دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟-دنی سالیوان | سئو

مخصوصا اینکه بقیه مقالات اصلا توضیح نداده بودن که چطوری میشه به این فایل دسترسی داشت و کجای هاست هستش. حالا باید این فایل را در سرور میزبان به جای فایل قبلی قرار دهید. بعد از این که فایل را ساختید آن را باید در سرور میزبان سایت آپلود کنید.

  • Robots.txtx کاربرد فایل از نگاهی دیگر محدود کردن دسترسی ها به محتوای سایت شما می باشد.
  • اما راه حرفه ای تری نیز وجود دارد که شما می توانید به کمک ابزار تست فایل robots.txt در کنسول گوگل آن را تست کنید.
  • درست است شاید به یک سری صفحات که تو بگویی که نرود، هم برود و ببنید.

موتورهای جستجو به کمک ربات های خزنده خود می توانند سایت های مختلف را بررسی کنند؛ اما این امکان برای شما وجود دارد که جهت حرکت یا به عبارتی مسیر حرکت ربات های خزنده را مشخص کنید. فایل Robots.txt، در واقع یک فایل متنی ساده است که در مسیر اصلی سایت یا روت دایرکتوری قرار می گیرد. اگر اجازه بررسی صفحه‌ای را با دستورات فایل ربات نداده باشیم باز هم امکان دارد گوگل آن را ایندکس کند و در نتایج جستجو ظاهر شود. ربات گوگل یا باید به صورت مستقیم صفحه را دریافت و بررسی کند (معمولاً به کم نقشه سایت) یا باید از لینک‌های دیگری که از صفحه‌ها و سایت‌‌های دیگر به آن صفحه داده‌اند آن را پیدا و بررسی کند.

دستورات تعیین سطح دسترسی فایل robots.txt در وردپرس

فایل‌های robots.txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد اصلاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند. Robots.txt یک فایل متنی است که مدیران وب‌سایت برای آموزش به ربات‌های وب (معمولاً روبات‌های موتورهای جستجو) ایجاد می‌کنند که چگونه صفحات را در وب‌سایت خود بخزند. فایل robots.txt فایلی جهت مشخص کردن دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت است. 5 تاکتیک سئو برای کاهش ریسک این فایل در این مقاله اموزشی سئو آمده است. Txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند. Robot.txt یک فایل متنی است که برای بهبود سئو سایت از طریق مدیریت ایندکس گوگل، مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت کسب و کار اینترنتی و سنتی

این یک لیست قابل خواندن ماشینی از تمام صفحات یک وب‌سایت است. از طریق پروتکل Sitemaps، پیوندهای این نقشه‌های سایت را می‌توان در فایل robots.txt قرار داد. در یک فایل robots.txt با چندین دستورالعمل کاربر، هر قانون غیرمجاز یا مجاز فقط برای عامل‌های کاربر مشخص شده در آن مجموعه جدا شده از خط خاص اعمال می‌شود.

علاوه بر این یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو بیان می کند که نقشه سایت XML در کجا واقع شده است. پس از درک مفهوم فایل robots.txt به تاثیر این فایل در سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم. فایل robots.txt به گوگل، بینگ و دیگر روبات ها می گوید که به کدام صفحات در یک وب سایت دسترسی ندارند.

طراحی سایت تخفیف گروهی

اگر دستورات متناقضی در فایل وجود داشته باشد، ربات از دستور granular بالاتر پیروی می‌کند. به تصویر فوق دقت کنید، واقعاً حتی برای خود بنده هم جالب است. در این فایل طبق گفته خودشان هیچ چیز را بلاک نکرده اند و به جستجوگرها این اجازه را داده اند تا به همه چیز دسترسی داشته باشند.