دسته‌ها
اخبار

محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا-دنی سالیوان | سئو

از دید کاربران، سئو محتوا به معنی فراهم کردن محتوای با کیفیت به صورت مستمر است، به گونه‌ای که پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد. اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد. از دید موتورهای جستجو، سئو محتوا شامل تمام روش‌های سئو و تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود محتوایتان به راحتی برای ربات‌های خزنده قابل شناسایی و خواندن باشد و ساختار مناسبی داشته باشد. بسیاری از سئوکارها و بازاریابان سئو محتوا با روش پرکاربرد پر کردن کلمات کلیدی آشنا هستند. اگرچه این «تاکتیک» اکنون مدت‌هاست که منسوخ شده­است، اما همچنان باید به چگالی کلمات کلیدی خود توجه کنید.

  • ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است.
  • انکر تکست یا Anchor Text متنی است که کاربر با کلیک روی آن به صفحه هدف منتقل می شود.
  • به دنبال راهی مفید برای انجام این کار هستید؟ می توانید از الگوی سئو محتوا در تعیین این طول استفاده کنید.
  • پس برای این که محتوای شما بتواند در زمان اسکن شدن توسط کاربر، توجه او را جلب کند، باید از حالت یک متن ساده و خالی خارج شده و با کلمات کلیدی بولد،تصاویر جذاب، صوت، ویدیو و…

چنانچه شما نیز می‌خواهید محتوایی تولید کنید تا در رتبه‌های برتر گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرد، باید توجه ویژه‌ای به سئو محتوا داشته باشید. تعداد و نحوه قرارگیری این عنصر موثر در محتوا، نقشی تعیین‌کننده ایفا می‌کند تا نوشته شما توسط گوگل شناسایی و تایید شود. در صورتی که عبارات کلیدی به شکلی صحیح در بخش‌های هدف قرار گیرند، موتور جستجو قادر خواهد بود این محتواها را فهرست‌بندی کرده و در صورت جستجوی کاربر، نتایج را نمایش دهد.

وقتی لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را انتخاب کردید، وقت آن است که یک پست وبلاگ متمرکز بر یکی از این کلمات کلیدی بنویسید. بعد از اینکه کلمات کلیدی یا صفحات اصلی خودتان را مشخص کردید مطمئن شوید که از صفحات فرعی و بلاگ پست ها به این صفخات مهم لینک داده باشید. به همین دلیل که اکنون گوگل از “سیگنالهای تجربه کاربر” (علاوه بر سیگنالهای رتبه بندی سنتی، مانند بک لینک) استفاده می کند تا بفهمد کدام نتایج سزاوار رتبه #1 در SERP هستند. اگر می بینید که با گذشت زمان، جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص به طور مداوم کاهش می یابد، می توانید متوجه شوید که این کلمه کلیدی مناسب هدف گذاری برای بازاریابی شما نیست و همچنین بالعکس.

۱۰ هاستینگ برتر ایرانی در سال ۱۴۰۱ (خرید بهترین هاست)

این کار اگر با ذکر منبع و قرار دادن لینک منبع انجام نشود، کپی شناخته میشود. البته باید به حجم فایل ها نیز توجه کرد، زیرا هر فایلی که حجم بالایی داشته باشد، ممکن است تاثیر منفی بر روی سرعت بارگذاری سایت بگذارد. کاهش سرعت بارگذاری سایت خودش یکی از عوامل کاهش رتبه سئو سایت به شمار میرود. يادتان باشد فرايند توليد و سئو محتوا با توجه به نوع آن، متفاوت است. براي مثال نوشتن يك مقاله، فرايند توليد محتواي متفاوتي نسبت به توليد يك محتوای صوتي و يا ويديوئی دارد.

– آدرس URL صفحات را بهینه کنید

درواقع نتیجه‌ای که از تولید محتوا سئو باید حاصل شود، رتبه گرفتن در موتورهای جستجو و در نهایت، فروش بیشتر خدمات یا محصولات است. ممکن است بپرسید که اصلاً چرا باید این کار را کرد؟ چون موتورهای جستجو نمی‌توانند مثل انسان تصویری را ببینند و درک کنند بنابراین متن آلت درباره تصاویر توضیحاتی را به موتور جستجو ارائه می‌کند. اینکار نهایتاً کمک می‌کند که آن تصاویر در صفحه نتایج تصاویر یافته شده رتبه‌بندی شوند. توضیحات متای شما قرار است اطلاعاتی را درباره محتوای مطلب وبلاگ به موتورهای جستجو و خواننده‌ها ارائه کند.

یک توصیف یا پیش نمایش جذاب از آنچه ویدیوی شما پوشش می­دهد بنویسید. در صورتی که بیننده شما می‌خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند، برای اطلاعات بیشتر حتماً پیوندی به وب‌سایت خود اضافه کنید. بعد از اینکه محتوای شما نوشته شد، به یک تیم حرفه‌ای و کارکشته سئو تحویل داده می‌شود تا تمامی دانش خود را روی محتوای شما پیاده سازی کنند. بعد از استفاده از عکس و ویدیو، میزان ماندگاری کاربران به شدت دچار افزایش خواهد شد؛ کافیست امتحان نمایید. این تنها یکی از روش های ارتباط برقرار کردن بین صفحات بود، راه های دیگری مثل قرار دادن بخش مطالب مرتبط در بین متون نیز رایج هستند. روش سوم برای پیدا کردن بهترین کلمات (از لحاظ تعداد سرچ و رقابت آن) استفاده از ابزارها است.

در واقع محتوایی سئو شده است که تصاویر، ویدئو و فایل های صوتی که درون آن قرار داده می شوند، توسط ابزارهای مناسب کم حجم شده باشند. به ازای هر 200 الی 300 کلمه بهتر است یک سر تیتر در متن ایجاد شود. البته اگر موضوعی طولانی شود و بین دو سر تیتر 400 کلمه شود نیز از نظر سئو مشکلی ندارد. بهتر است کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای سر تیتر بیایند، البته اگر در وسط یا انتهای سر تیتر بیایند نیز از نظر سئو مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد. در صورتی که فردی با سئو آشنایی داشته باشد اما توانایی لازم برای نوشتن را نداشته باشد، نمی تواند محتوای کاملی تولید کند. برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی فردی که در زمینه تولید محتوا توانایی لازم را داشته باشد اما با مفاهیم سئو آشنایی نداشته باشد، نمی تواند محتوای کامل و با کیفیتی را تولید نماید.

به جای اینکه از همان اول، کل آن را منتشر کنید فقط هزار کلمه اول را منتشر می کنید. سپس بعد از 2 ماه هزار کلمه دیگر و بعد از یک ماه دیگر بقیه آن را منتشر می کنید. یکی از بخش های بسیار مهم در سئوی محتوا این است که محتوای خود را بعد از مدتی آپدیت کنید.

از رفع مشکلات کیفیت محتوا گرفته تا بهینه سازی نقشه سایت و لینک سازی داخلی. ما می دانیم که چگونه “کشف شده – در حال حاضر نمایه نشده” شما را برطرف کنیم. از شما انتظار نداریم که هر یک از این استراتژی‌های عالی را درست از همین الان در محتوای خود پیاده‌سازی کنید. اما با رشد وبسایت شما باید اهداف شما برای موتورهای جستجو نیز تغییر کند. سپس می‌توانید اقدام به ساخت بک لینک کنید تا وبسایت‌های دیگر نیز به وبسایت شما لینک دهند. پیمایش و طرح‌بندی ساده، یافتن سریع تمام اطلاعات لازم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.