دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

این فایل حجم سنگینی ندارد و در اکثر مواقع نهایتاً چند صد بایت خواهد بود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این ابزار به صورت خودکار این فایل را برداشته و آن را تست می کند. همه خطاهای احتمالی و خطرات و ایرادها را همینجا به شما تذکر می دهد.

  • هنگامی که صفحه به‌روزرسانی شد، می‌توانید روی منوی کشویی بالای ویرایشگر متن نیز کلیک کنید تا مُهر زمانی نمایش داده شود که نشان‌دهنده زمانی است که گوگل برای اولین‌بار آخرین نسخه فایل robots.txt شما را دیده است.
  • اگر دستورات متناقضی در فایل وجود داشته باشد، ربات از دستور granular بالاتر پیروی می‌کند.
  • فایل روبوت سایت مانند هر فایل دیگری در وب‌سایت بر روی وب سرور میزبانی می‌شود.
  • چگونگی تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل (راهنمای 2021 در خصوص سرعت…

ما در این سایت به صاحبان مشاغل آنلاین کمک می کنیم تا با بهینه سازی کامل وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجوگر، کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و به فروش و درآمد بالایی برسند. برای ارسال فایل ربات سایت خود به گوگل، طبق توصیه گوگل باید یک حساب سرچ کنسول بسازید. در وبمستران گوگل حساب خود را ایجاد کنید و سایت را به آن متصل کنید.

فایل Robots.txt در کجای سایت قرار می‌گیرد؟

سرور عربستان چیست؟ هر آنچه باید درباره سرورهای عربستان بدانید! 1 آذر 1401برای شناخت سرور عربستان و آشنایی با انواع کاربردهای آن با ما همراه باشید. هنگامی که فایل robots.txt خود را دارید، وقت آن است که آن را زنده کنید. به عنوان یک فایل متنی، در واقع می توانید با استفاده از دفترچه یادداشت ویندوز یک فایل ایجاد کنید. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. بعد از کلی گشتن تو نت دنبال پیدا کردن مشکلم، شما واقعا یه محتوای کاربردی نوشتید، بقیه یه چیز تکراری رو کپی زدن از هم.

“/” در اینجا نشان دهنده “ریشه” در سلسله مراتب یک وب سایت یا صفحه‌ای است که همه صفحات دیگر از آن منشعب می‌شوند، بنابراین شامل صفحه اصلی و تمام صفحات لینک شده از آن می‌شود. با این دستور، ربات های موتورهای جستجو به هیچ وجه نمی‌توانند وب سایت را بخزند. فایل robots.txt دستورالعمل هایی را برای ربات ها مشخص می‌کند. یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند.

فایل‌ robots.txt چیست؟ تاکتیک مهم سئو برای این روبوتس

بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید. طراحی سایت ریسپانسیو هر روز بیشتر از دیروز تبدیل به یک الزام می‌شود. طراحی سایت ریسپانسیو با پیشرفت تلفن‌های همراه و همه‌گیر شدن استفاده از آنها نسبت به کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها اهمیت پیدا کرده است. خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد.

من تا الان برای هیچ کدوم از سایت هام فایل ربات و اچ تی اکسس نساختم ولی همشون به صورت پیش فرض داشتند. به سایت خود برگردید و تمام این بهینه سازی ها را روی سایت خود انجام دهید. معمولا هاست های سی پنل گرانتر هستند ولی ارزش این را دارند چون یک پنل هاستینگ حرفه ای به شما ارائه می کنند. وارد هاست خود که شدید روی File Manger کلیک کرده و وارد پوشه Public_html شوید. کافیست در اینجا روی Upload کلیک کرده و فایل را برای آپلود انتخاب کنید. یک متخصص سئو میتواند از فایل ربات robots.txt برای استراتژی سئو استفاده کند.

چند نکته که اگر به آن‌ها توجه نکنید خرابکاری می‌کنید!

دستورالعمل Disallow در واقع مسیری را تعیین می کند که نباید به آن دسترسی داشت. در واقع این فیلتر همان محتوایی را تولید می کند که در صفحات دیگر وجود داشت. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.