دسته‌ها
اخبار

مبانی SEO – برچسب های توضیحات متا


26 فوریه 2011 | ارسال شده توسط Rank Ranger

در مورد تأثیر دقیق تگ توضیحات متا بر میزان موفقیت صفحه وب شما، اختلاف نظر بین سئوکاران وجود دارد. برخی می گویند که با یکی از آنها زحمت نکشید، در حالی که برخی دیگر می گویند که آنها حیاتی هستند. برای درک اینکه چرا نظرات مختلف در این مورد وجود دارد، بیایید بفهمیم که چرا تگ های توضیحات متا مهم هستند، چه هستند و چگونه می تو،د از آنها استفاده کنید.

برای کمک به توضیح تأثیر تگ های توضیحات متا، ابتدا به یک مثال نگاه می کنیم: اگر به دنبال بازی های NIntendo Wii بودید، روی کدام نتیجه کلیک می کنید؟

و در مورد این نتیجه چطور؟


چرا تگ توضیحات متا مهم است؟

به ،وان یک وب گرد معمولی، احتمالاً بر اساس سه عامل اصلی – ارتباط ،وان، رتبه بندی و را کیفیت از را شرح. این آ، از را سه است دقیقا چی را متا شرح بر،ب بزنید است. توجه داشته باشید که توضیحات زیر ،وان آ،ین مثال در بخش قبل به صورت ضعیف بیان شده بود و حداقل اغوا کننده نبود. اگر شما در همان منطقه با چندین وب سایت دیگر رتبه بندی شده اید، آنچه می تواند تعیین کند که آیا سایت شما روی سایت شما کلیک می شود می تواند تگ توضیحات متا باشد. یک توصیف کوتاه خوب می تواند راه درازی داشته باشد.

اگر همه وب‌سایت‌های موجود در صفحه دارای ،وان بسیار بهینه‌سازی شده باشند، در این صورت صفحه خود را در صفحات نتایج موتور جستجو متمایز نخواهید کرد. با توجه به اینکه رتبه‌بندی‌ها تقریباً در یک منطقه یا مکان در صفحه هستند، توضیحات متا ممکن است چیزی باشد که شما را متمایز می‌کند. اگر بتو،د یک مقاله بازاریابی مختصر و متقاعد کننده ارائه دهید که خواننده را جذب کند و این کار را بهتر از رقبای شما انجام دهد، ممکن است بتو،د تعداد کلیک هایی را که ممکن است به سایت هایی که بالاتر از سایت شما قرار دارند را بدزدید. عامل دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که وقتی صفحه وب شما توسط وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و +Google به آن پیوند داده می شود، توضیحات متا می تواند به ،وان توضیحات مقاله شما ظاهر شود. مثلا:

یک فرد اجتماعی کنجکاو ممکن است پیوند شما را جدی نگیرد، اگر ببیند که توضیحات شما مانند یک ،وان درهم ریخته به نظر می رسد که توسط گوگل جمع آوری شده است.



تگ توضیحات متا چیست؟

این متا شرح بر،ب بزنید است را متن که بلافاصله. مستقیما را دنبال می کند را ،وان بر را جستجو ، موتور نتایج صفحه. در حالی که ،وان عاملی در رتبه بندی جستجوی گوگل است، متا تگ اینطور نیست. با این حال، آنچه در مورد تگ متا جالب است این است که به غیر از رتبه بندی، چه چیزی می تواند به شما ارائه دهد. هدف توضیحات متا مشابه ،وان ،وان است. برای ارائه یک نمای کلی مختصر و مرتبط از صفحه وب که ،وان به آن پیوند دارد، وجود دارد. موتورهای جستجو مانند گوگل علاوه بر نمایش ساده نتایجی که ممکن است مورد علاقه شما باشد، محل نمایش کلمات کلیدی پرس و جو شما را نیز با حروف پررنگ در Meta Description Tag قرار می دهند. برای مشاهده نمونه ای از نحوه مشاهده تگ متا توضیحات در صفحات موتور جستجو، باید به مثال بر،ب بدی که قبلاً ارائه شد نگاه کنیم. پاراگراف با متن هایلایت شده، تگ توضیحات متا است.

در کد HTML به نظر می رسد (برای یک وب سایت غیر مرتبط):

چگونه می توانم از تگ توضیحات متا استفاده کنم؟

این متا بر،ب توضیحات می توان بودن اهرمی به بهتر ، شما کلیکاز طریق نرخ به همان شکلی که یک ،وان می تواند. از طریق یک تگ توضیحات متا مختصر، می تو،د جستجوگران را متقاعد کنید که سایت شما ارزش بازدید را دارد. علاوه بر این، شبکه های اجتماعی اغلب از تگ توضیحات متا شما هنگام لینک دادن به سایت شما استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که کاراکترهای موجود در تگ توضیحات متا را در حدود 150 کاراکتر نگه دارید، به طوری که توضیحات شما توسط “…” بدنام گوگل کوتاه نشود که احساس متن ناتمام را ایجاد می کند.

نمونه ای از تگ متا توضیحات قطع شده را می تو،د در زیر مشاهده کنید.

اگر تنها نگر، شما بهبود رتبه است، ممکن است به هیچ ،وان متا تگ تعریف نکنید. در مواردی که تصمیم گرفته اید تگ توضیحات متا را تعریف نکنید، گوگل به طور خودکار برای شما یک تگ ایجاد می کند. این کار به چند روش انجام خواهد شد. این کار یا از طریق گرفتن یک قطعه از خط اول محتوا در یک صفحه انجام می شود، یک خط از جمله ای که کلمه کلیدی جستجو در آن وجود دارد، یا در برخی موارد ممکن است موتورهای جستجو از توضیحات صفحه وب شما در فهرست های آنلاین استفاده کنند. (مانند DMOZ).

در مثال بالا و زیر صفحه ای را می بینیم که برای آن متا توضیحات تعریف نشده است. گوگل در عوض اطلاعات را از خود صفحه می گیرد:

به خاطر داشته باشید که اگر کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار می دهید، ممکن است تعداد زیادی از کلمات کلیدی در جستجویی وجود داشته باشد که به صفحه شما رسیده است. در مواردی از این قبیل، گاهی اوقات برای گوگل مفید است که توضیحات متا سایت شما را برای خود تعیین کند، زیرا متن صفحه را که شامل کلمات کلیدی است که جستجوگر استفاده کرده است، قرار می دهد که ممکن است در صورت تعریف آن را بهینه نکرده باشید. توضیحات متا خود را تگ کنید.

اگر سؤال یا نظری در مورد این موضوع دارید، ما دوست داریم از شما بشنویم – نظرات خود را در زیر ارسال کنید!

درباره نویسنده

رنجر رتبه

Rank Ranger یک پلتفرم SEO است که برای استانداردسازی مدیریت و گزارش‌دهی برای دنیای دیجیتال مارکتینگ با رفع نیاز به یک پلتفرم بازاریابی آنلاین جامع با قابلیت ردیابی و نظارت بر داده‌های کمپین، یکپارچه با نرم‌افزار و خدمات شخص ثالث، ارائه گزارش‌های کاملا شخصی و سفارشی طراحی شده است. 100٪ گزارش های خودکار بر،ب سفید و یک رابط وب مارک دار.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/،sics-meta-description