دسته‌ها
اخبار

معماری چیست و معمار کیست؟ گروه معماری بام | معماری نواز

معماری چیست و معمار کیست؟ گروه معماری بام | معماری نواز

این شرایط تنها زمانی ممکن است که طرف مقابل مطئمن باشد که هیچ ایراد و نکته ابهامی در قرارداد وجود ندارد و نسخه‌ای از آن همیشه در دسترس معمار است. پس بهتر است تمرکز کافی روی تنظیم قرارداد داشته باشید و نسخه‌ای از آن را همیشه در پوشه پروژه‌تان نگه‌داری کنید. یک معمار علاوه بر هنرمند بودن، مهندس نیز هست و باید درک درست و اساسی از توانایی‌های سیستم داشته باشد. هنر معمار در پیاده‌سازی طرح و سازه است و باید به درستی با اصول مهندسی و فیزیک آشنا باشد. در تیم داخلی و تیم ساخت و ساز هر کدام به زیرمجموعه‌های دیگری تقسیم می‌شوند.

  • طراحی‌های شاخص BIG از مجتمع‌های مسکونی تا ساختمان‌های عمومی شهری را در بر می‌گیرد که سرشار از خلاقیت فرمی و عملکردی هستند.
  • خانه‌ها و ویلاهایی که آلتو طراحی می‌کرد گرم و دلنشین بودند و در آنها از مصالح طبیعی استفاده فراوانی می‌شد.
  • مطالعه رسمی معماری در مؤسسات دانشگاهی نقشی محوری در توسعه حرفه ای آن به عنوان یک کل بازی می کرد و به عنوان یک نقطه کانونی برای پیشرفت در تکنولوژی و تئوری معماری بود.
  • شرکت ونوس شیشه از سال ۱۳۸۳ با بهره گیری از مدرن ترین ماشین آلات اروپائی و تیمی توانا و مجرب، برترین تولید کنندۀ شیشه های ساختمانی و خودرویی در ایران است و در زمره تولید کنندگان مطرح شیشه های ساختمانی و خوردوئی در منطقه خاورمیانه قرار دارد.
  • آن ها اغلب به عنوان استاد سازنده یا نقشه بردار پس از گذراندن چند سال به عنوان شاگرد (مانند Christopher Wren) نامیده می شدند.

در بسیاری از جاها، افراد غیرمجاز ممکن است خدمات طراحی خارج از محدودیت های حرفه ای مانند طراحی خانه و سایر ساختمان های کوچک تر را انجام دهند. با توجه به تعریفی که از معماری گفته شد، می‌توان گفت معمار کسی است که نحوه ساخت ساختمان‌ها یا سازه‌ها را برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند و به طور کلی نقشی کلیدی در ساخت آنها ایفا می‌کند. البته این تعریف به آن معنا نیست که معمار تصمیم می‌گیرد تاسیسات مکانیکی صنعتی بسازد یا نسازد. این تصمیم توسط دیگرانی گرفته می‌شود که منابع مالی و مادی لازم برای ساخت و ساز را کنترل می‌کنند، کسانی که مالک زمین یا نماینده دولت هستند. بنابراین معماران نمی‌سازند، بلکه آنها طرح‌هایی به وجود می‌آورند که به دیگران آموزش می‌دهند چه و چگونه بسازند. پس در پاسخ به این سوال که کار معمار چیست می‌توان گفت، کار اصلی معمار می‌تواند طراحی ساختمان‌ها و بناها و تصمیم و برنامه‌ریزی در مورد نحوه قرارگیری ساختمان‌ها در فضایی خاص است.

خانه آینه ورزان

مورخان ایمهوتپ که در حدود سال 2600 قبل از میلاد می زیسته و به فرعون مصر خدمت می کرده را به عنوان اولین معمار جهان از نظر نوشته های تاریخی می شناسند. ایمهوتپ، با طراحی اولین مجموعه اهرام مصر، اولین سازه سنگی شناخته شده گسترده در جهان را طراحی و اجرا کرده است. پیش‌بینی می‌شود که استخدام معمار از سال 2020 تا 2030 حدود 3 درصد رشد کند که کمتر از میانگین برای همه مشاغل است. علیرغم رشد محدود اشتغال، به طور متوسط در طول یک دهه، سالانه حدود 9400 فرصت برای معماران پیش بینی می‌شود. هر چند به اعتقاد بسیاری از آنجا که موضوع مسکن و ساخت و ساز در ایران جز مسائل اصلی اقتصادی است و هنوز مشکل کمبود مسکن وجود دارد، می‌توان آینده شغلی معماری را روشن دانست. معماری علاوه بر مهارت‌های نزم که به آنها اشاره کردیم، نیازمند برخی از مهارت‌های سخت و کامپیوتری نیز است.

دسته بندی ها

معماران و مهندسین این امر بسیار فنی، فرهنگی و هنری را به عهده دارند که باید علاوه بر اشراف و تسلط لازم بر ابعاد تخصصی و مفاهیم امروزی حرفهٔ خود، نظری هوشیارانه و عالمانه به گذشته داشته باشد. فعالیت معمار منظر می‌تواند از طراحی یک پارک ملی تا طراحی زیرساخت‌های شهری و مدیریت زمینه ای بکر و احیا؛ اراضی مخدوش شده مثل معادن یا محوطه‌های دفن زباله را دربرگیرد. معمار منظر بر روی انواع ساختارها و فضاهای بیرونی اعم از کوچک و بزرگ، روستایی و شهری با مصالح نرم و سخت و مسائل هیدرولوژیکی و اکولوژیکی متفاوت فعالیت می‌کند.

سبک هایتک تمام لوازمات و تجهیزاتی که تا قبل از این در داخل بنا و ساختمان خودشان را نمایان می‌کردند را بیرون کشانده و به سوی ظاهر و نما بیرونی ساختمان انتقال داد. استفاده از رنگ های زنده و گرم، بکار بردن فراوان از نقش های هندسی از مهم‌ترین واساسی ترین ویژگی‌های سبک آرت دکو می‌باشند. این سبک از معماری با اجزاء گران بها و زیبنده خود توانست بسیار مجذوب کننده باشد؛ تا حدودی ساده ولی در عوض بسیار لوکس نمایان می‌شود ولی آرت دکو پس از زمانی محبوبیت خود را به علت گران قیمت بودن از دست داد. سبک نئوکلاسیک هم تقریبا مانند سبک رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم تقلید می‌کند با این تفاوت که نئوکلاسیک در برخی موارد از قوانین معماری کلاسیک بهره می‌برد . ستون‌هایی با شکل معماری کلاسیک، سنگ‌فرش‌ها و گنبدهایی که نسبت به سبک کلاسیک پیشرفت های فراوانی یافته‌اند از اساسی ترین خصوصیت سبک رنسانس می‌باشند. اساسی ترین خصوصیت های سبک گوتیک؛ ستون‌های باریک، قوس‌ها و انحناهای نوک تیز، مناره‌های پرپیچ و خم و ستون‌های اصلی قوسی شکل می‌باشد .