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید جلوگیری از ایندکس شدن محتوای تکراری در سایت نیز با استفاده از همین فایل انجام می شود. شما نمی خواهید که موتورهای جستجو این صفحات تکراری مربوط به فیلتر را ایندکس کنند و وقت خود را با این لینک های تکراری تلف کنند. فرض کنید که شما در حال پیاده سازی یک وب سایت در حوزه تجارت الکترونیک هستید و بازدیدکنندگان از سایت شما می توانند برای جستجوی سریع تر در میان محصولات شما از یک فیلتر استفاده کنند.

yoast در رابطه با سئوی robots.txt چه می گوید؟

اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. می‌باشند که در ادامه به صورت جداگانه هریک از این موارد را با جزئیات آن‌ها شرح می‌دهیم. آشنا کرده و اهمیت بسیار زیاد آن‌ها برای کسب موفقیت بهتر در فرآیندهای سئو به شما بازگو کنیم. سلام – این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت…

تمامی حقوق این سایت متعلق به سئو روز آکادمی میباشد و هر گونه کپی برداری بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. برای سال های طولانی گوگل توصیه می کرد که از دستورالعمل غیر رسمی noindex استفاده کنید. ارجاع دادن به نقشه XML سایت در robots.txt یکی از بهترین قابلیت های این فایل است که به شما پیشنهاد می کنیم همواره از آن استفاده کنید.

User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند. در فایل robots.txt شما قادر خواهید بود تا برای ربات‌های مختلف، دستورالعمل‌های مختلفی صادر کنید. در چند مورد نادر که در یک صفحه همزمان از تگ‌های نوفالو و ربات دیس‌آلو استفده می‌شود ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. چرا که اگر به طور همزمان استفاده شود گوگل در نتایج جستجو چنین پیغامی را نمایش می‌دهد که «توضیحی برای این صفحه در دسترس نیست» و در کارکرد کلی سایت شما تاثیر می‌گذارد.