
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا
نظرسنجی ها و نرم افزارهای آنالیزی که از آنان استفاده می کنید می توانند به شما کمک کنند تا دید بهتری نسبت به بازدیدکنندگان اصلی و معمول خودتان داشته باشید. در واقع در سئو چیزی به نام حلقه بازخورد سریع نداریم که بلافاصله بعد از اینکه کاری انجام می دهید نتایج آن را دریافت کنید. بهتر هست انکر تسکت ها در حالت بلد و یا ایتالیک قرار بگیرند تا گوگل متوجه آن ها شود. این کار باعث می شود در زمانی گه عکس به طور کامل لود نشد متن Alt tag نمایش داده شود. به علاوه، چندرسانه ای در جالب و جذاب تر شدن محتوای شما خیلی کمک می کند.
زیرا آنها در تلاشند که نشان دهند که محتوای جدیدی که تولید کرده اند نظیر ندارد و برای اینکه محتوای سئو شده تولید کنند از چند کلمهٔ کلیدی و لینک استفاده می کنند. در تولید محتوای سئو شده استفاده از تصاویر باعث میشود سایت شما در صفحات اول گوگل نمایان شود. از کلمات کلیدی lsi برای گنجاندن بهتر مفاهیم به کاربران و موتورهای جستجو در طول مقاله استفاده می کنیم.
موتورهای جستجو علاوه بر اینکه به محتوای ما توجه می کنند، به مِتادیتای سایت هم توجه می کنند. متادیتا چیست؟ متادیتاها، داده هایی هستند که جزئیات مربوط به یک داده دیگر را تشریح می کنند. یعنی مثلاً وقتی محتوایی تولید می کنیم، توضیح کوچکی هم در مورد آن محتوا می نویسیم. این توضیحات کوتاه در قالب متادیتا منتشر می شود که موتورهای جستجو به آن توجه می کنند تا اطلاعات بیشتر و درک درست تری از محتوای ما به دست بیاورند. منظور ما از محتوا، هرگونه اطلاعات یا تجاربی است که روی سایت قرار می گیرد و از این طریق به مخاطبان ارائه می شود.
- استفاده صحیح از لینک های خارجی میتواند به شدت باعث افزایش سئو محتوای شما بشود.
- اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید.
- اولين قدم هم اين است كه ١٠ كلمه را از لیست خود انتخاب كرده و يكى از آنها را آناليز كنيد.
- خود گوگل هم بارها و بارها اعلام کرده که وب سایت خودتان را اول برای مخاطب بهینه کنید و سپس برای گوگل!
بر روی ۱ یا ۲ کلیدواژه چند کلمه ای تمرکز کنید که مطابق با نیاز مخاطب باشد. نمی توان عنوان را در مورد مزایای یک محصول تولید کرد اما در محتوا به معایب آن پرداخت. البته اشاره ای به معایب در حد چند سطر مانعی ندارد، اما در صورتی که عنوان اشاره به مزایای یک محصول دارد، شاکله محتوا نیز باید مفهومی از مزایای محصول مورد نظر باشد. سعی کنید بخش های محتوای خود را با استفاده از تیترها و زیر تیترها کوتاه تر کنید.
عنوان اصلی اولین بخشی از محتوای ما است که کاربر بعد از وارد شدن به سایت می بیند. بهتر است که عنوان اصلی را جذاب بنویسیم تا کاربر با آن ارتباط برقرار کند. ما باید حس کنجکاوی کاربر نسبت به محتوا را برانگیخته کنیم؛ برای این کار می توانیم از اعداد و همچنین عباراتی مانند «چطور»، «چرا» و «چیست» در عنوان های خودمان استفاده کنیم. از طرفی وجود سوشال سیگنال یا ترافیک مستقیم از شبکه های اجتماعی سبب می شود تا شما نزد گوگل معتبرتر شناخته شوید و به این واسطه صفحه شما رتبه بهتری را کسب خواهد کرد. در نتیجه پیشنهاد می کنیم محتواهای خود را برای بازدهی بهتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
نوشتن عنوان جذاب و بر اساس سئو
اما در اينجا ميخواهم به تکنیک های بیشتری اشاره کنم که ممکن است تا به حال به آنها توجه نکرده باشید. با توجه به اولويت هاي مخاطب هايتان ميتوانيد محتواي منحصر بفرد و عميق تري داشته باشيد. اكثر كسب و كارها هيچ تلاشي براي ضبط ويدئو يا فايل صوتي و غيره نمي كنند. اينكه فقط پشت ميز بنشينيد و يك مقاله بنويسيد، كار سختي نيست!
۱۰ هاستینگ برتر ایرانی در سال ۱۴۰۱ (خرید بهترین هاست)
یکی از بهترین استراتژی های سئو، به دست آوردن بک لینک با کیفیت بالا از وب سایت های دارای رتبه بهتر است. SEO شامل استراتژی های مختلفی از جمله ایجاد بک لینک، نوشتن پست های وبلاگ با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی خوب است. شما باید برای سئو محتوا حرفه ای، تولید محتوا را در بازه های زمانی درست و مشخص انجام دهید، اینکار میتواند کسب و کار شما را دگرگون کند. تولید محتوای اصولی شامل انتخاب عنوان جذاب، متن غیر کپی و مفید میشود که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت میکنیم. برای اینکه بدانید منظور از تولید محتوای سئو شده چیست، ابتدا باید مفهوم سئو و اصول آن در نویسندگی را بدانید.
در این مقاله، ما بهترین تکنیک های سئو کردن محتوا یا وبلاگ را برای بهینه سازی موتورهای جستجو شرح می دهیم. یکی از مهمترین مراحل سئوی داخلی، تولید و انتشار محتوای سئو شده و بهینه در سایت است. محتوای سئو شده دقیقا همان چیزیست که باعث می شود سایت ما ترافیک بالایی را بتواند از گوگل دریافت کند. ما با محتوایی که تولید می کنیم علاوه بر اینکه رضایت مخاطبان مان را جلب می کنیم باید کاری کنیم که در گوگل هم رتبه خوبی بگیرد.
۲ – مخاطبانتان را بررسی کنید
تنها كافيست بهBuzzSumoسرى بزنيد و كلمه ى كليديتان را وارد كنيد و ببينيد كه تعداد پست ها در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان چقدر است. بطور مثال، شما ميخواهيد “سئو محتوا” را به عنوان كليدواژه انتخاب كنيد. از قبل مقرر كرده ايد كه حجم جستجوى نسبتاً خوبی هم دارد؛ اما ميخواهيد در كيفيت دادن به آن، بيشتر پيش برويد.
با توجه به اینکه رتبه گرفتن در برخی از کلمات کلیدی دشوار است، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords بیشتر پیشنهاد می شود. می دانیم که تولید محتوای با کیفیت و اصولی از اقداماتی است که به رشد سایت کمک زیادی می کند. اما در هر صورت نوشتن یک محتوای با کیفیت، جامع و یونیک بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. حال اگر وب سایتی محتوای شما را بدون ذکر منبع و اجازه شما در سایت خود کپی کند، قطعا با او برخورد خواهید کرد.