دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ 2022-دنی سالیوان | سئو

در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفت سئو رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید. در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید. خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفتتون رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید. در نهایتهمینطور که سئوی سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید. و تاثیر مثبت بر روی الگوریتم Rank Brian گوگل داشته باشند (که خود نشانه پاس کردن استانداردهای امنیت در ربات افزایش ورودی گوگل است). دقت داشته باشید که اگر هیچ ناحیه‌ای در سایت شما وجود ندارد که بخواهید دسترسی عامل کاربر به آن را کنترل کنید، ممکن است اصلاً به فایل robots.txt نیاز نداشته باشید.

به بیانی ساده فایل robots.txt اجازه بررسی سایت و صفحات را به ربات های موتورهای جستجو می دهد. با تایپ دستوراتی در این فایل متنی از دسترسی همه یا تعدادی از ربات های موتورهای جستجو برای بازدید و ایندکس سایت جلوگیری می گردد و یا با مشخص نمودن بخش های غیرضروری سایت، از لیست ایندکس توسط ربات ها خارج می شوند. اگر در فایل Robots دستور دهید که ربات‌های گوگل اجازه دسترسی به صفحاتی را ندارند، این صفحات کلاً بررسی نمی‌شوند اما هیچ تضمینی وجود ندراد که این صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشود. امکان دارد ربات‌ها از طریق لینک‌هایی که به همان صفحه داده شده‌اند و کمک گرفتن از همان انکر تکست لینک، صفحه را ایندکس کنند. در حال حاضر بهترین راه برای حذف صفحه‌ای از نتایج جستجو، اضافه کردن دستور noindex در قسمت head صفحه‌ها است.

اگرچه گوگل صفحاتی که در فایل Robots.txt محدود شده‌اند را خزش و ایندکس نمی‌کند، اما ممکن است از سایر صفحات، لینک‌هایی به این صفحات محدود شده وجود داشته باشند که موجب ایندکس شدن این صفحات شوند. قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم. ربات AdsBot-Google گوگل با دیدن این دستور متوجه می‌شود که باید از قواعد خاصی پیروی کند و دستورات نوشته شده در فایل ربات مخصوص او هستند. به کمک متا تگ noindex در هدر یک صفحه می‌توان امیدوار بود که این صفحه به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد. برای اینکار کافیست در هدر صفحه مورد نظر به صورت زیر عمل کنید. برای دسترسی به دایرکتوری Root وب‌سایت‌تان می‌توانید به اکانت هاستینگ وب‌سایت وارد شوید.

  • مطمعنا در خصوص اضافه کردن لینک نوفالو در وردپرس شنیده اید اما با عملکرد آن…
  • فایل روبوت سایت مانند هر فایل دیگری در وب‌سایت بر روی وب سرور میزبانی می‌شود.
  • بنده معمولا دیدگاه ثبت نمی‌کنم اما حیفم اومد برای این مقاله تشکر نکنم.
  • این موضوع را به عنوان هشداری در گوگل در مورد جایگذاری شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا سایر تصاویر و مشکلات سئو که می توانید ایجاد کنید موثر خواهد بود.
  • درعین سادگی تعریف واقعی یک نرم افزارتبلیغاتی حرفه ای می باشد،نهایت استفاده رابردیم مخصوصاازپشتیبانی24ساعته که…

در فایل robots.txt شما قادر خواهید بود تا برای ربات‌های مختلف، دستورالعمل‌های مختلفی صادر کنید. در برخی موارد بلاک کردن موتورهای جستجو از بررسی بخش‌های مشکل دار سایت شما، مخصوصا در سایت‌های که نیاز به پاکسازی سئویی گسترده دارند، می‌تواند مفید باشد. در نهایت پس از پیاده سازی اصلاحات سئویی می‌توانید مجددا اجازه بررسی صفحات اصلاح شده را به ربات موتورهای جستجو بدهید.

اهمیت فایل robots.txt در سئو چیست؟

دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به کراولر ها کاربرد دارد. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل لیستی از تمام صفحات وب سایت شما و همچنین متادیتاها می باشد (متادیتا شامل اطلاعاتی است که به هر URL منسوب می شود). فایل txt کار می کند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا در فهرستی از تمام صفحات وب سایت شما در یک مکان بخزند. دسترسی ربات‌های موتورهای جستجو را به بخش‌های مختلف و مشخص شده‌ای که اهمیت چندانی برای سئو و کسب رتبه در موتورهای جستجو ندارند را محدود می‌کنند. در این حالت نه تنها سرور سایت با ترافیک سبک‌تری فعالیت خواهد کرد، بلکه مراحل بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و سپس ایندکس کردن آن‌ها توسط ربات‌ها نیز به مقدار بسیار زیادی سریع‌تر خواهد شد.

در فهرست‌های شخصی، robots.txt می‌تواند از ربات‌های موتور جستجو جلوگیری کند، اما به یاد داشته باشید که این کار از اطلاعات حساس و خصوصی محافظت نمی‌کند. صفحات با بهترین عملکرد شما می توانند اعتبار صفحات ضعیف و متوسط ​​شما را در چشم گوگل افزایش دهند. فایل‌های robots.txt به ربات‌ها می‌گوید که پس از رسیدن به صفحه‌ای با دستورالعمل که تعریف شده، به آن توجه کند. این کار به این دلیل کار می کند که فایل robots.txt همیشه باید در فهرست اصلی وب سایت قرار گیرد.

در صورتی که شما از این فایل در برخی از صفحات در طراحی سایت خود استفاده کنید، موتور های جستجو آن صفحات را به اصطلاح crawl (خزیدن) نمی کنند و امکان دارد URL آن صفحات را در ایندکس خود ثبت نکنند. من یک وبسایت با ورد پرس ساختم و بعد از قرار دادن تعدادی مطلب تیک اجازه بررسی محتوا توسط موتور های جستجو را برداشتم. هفته اول تعداد بازدید سایت عالی بود ولی بصورت ناگهانی افت کرد و الان به صفر رسیده.

مهم‌ترین دستورات فایل ربات و نحوه استفاده از آن‌ها

همچنین پیکربندی نادرست این فایل می تواند به سرعت سئو سایت را خراب کرده و مانع دسترسی موتورهای جستجو و خزنده های آن ها به محتوای سایت شود. حتی ممکن است متخصصان با تجربه و خبره سئو نیز در پیکربندی فایل Robots.txt اشتباه کنند که منجر به هزینه هایی برای سایت خواهد شد. در این مقاله از سایت سئواستاد به طور مفصل در مورد نحوه تنظیم اصولی فایل Robots.txt بر اساس سئو صحبت می کنیم. در این محتوا به شما گفتیم که فایل Robots.txt چیست و چه کاربردی دارد؟ همانطور که گفتیم به کمک فایل Robots.txt میتوانید ربات های خزنده گوگل را تا حدی کنترل کرده و از ایندکس شدن و بررسی صفحات بی ارزش نیز جلوگیری کنید. با این کار می توانید بودجه خزش سایتتان را صرف صفحات با ارزش تر کنید و در نتیجه سئو تکنیکال سایتتان را افزایش دهید. Robots.txt نحوه خزیدن در صفحات مختلف وب‌سایت را به ربات‌ها اعلام می‌کند در حالی که متا ربات و ربات X رفتارهای یک صفحه یا محتویات یک صفحه را به ربات‌های خزنده اعلام می‌کنند.

همه چیز در مورد مالیات بر درآمد فروشگاه اینترنتی برخی از دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین این تصور را دارند که به دلیل نداشتن یک مکان رسمی‌ مشمول مالیات نمی‌شود و… یکی از مواردی که متخصصین بایستی در نظر بگیرند بررسی چک لیست کلیک پذیری یکی… در مقاله پیشرو به بررسی کامل موضوع مهمی در بخش سئو به نام راهنمای سئو… برخی وب سایت‌های سریع ممکن است عملکرد بدتری نسبت به وب سایت های کند داشته… برای این کار باید کد زیر را در یک فایل با فرمت txt قرار دهید. فقط اینکه سرچ کنسول تغییر کرده و دیگه چنین مسیری برای دسترسی به تستر ربوت وجود نداره.