دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟-دنی سالیوان | سئو

درست است شاید به یک سری صفحات که تو بگویی که نرود، هم برود و ببنید. چرا باید بگویم که این فایل وجود دارد و اتفاقات داخل آن را گفتم. با استفاده از کد allow اجازه مشاهده یک فایل در فولدری که قبلا Disallowed شده را می دهید. تگ ها و برچسب هایی که محتوای تکراری را در سایت ایجاد می کنند. بنابراین بغیر از این سه مورد، توصیه می کنیم به جای robots.txt از دستورات متا استفاده کنید. و احتمال وقوع فاجعه کمتری وجود دارد (مانند مسدود کردن کل سایت شما).

به عنوان مثال اگر بخواهید برای فایلی با نام File.php محدودیتی ایجاد کنید و به اشتباه در فایل robots.txt، نام آن را file.php بنویسید، هیچ محدودیتی برای آن اعمال نکرده اید. درست است که فایل robots.txt رتبه برتر را تضمین نمی کندف اما برای بهبود سئو مهم است. این فایل ها جزئی از سئو فنی محسوب می شوند که در نتیجه باعث رضایت بازدیدکنندگان شما می شود.

  • برای ایجاد فایل Robots.txt ابتدا شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و این فایل را در ریشه اصلی آن کپی کنید.
  • من میخوام برای ارسال پیام انبوه تلگرام و واتساپ هم خریدکنم..
  • گوگل اعلام کرد که برای حذف صفحه‌ها از نتایج جستجو، بهتر است از را‌ه‌های دیگری به جز فایل Robots.txt استفاده کنید.
  • پشتیبانی وسرعت پاسخگویی فوق العادست.ازتیم کاربرمجازی نهایت تشکررادارم.همینطورکلیه رباتهاکارایی خیلی خوبی دارندوباعث صرفه…

بعد از انتخاب، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن گوگل آخرین فایل ربات پیدا شده از سایت‌تان را به شما نمایش می‌دهد. حالا به راحتی می‌توانید محتوای فایل ربات خود را ویرایش کنید و بعد از انجام تغییرات بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. همچنین برخی از دستورات انحصاری ربات‌های خاص هم برای بسیاری از ربات‌ها، ناشناخته و غیر قابل درک است و به همین خاطر ممکن است برخی ربات‌ها از این دستورات پیروی کنند و برخی دیگر به آن‌ها توجهی نکنند. دقیقا همانطوری که حرف زدن به زبان چینی برای بسیاری از مردم جهان کاملا غیر قابل مفهوم و درک است.

در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید. سپس می توانید این فایل را در public_html سایت خود پیدا کنید. این فایل حجم سنگینی ندارد و در اکثر مواقع نهایتاً چند صد بایت خواهد بود.

اما اگر می‌خواهید تنها به یک ربات خاص مانند ربات گوگل دستور خاصی را بدهید، دستور شما باید به شکل زیر نوشته شود. این کد به این معنی است که “اجرای دستورات فایل، تنها برای ربات گوگل الزامی است. و شما می‌توانید برای ویرایش و ایجاد آن از یک FTP یا با فایل منیجر کنترل‌پنل هاست خود اقدام کنید. این فایل درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید. تولید و بازاریابی محتوا برای سایت به منظور افزایش ترافیک و فروش سایت بسیار مهم است.

چند نکته که اگر به آن‌ها توجه نکنید خرابکاری می‌کنید!

این دستور به ربات‌ها می‌گوید که به صفحه وب یا مجموعه‌ای از صفحات وب که پس از دستور آمده است دسترسی نداشته باشند. صفحات غیرمجاز لزوماً “پنهان” نیستند – آنها فقط برای کاربران عادی Google یا Bing مفید نیستند، بنابراین به آنها نشان داده نمی‌شوند. در بیشتر مواقع، کاربر در وب سایت اگر بداند که در کجا آنها را پیدا کند، می تواند این صفحات را پیمایش کند.

مسدود کردن یک فایل (به عبارت دیگر، یک صفحه وب خاص)

پس از آن بهتر است از طریق سرچ کنسول نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار باید سایتتان را در سرچ کنسول ثبت کرده باشید. در مطلب ” ثبت سایت در سرچ کنسول ” به شما آموزش های لازم را داده ایم. در سال های گذشته برای مسدود سازی دسترسی ربات ها به پنل مدیریت سایت وردپرس، باید از طریق پنل مدیریتی وردپرس، اقدام می کردیم.

اگر تعداد صفحاتی که شما می خواهید با تعداد صفحات فهرست بندی شده برابر بودند. و صفحاتی را که تشخیص دهد که مهم نیستند، یا کپی از صفحات دیگر هستند را فهرست بندی نمی کند. معرفی 6 روش فروش محصول در اینترنت+مزایا و معایب تا همین چند سال پیش فروش محصول در جایی غیر از یک مغازه یا مکان فیزیکی خنده‌دار به نظر می‌رسید؛ اما حالا به لطف اینترنت رویای فروش نامحدود… صفر تا صد استراتژی نامگذاری محصول در فروشگاه اینترنتی تعداد افرادی که از سایت‌های فروشگاهی خرید می‌کنند در سال 2022 تقریبا به 2.15 میلیارد نفر رسید. هر آن چه باید در مورد مالیات کارتخوان های سیار و ثابت بدانید آیا شما هم در کسب و کارتان از دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید که باید برای این دستگاه مالیاتی پرداخت کنید؟ در واقع،…

ربات‌های موتور جستجوی گوگل مهم‌ترین ربات‌هایی هستند که در اینترنت می‌چرخند. این ربات‌ها هر روز چندین بار صفحه‌های سایت شما را بررسی می‌کنند. اگر وبسایت بزرگی داشته باشید، امکان دارد ربات‌های گوگل تا چند ده هزار بار در روز صفحه‌های سایت را بررسی کنند. هدف نهایی بهینه سازی فایل robot.txt این است که فایل هایی که به صورت عمومی در دسترس نیست را ایندکس نکند. برای مثال فایل های موجود در فولدر wp-plugins یا پیج هایی که در ادمین وردپرس وجود دارند. برخی از سئوکاران در قدیم معتقد بودند اگر صفحاتی مثل تگ ها، دسته بندی ها، و… ایندکس نشوند، صفحات سایت زودتر در دسترس خزنده های گوگل قرار می گیرند و رتبه بالاتری به دست می آورید.

فایل ربات robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجوی شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از فایل ربات پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. مطالعه این راهنما به شما در مورد فایل robots.txt سایت و نحوه ساخت فایل ربات سایت و اهمیت آن در سئو اطلاعات زیادی خواهد داد. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید فایل robots.txt سایت خود را ایجاد و بررسی کنید و مطابق با ساختار سایتتان اصلاح کنید. نحوه ایجاد فایل ‏Robots.txt داشتن فایل Robots.txt برای هر سایت لازم است. زمانی که یک موتور جستجو سایتی را بررسی می کند، اول فایل robots.txt را در سطح ریشه پیدا کرده و بعد از شناسایی آن، خزنده، فایل را خوانده و در آخر فایل ها و دایرکتوری هایی را که ممکن است مسدود شده باشند، پیدا می کند.