دسته‌ها
اخبار

قطعه های ویژه دسکتاپ و موبایل: آیا همگام هستند؟


23 اکتبر 2019 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

بنابراین شما برنده یک قطعه ویژه در دسکتاپ شده اید، آیا این بدان م،است که URL شما در جعبه موقعیت صفر در تلفن همراه نشان داده می شود؟ هر چند وقت یکبار URL که در یک قطعه ویژه موبایل قرار دارد با URL دسکتاپ مطابقت دارد؟ آیا یک قطعه ویژه حتی در دسکتاپ وجود دارد؟ احتمال اینکه یک برنده قطعه ویژه در دسکتاپ برابر با برنده قطعه ویژه در تلفن همراه باشد چقدر است؟

در اینجا نگاهی می اندازیم به اینکه گوگل چند وقت یکبار یک URL را روی دسکتاپ و موبایل نشان می دهد. (به‌علاوه، ببینید URL‌ها چگونه در ،مت Featured Snippet روی دسک‌تاپ در مقابل موبایل عملکرد ثابتی دارند!)

بنر تطبیق نش، اینترنتی قطعه ویژه

آیا Google از همان URL قطعه ویژه در دسکتاپ و موبایل استفاده می کند؟

آیا گوگل از URLهای ی،، برای قطعات ویژه موبایل و دسکتاپ استفاده می کند؟ این یک سوال کاملاً ساده است. اگر می‌خواهید برداشت پیچیده‌تری از سؤالی که ممکن است بپرسید داشته باشید، آیا Google قصد کاربر را در تلفن همراه در مقایسه با دسکتاپ آنقدر متفاوت می‌بیند که از URL‌های Featured Snippet ی،ان استفاده نمی‌کند؟ ما حتی می‌تو،م با آن تفکر فلسفی کنیم و با صدای بلند فکر کنیم که آیا گوگل باید یا نباید از URLهای ی،، برای قطعات ویژه موبایل و دسکتاپ استفاده کنید؟

بیایید خوب و آهسته با برخی از یافته‌های اصلی و نحوه انجام این مطالعه من و تیم کرکم شروع کنیم. [Huge thank you to Levi Genesove for his help gathering the data for this study!]

راهنمای ما برای برنده شدن ویژگی های SERP را بررسی کنید.

یافته های کلیدی و روش مطالعه

ما 265 کلمه کلیدی را بررسی کردیم که قطعه های ویژه را روی دسکتاپ تولید می ،د و URL های موجود در آنها را با نسخه های تلفن همراه آنها مقایسه کردیم. به طور خاص، ما URL را در یک قطعه ویژه در یک دوره 30 روزه ردیابی کردیم و درصد روزهایی را که در طول دوره زم، که URL در هر دو دستگاه ی،ان بود، ثبت کردیم. این ضبط همچنین شامل مواردی می‌شود که در آن یک قطعه ویژه در دسک‌تاپ وجود داشت، اما در تلفن همراه فاقد آن بود.

[Note, and for the record, my s،ing point was desktop. That is, as opposed to looking at keywords that had a mobile Featured Snippet and comparing the URL trends to desktop, I took keywords that had a desktop Featured Snippet and compared the URL tendencies to mobile.]

یافته های کلیدی این فرآیند عبارتند از:

  • در طی یک دوره 30 روزه، مجموعه داده کلیدواژه در 86.5 درصد مواقع یک قطعه ویژه دسکتاپ تولید کرد اما فقط 73.3 درصد از مواقع در تلفن همراه.
  • فاکتورگیری در مواردی که در یک روز معین یک کلمه کلیدی یک قطعه ویژه دسکتاپ تولید می‌کرد اما یک قطعه تلفن همراه تولید نمی‌کرد، منجر به تطبیق URL در 70٪ مواقع در طول دوره 30 روزه مورد مطالعه شد.
  • با تخفیف در مواردی که یک کلمه کلیدی یک دسکتاپ تولید می‌کرد اما یک قطعه ویژه موبایلی تولید نمی‌کرد، درصد URL‌هایی که در هر دو دستگاه در طول دوره 30 روزه مطابقت داشتند به 90% افزایش یافت.

غواصی در داده‌های مربوط به سازگاری URL بین دستگاه‌ها

بیایید با رفتن کمی به “سطح بالا” و دیدن اینکه نمایش Snippet ویژه گوگل در موبایل و دسکتاپ چقدر سازگار است، این موضوع را راحت کنیم. به عبارت دیگر، هنگامی که بد،م گوگل تمایل دارد یک قطعه ویژه برای یک کلمه کلیدی را هم در تلفن همراه و هم در دسکتاپ نشان دهد، این قطعه چقدر به طور مداوم در SERP در طول 30 روز نشان داده می شود؟

سطح نمایش قطعه ویژه

واضح است که گوگل با قطعه های ویژه دسکتاپ خود کمی سازگارتر است. در یک دوره 30 روزه، گوگل تنها 73 درصد مواقع یک قطعه ویژه موبایل را در مقایسه با 87 درصد مواقع روی دسکتاپ نشان داد. به این م،ا که وقتی ما هر روز را در یک دوره 30 روزه بررسی کردیم، گوگل فقط 73 درصد از آن روزها یک قطعه ویژه موبایل را در SERP قرار داد. در دسکتاپ، همان 30 روز یک قطعه ویژه در 87 درصد مواقع دقیقاً برای کلمات کلیدی مشابه تولید کرد. [A،n, and just to be clear, the dataset includes keywords known to ،uce a Featured Snippet, it does not factor in instances where a keyword does not ،uce a Featured Snippet at all.]

در هر روز، احتمال بیشتری وجود دارد که در پایان بخش ویژه دسکتاپ قرار بگیرید تا قطعه ویژه تلفن همراه، فقط به این دلیل که احتمال بیشتری وجود دارد که Google یک قطعه دسکتاپ را نسبت به قطعه تلفن همراه نمایش دهد.

تطبیق URL قطعه ویژه – داده ها در اینجا آمده است!

دانستن اینکه Google تا چه حد به طور مداوم هر دو قطعه ویژه را در تلفن همراه و دسکتاپ نشان می دهد، در واقع بخشی جدایی ناپذیر از تجزیه و تحلیل تعداد دفعات تراز ، URL ها در هر دو دستگاه است. مطمئناً، اگر در یک روز مشخص Google یک قطعه ویژه را روی دسکتاپ نشان دهد اما در تلفن همراه نباشد، نمی‌تواند URL مطابقت داشته باشد!

حال، دو راه برای برش دادن این وجود دارد:

1) می‌تو،د روزهایی را که یکی از دستگاه‌ها با یک قطعه ویژه نشان می‌دهد، در حالی که دیگری نشان نمی‌دهد، اضافه کنید و آن را به‌،وان «غیر منطبق» در نظر بگیرید. مزیت انجام این کار این است که قدرت واقعی برنده شدن یک قطعه ویژه را از منظر بین دستگاهی نشان می دهد. به زبان ،یسی ساده، در نظر گرفتن روزهایی که یک دستگاه دارای یک قطعه است و دیگری به ،وان نمونه ای نیست که URL های قطعه با هم مطابقت ندارند، به شما کمک می کند تا قدرت کلی یک برد Featured Snippet را بسنجید.

2) هنگام در نظر گرفتن موارد غیر منطبق، می تو،د مواردی را که یک دستگاه یک قطعه ویژه تولید می کند و دیگری این کار را نمی کند، تخفیف دهید. انجام این کار به شما نشان می دهد که رابطه بین قطعات ویژه دسکتاپ و موبایل چقدر همزیستی است. این ساختار بیشتر یک دیدگاه «URL خالص» است، زیرا نشان می‌دهد که Google چگونه در مورد URLهای قطعه ویژه و نش،‌های اینترنتی فقط Featured Snippet در هر دو دستگاه فکر می‌کند. زیرا عوامل دیگری مانند اگر حتی باید یک قطعه ویژه برای یک کلمه کلیدی معین در یک روز مشخص وجود داشته باشد که در چنین مجموعه داده ای به حساب نمی آیند.

چیزی که می‌خواهم بگویم این است که دلایلی برای گنجاندن مواردی وجود دارد که Google یک قطعه ویژه را در دسک‌تاپ نشان می‌دهد اما در تلفن همراه به‌،وان غیرقابل انطباق نشان می‌دهد و دلایلی وجود دارد که فقط به مواردی نگاه کنیم که هر دو دستگاه هنگام تجزیه و تحلیل تطبیق‌های URL، یک قطعه ویژه تولید کرده‌اند. .

البته من که فردی دقیق بودم، هر دو را انجام دادم.

مطابقت URL قطعه ویژه دسکتاپ و موبایل: شامل نمونه های یک دستگاه

نش، وب قطعه ویژه به طور کلی مطابقت دارد

داده‌های اینجا شامل مواردی است که در آن یک دستگاه یک قطعه ویژه را در یک روز مشخص نشان می‌دهد و جایی که یک دستگاه قطعه ویژه تولید نکرده است. همانطور که مشاهده می شود، بخش خوبی از یک دوره 30 روزه وجود دارد که در آن برد Featured Snippet شما جه، نیست. در طول یک ماه، URL شما که در یک قطعه ویژه قرار دارد، فقط در ۷۰٪ مواقع هم روی دسک‌تاپ و هم در موبایل نشان داده می‌شود. این بدان م،است که 30 درصد از مواقع برنده شدن Featured Snippet شما واقعاً برنده است، اما فقط در یک دستگاه.


از منظر عملی، این داده ها بسیار گویا هستند. اگر می‌خواهید بد،د که برد Featured Snippet دسکتاپ چقدر گسترده است، داده‌های بالا دوست شما هستند. (من می گویم “دسکتاپ” زیرا همانطور که قبلاً اشاره کردم، می تو،د از منظر موبایل محور به این موضوع بپردازید.) اما از نظر نحوه نگرش گوگل در مورد URL های قطعه ویژه روی دسکتاپ در مقایسه با نحوه تفکر آن در مورد آنها به چه م،است. روی موبایل؟

برای آن، ما باید مواردی را که فقط دسکتاپ یک قطعه ویژه تولید می‌کند، تخفیف دهیم. به این ترتیب می‌تو،م URL‌ها را یک‌به‌یک با هم تطبیق دهیم و ببینیم که رفتار URL ویژه Google Snippet ویژه دستگاه‌ها چگونه است. (به عبارت دیگر، انجام این کار، توجه Google به نمایش یک قطعه ویژه در یک دستگاه خاص را کاهش می دهد و تنها بر روی درمان URL زم، که Google تصمیم می گیرد یک قطعه را در هر دو دستگاه نشان دهد، تمرکز می کند.)

مطابقت URL قطعه ویژه دسکتاپ و موبایل: به استثنای نمونه‌های یک دستگاه

تطبیق نش، وب قطعه ویژه

پس از حذف مواردی که ویژگی SERP فقط در دسک‌تاپ نمایش داده می‌شود، درصد تطابق URL قطعه ویژه در یک دوره 30 روزه بسیار افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر، یک تراز URL بسیار قوی بین قطعه ویژه موبایل و قطعه ویژه دسکتاپ وجود دارد. URL Google در دسکتاپ Featured Snippets خود مطابقت دارد که در 90% مواقع در ،مت Featured Snippets تلفن همراه نشان داده می شود، زم، که مواردی را که تلفن همراه ویژگی SERP را تولید نکرده است، تخفیف می دهید. در روزهایی که هر دو دستگاه با یک قطعه ویژه برای یک کلمه کلیدی نمایش داده می‌شوند، می‌تو،د از Google انتظار داشته باشید که ۹ بار از ۱۰ بار از یک URL استفاده کند.

این بدان م،است که تفاوت واقعی بین امتیازهای Featured Snippet در بین دو دستگاه، به خودی خود ارتباط کمتری با URL ها دارد و بسیار بیشتر به زم، مربوط می شود که Google قطعه ویژه را در هر دستگاه مرتبط می داند.

در قطعه ویژه مرتبط بودن دستگاه و منحصر به فرد بودن URL

ایده Featured Snippet، محتوا و URL آن، مرتبط بودن بیشتر با یک دستگاه خاص، عجیب است. هنگامی که یک کلمه کلیدی برای یک قطعه ویژه مهم است، من به سختی می‌بینم که چگونه «دستگاه» وارد بازی می‌شود. مطمئناً مواردی وجود دارد که هدف تلفن همراه و استفاده از تلفن همراه با دسکتاپ متفاوت است. من شخصاً عادت کرده‌ام که چیزهایی را از طریق تلفن همراه ،یداری نکنم زیرا دوست دارم نمای کامل صفحه/سایت را داشته باشم. با این حال، قطعه های ویژه کاملاً اطلاعاتی هستند. کل ایده این است که یک قطعه از اطلاعات سریع هضم را به کاربر ارائه دهیم. در این سناریو، برای من سخت است که بفهمم چرا اختلاف 13 درصدی بین تلفن همراه و دسکتاپ “سازگاری قطعه” وجود دارد (که منجر به تطبیق کلی URL بین دستگاه ها می شود).

راستش من اینجا حرف عاقلانه ای ندارم. من به سادگی آن را کمی گیج‌کننده می‌دانم که چرا یکپارچگی قطعه ویژه بیشتر در یک دستگاه نسبت به دستگاه دیگر وجود دارد. اینطور نبود که بتوانم نوعی الگوی قابل مشاهده را در میان کلمات کلیدی که تجزیه و تحلیل کردیم ببینم. هیچ قافیه یا دلیلی برای هیچ یک از اینها وجود ندارد که در شما ظاهر شود.

نکته بیشتر این است که حتی وقتی Google یک قطعه ویژه دسکتاپ و موبایل را نشان می دهد، URL ها تقریباً در 10٪ مواقع با هم مطابقت ندارند! اکنون، ممکن است بگویید (به ،وان کارشناسان Featured Snippet نایجل استیونز و ایزی اسمیت انجام داد) که 10% کم به نظر می رسد. این پیشنهاد که گوگل باید URL های کاملاً منحصر به فرد را در ،مت های ویژه در تلفن همراه نشان دهد تحریک کننده است، من آن را دریافتم و بسیار منطقی است. با وجود آن، در پایان روز، من قصد کاربر را برای آن نمی بینم چگونه___________ که در هر دستگاه متفاوت است. اختلاف 10 درصدی برای من کمی زیاد به نظر می رسد.

The Featured Snippet Fallout: Takeaways

رها ، بمب

نکته اصلی این است که فقط به این دلیل که شما یک قطعه ویژه را در یک دستگاه به دست می آورید به این م،ی نیست که URL شما بال های خود را روی دستگاه دیگری باز کرده است. نه خودکار است، نه در هیچ نقطه ای نزدیک به آن. در طول یک ماه، میانگین کلمه کلیدی 30 درصد مواقع یک قطعه ویژه با URL ی،ان در هر دو دستگاه تولید نمی کند. این عدد مهمی است که باید هنگام فکر ، به ترافیک بالقوه ای که Featured Snippet به سایت شما ارائه می دهد در نظر بگیرید. مهمتر از آن، هنگامی که URL خود را در هر دو بخش ویژه موبایل و دسکتاپ مشاهده می کنید، باید متوجه شوید که ممکن است زمان قابل توجهی در هر ماه وجود داشته باشد که اینطور نیست (به طور متوسط ​​30٪).

در 30٪ مطمئناً ارزش دارد که در طول زمان در مورد ال،ای قطعه ویژه برای یک کلمه کلیدی تحقیق کنید تا میزان سازگاری قطعه را در هر دو دستگاه مشاهده کنید. داده های ارائه شده در اینجا یک میانگین است. قرار است کلیدواژه هایی وجود داشته باشند که قطعه های ویژه را با ظاهر بین دستگاهی سازگارتر و همچنین سازگارتر تولید کنند. دانستن اینکه کدام کلمه کلیدی از منظر سازگاری دستگاه کدام است، می تواند یک استراتژی کارآمدتر Featured Snippet ایجاد کند.

شکار قطعه ویژه مبارک!

[For more research on Featured Snippet URLs be sure to look at my study on Featured Snippet market share.]

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/featured-snippet-url-match