دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

توجه داشته باشید که لزومی ندارد این لیست دقیقا در همان هاستی که فایل robots.txt در آن است قرار داشته باشد. دستورالعمل Allow در داخل فایل robots.txt دقیقا در مقابل دستورالعمل Disallow قرار می گیرد. به طور خلاصه این فایل نشان می دهد که موتورهای جستجو از کدام بخش ها باید دوری کنند.

  • اگر قصد طراحی سایت سالن زیبایی خود را دارید و کیفیت و قیمت طراحی سایت سالن زیبایی آن برای شما مهم است با مشاوران ما در مه‌ویژن تماس بگیرید.
  • پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به نظر خودم درسته .
  • برای اینکار کافیست وارد “پیشخوان وردپرس” شده، روی “تنظیمات افزونه” کلیک کرده و “ابزارها” را انتخاب کنید.
  • علاوه بر این شما می توانید با خالی گذاشتن فایل نیز این کار را انجام دهید.

“/” در اینجا نشان دهنده “ریشه” در سلسله مراتب یک وب سایت یا صفحه‌ای است که همه صفحات دیگر از آن منشعب می‌شوند، بنابراین شامل صفحه اصلی و تمام صفحات لینک شده از آن می‌شود. با این دستور، ربات های موتورهای جستجو به هیچ وجه نمی‌توانند وب سایت را بخزند. فایل robots.txt دستورالعمل هایی را برای ربات ها مشخص می‌کند. یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند.

ما در مه ویژن با داشتن تیمی مجرب و حرفه ای در حوزه سئوی سایت در خدمت شما عزیزان هستیم

تشکر میکنم از شماوتیم بزرگتون وخداوقت میگم به خاطرپشتیبانی عالیتون محصول نرم افزارسئو تون خیلی بهم کمک کرد و خیلی راضی هستم… برای استفاده از نرم افزاروکلاهرچیزی که میخوام استفاده کنم اول پشتیبانیش رومیسنجم.پشتیبانی نرم افزارکاربرمجازی واقعابه موقع وسریع… باسلام نرم افزاربسیارعالی هست (ربات تلگرام)وتیم پشتیبانی بسیارعالی باسپاس فراوان … من چندساله باانواع رباتهاکلنجارمیرم وهیچکدام مثل شمابرام راندمان نداشته وازمحسنات تیمتون پشتیبانی،پیگیری وبهادادن به مشتریست..

شما با کمک این فایل می توانید به ربات های گوگل و کراولر ها دستورات دلخواه خود را بدهید. اما ربات موتور جستجو با مشاهده یک صفحه جدید در یک سایت یا یک سایت کاملا جدید که پیش از این مشاهده نکرده است، فایل Robots.txt را بررسی می‌کند تا از وضعیت مجوز برای بررسی و فهرست کردن صفحه یا سایت جدید را اطلاع یابد. وب سایت های بزرگ و پر بازدید، روزانه هزاران بار توسط ربات های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند. این ربات ها در طی دو مرحله یعنی بررسی و ایندکس، سایت را بررسی می کنند. حال فرض کنید روزانه بیش از صدها ربات یک سایت را بررسی کنند؛ این اتفاق سبب کند شدن سرعت لود سایت خواهد شد.

این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. اگر برای ایندکس کردن تمام صفحات خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است با مشکل بودجه crawl مواجه شوید. با مسدود کردن صفحات بی‌اهمیت با robots.txt، گوگل بات می‌تواند بیشتر بودجه خزشِ شما را صرف صفحاتی کند که واقعاً مهم هستند. در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود.

قالب اصلی روبوتکست:

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، ربات‌های موتورهای جستجو پررنگ‌ترین نقش ممکن برای معرفی کامل یک سایت به موتورهای جستجو را ایفا می‌کنند. گوگل به عنوان بزرگترین مرجع و گسترده‌ترین شبکه در این زمینه، ربات‌های اختصاصی و عمومی زیادی گسترش داده است. وب‌مسترهای موفق همواره عملکرد و تغییرات این ربات‌ها را دنبال کرده و مطابق با استانداردهای آنان پیشروی می‌کنند. توجه کنید که اگر سایت شما فایل Robots.txt نداشته باشد هم ربات‌های گوگل کار خودشان را می‌کنند.

نحوه تست فایل robots.txt

ربات های خزنده موتورهای جستجو برای هر سایت سهمی در نظر می گیرند. به این معنی که تعداد مشخصی صفحه را در یک نشست معین بررسی می کنند. اگر پس از پایان نشست هنوز تعداد صفحه باقی مانده بود، دوباره در نشستی دیگر این کار را به پایان می رسانند.

من تا الان برای هیچ کدوم از سایت هام فایل ربات و اچ تی اکسس نساختم ولی همشون به صورت پیش فرض داشتند. به سایت خود برگردید و تمام این بهینه سازی ها را روی سایت خود انجام دهید. معمولا هاست های سی پنل گرانتر هستند ولی ارزش این را دارند چون یک پنل هاستینگ حرفه ای به شما ارائه می کنند. وارد هاست خود که شدید روی File Manger کلیک کرده و وارد پوشه Public_html شوید. کافیست در اینجا روی Upload کلیک کرده و فایل را برای آپلود انتخاب کنید. یک متخصص سئو میتواند از فایل ربات robots.txt برای استراتژی سئو استفاده کند.