دسته‌ها
اخبار

موجودیت های مرتبط در مقابل پرس و جوهای مرتبط در سئوی معنایی


8 دسامبر 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

موجودیت های مرتبط در مقابل پرس و جوهای مرتبط در سئوی م،ایی

مرجع موضوعی یک استراتژی سئو م،ایی است که می تواند ترافیک زیادی را به سایت شما وارد کند.

برای دستیابی به اعتبار موضوعی، باید محتوای معتبری ایجاد کنید که کل یک موضوع را پوشش دهد. با این حال، برای موفقیت واقعاً باید ابتدا درک کرد که چه نهادهایی در نمودار دانش Google وجود دارند و چگونه ساختار آنها را تشکیل می دهند.

در پست قبلی خود، نحوه تحقیق در مورد موجودیت ها را در نمودار دانش گوگل توضیح دادم.

هدف این تجزیه و تحلیل این است که به شما اطلاعاتی بدهد تا نه تنها بفهمید چه دارایی های محتوایی باید ایجاد کنید، بلکه چگونه ساختاری ایجاد کنید که نه تنها برای خوانندگان شما بلکه برای گوگل نیز منطقی باشد.

توضیح دادم که دنبال این هستید:

  • نهادهای مرتبط
  • موضوعات مرتبط
  • پرس و جوهای مرتبط

در این پست، می‌خواهم تفاوت بین موجودیت‌های مرتبط و پرس‌و‌جوهای مرتبط و اینکه چرا این تفاوت باعث تفاوت در نحوه انجام سئو می‌شود را روشن کنم.

نمای کلی تصویر بزرگ

در طول فرآیند تحقیق خود، با نهادهای مرتبط و پرس و جوهای مرتبط روبرو خواهید شد. اگرچه ممکن است شبیه به نظر برسند، تفاوت مفهومی آنها به این م،ی است که هنگام ایجاد استراتژی سئوی تصویر بزرگ باید با آنها متفاوت رفتار شود.

پرس و جوهای مرتبط چیست؟

پرسش‌های مرتبط را می‌تو،د در ویژگی‌های پیشنهاد خودکار، افراد همچنین می‌پرسند و جستجوهای مرتبط Google پیدا کنید.

Google از این ویژگی‌ها استفاده می‌کند تا گزینه‌هایی را در اختیار کاربر قرار دهد تا با ارائه سؤالات متداول مرتبط با عبارت جستجوی اصلی، موضوعی را که جستجو کرده است، کشف کند. این بدان م،است که Google این پرسش‌ها را به جستار اصلی متصل کرده است.

برای درک دقیق ساختار پرس و جوهای مرتبط، به ابزار پیشنهادات کلیدواژه Ranger Ranger نگاه کنید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، تمام جستارهای مرتبط، انواعی از موضوع یا موجودیت اصلی ما هستند.

ابزار پیشنهادات کلیدواژه Ranger Ranger که جستارهای مرتبط را برای موجودیت Jean Sibelius نشان می دهد

به عبارت دیگر، تمام عبارات فوق دارای موجودیت اولیه هستند. دلیل تفاوت همه آنها با یکدیگر این است که هر یک شامل یک اصلاح کننده بعد از موجودیت اصلی است.

بنابراین، در تصویر بالا، موجودیت اصلی آهنگساز فنلاندی ژان سیبلیوس است. این به این م،ی است که در هر پرس و جو کلمات “Jean Sibelius” در آنها وجود دارد. این ابزار اصلاح کننده هایی را می آورد که بر اساس حروف الفبا دسته بندی شده اند. [en،y or keyword] + اصلاح کننده

مثلا:

  • اشعار لحن ژان سیبلیوس
  • آهنگ های ژان سیبلیوس
  • ژان سیبلیوس فنلاندیا

همه این عبارات نشان‌دهنده پرسش‌هایی هستند که کاربر Google در صورت درخواست اطلاعات مربوط به موجودیت ژان سیبلیوس، در مرورگر خود تایپ می‌کند.

در اینجا، Rank Ranger فهرست بلندبالایی از پرس و جوها را شناسایی کرده است که انواع مختلفی از اطلاعات را در مورد یک موجودیت درخواست می کنند.

یکی دیگر از مکان‌های جستجوی پرسش‌های مرتبط، کنسول جستجوی گوگل است.

اکنون، مهم است که بفهمیم پرس و جوهای مرتبط با موجودیت های مرتبط چگونه متفاوت هستند.

نهادهای مرتبط چیست؟

از سوی دیگر نهادهای مرتبط به هیچ وجه پرس و جو یا کلمات کلیدی نیستند. شما نمی تو،د آنها را به سادگی با جستجوی کلمات کلیدی که موجودیت اصلی شما را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی شامل می شود، پیدا کنید. دلیل آن این است که موجودیت های مرتبط اصلاً کلمات کلیدی نیستند. در عوض، آنها نهادهایی هستند که گوگل آنها را مرتبط با نهاد اصلی مورد تحقیق شما می‌داند. در این مورد، موجودیت اصلی ژان سیبلیوس است.

این بدان م،است که یافتن آنها به اندازه پرس و جوهای مرتبط آسان نیست. نحوه یافتن آنها را در پست قبلی که در بالای این پست به آن پیوند دادم توضیح دادم.

موجودیت های مرتبط موجودیت هایی هستند که با موجودیت اصلی شما رابطه م،ایی دارند.

برای درک درست این نکته، باید بد،د که گوگل فقط موجودیت‌ها را همراه با تعاریفشان در نمودار دانش خود لحاظ نمی‌کند. Google همچنین می‌داند که موجودیت‌های موجود در نمودار دانش آن از طریق داشتن ویژگی‌های مشابه با یکدیگر مرتبط هستند.

این به این م،ی است که برخلاف جستارهای مرتبط، نهادهای مرتبط ،وماً هیچ اشاره ای به موجودیت شما ندارند. آنها از موجودیت شما جدا هستند اما با آن در ارتباط هستند.

عاشقانه به نظر می رسد. اجازه بده توضیح بدم

بنابراین، برای مثال، اگر به گزارش کلمات کلیدی مرتبط با رتبه بندی برای موجودیت ژان سیبلیوس نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که لیست “کلیدواژه های مرتبط” شامل کلمات ژان سیبلیوس نمی شود.

رنجر رتبه ای که موجودیت های مرتبط با موجودیت ژان سیبلیوس را نشان می دهد

همانطور که در تصویر بالا می بینید، این ابزار لیستی از “کلمات کلیدی” را ارائه می دهد که فقط نسخه های اصلاح شده کلمه کلیدی Jean Sibelius نیستند. در عوض، این اصطلاحات به چیزها یا افرادی اشاره می کنند که با ژان سیبلیوس رابطه مفهومی دارند.

به ،وان مثال اصطلاح “ما،یم ونگروف” را در نظر بگیرید. ژان سیبلیوس یک کنسرتو ویولن ساخت که توسط ما،یم ونگروف، هنرمند ویولن اجرا شد.

اکنون که این را می د،د، به راحتی می تو،د رابطه مفهومی بین موجودیت ژان سیبلیوس و موجودیت ما،یم ونگروف را مشاهده کنید. اما این درک انس، شماست.

Google چگونه با این رابطه بین موجودیت ها برخورد می کند؟

این دو موجودیت در نمودار دانش Google به صورت مرتبط با هم ظاهر می شوند. آنها به گونه ای با یکدیگر مرتبط هستند که شبیه نحوه درک ذهن شما از رابطه آنها است. (من آن را اینگونه توصیف می کنم زیرا گوگل در واقع چیزی نمی فهمد.)

علاوه بر این، من قصد دارم حدس بزنم که چگونه گوگل این نهادها را پیوند می دهد.

اولاً، گوگل می فهمد که سیبلیوس کنسرتو ویولن خود را ساخته است.

از کجا این را بدانم؟ در اینجا شواهدی وجود دارد.

سعی کنید ،یبات ژان سیبلیوس را در گوگل تایپ کنید و نگاهی بیندازید. خواهید دید که Google برگه هایی را ارائه می دهد که به ،یبات سیبلیوس پیوند دارند. اولین مورد کنسرتو ویولن است.

یک ویژگی Google SERP که فهرستی از ،یبات ژان سیبلیوس را نمایش می دهد

از تب اول مشخص است که گوگل متوجه می شود که سیبلیوس کنسرتو ویولن را ساخته است.

حالا که این را ثابت کردیم، بیایید ببینیم آیا می‌تو،م ما،یم ونگروف را از طریق کنسرتو ویولن به سیبلیوس متصل کنیم.

وقتی روی برگه کنسرتو ویولن کلیک می‌کنید، نتایج SERP تغییر می‌کند و شامل ویدیوهایی از ویولن‌یست‌هایی است که کنسرتو را اجرا می‌کنند. نتیجه دوم ویدیویی از ما،یم ونگروف در حال اجرای کنسرتو است. (بله، ما،یم در حال نواختن کمانچه دوم برای هیلاری هان بزرگ است. می دانم، کار روزانه ام را رها نکنید. 😁)

یک SERP گوگل که ما،یم ونگروف را به کنسرتو ویولن سیبلیوس متصل می کند

این بدان م،ی است که ما یک پیوند روشن بین کنسرتو سیبلیوس و ما،یم ونگروف پیدا کرده ایم. علاوه بر این، ما ارتباط بین آنها را با نگاه ، به ویژگی های SERP پیدا کردیم. طبق اطلاعات من، ویژگی‌های SERP Google اطلاعات خود را از نمودار دانش Google دریافت می‌کنند.

این به این م،ی است که به احتمال زیاد (از دیدگاه افراد عادی) اطلاعات موجود در نمودار دانش Google چیزی شبیه به این است:

ژان سیبلیوس یک کنسرتو ویولن ساخت که توسط ما،یم ونگروف اجرا شد.

این جمله از دو رابطه م،ایی یا سه گانه تشکیل شده است:

  • نهاد [Jean Sibelius] نهاد را تشکیل داد [Jean Sibelius violin concerto]
  • نهاد [Maxim Vengerov] موجودیت را انجام داد [Jean Sibelius violin concerto]

نموداری که رابطه م،ایی بین موجودیت ژان سیبلیوس و ما،یم ونگروف را نشان می دهد

اگرچه یک مرحله برداشته شد، اما موجودیت ما،یم ونگروف به وضوح به موجودیت ژان سیبلیوس متصل است.

این همان چیزی است که من از یک موجودیت مرتبط می‌گویم.

خوب، بنابراین شما تفاوت مفهومی بین پرس و جوهای مرتبط و موجودیت های مرتبط را دریافت می کنید، اما این به چه م،است برای SEO شما؟

بهبود محتوای خود از طریق نهادهای مرتبط و پرس و جوهای مرتبط

به طور خلاصه، پرس و جوهای مرتبط به نحوه تعامل کاربر با Google از طریق درخواست محتوا اشاره دارد. این جستارها مربوط به کاربر هستند و Google این پرسش‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بداند کاربر چه اطلاعاتی را درخواست می‌کند.

تجزیه و تحلیل گوگل شامل موارد زیر خواهد بود:

  • کاربر در مورد چه نهادی اطلاعاتی را درخواست می کند
  • چه نوع اطلاعاتی درخواست می شود (فکر کنید که چه چیزی، کجا و چگونه سوالات را تایپ کنید)

بر اساس این تجزیه و تحلیل، گوگل برای پاسخ به پرسش به محتوای فهرست خود نگاه می کند.

و اینجاست که نهادهای مرتبط وارد می‌شوند. Google به دنبال محتوای فهرست خود می‌گردد تا به سؤالات مربوط به چه ،ی، چه چیزی و چرایی پاسخ دهد. بنابراین اگر ،ی بخواهد «چه ،ی کنسرتو ویولن سیبلیوس را نواخت» را تایپ کند، گوگل متوجه می‌شود که این سؤال «چه ،ی» است و به دنبال محتوایی می‌گردد که به سؤال با نهادهای مرتبط پاسخ می‌دهد. به طور خاص، نهادهایی که کنسرتو ویولن سیبلیوس را اجرا ،د.

استفاده از پرس و جوهای مرتبط در محتوای خود

از آنجایی که جستارهای مرتبط نشان دهنده پرس و جوهایی هستند که یک کاربر Google ممکن است در مرورگر خود تایپ کند، استفاده از این جستارها در محتوای شما به Google نشان می دهد که محتوای شما مرتبط است.

علاوه بر این، گنجاندن این سوالات واقعی در محتوای خود ایده خوبی است زیرا یکی از اه، سئوی م،ایی دستیابی به اعتبار موضوعی با پوشش کامل موضوع است. این بدان م،است که شما باید هدف خود را ایجاد محتوای ساختار یافته از بالا به پایین و همچنین پوشش هر سؤالی که کاربر ممکن است بپرسد، داشته باشید.

دلیل اهمیت این موضوع این است که وقتی Google این پرسش‌های مرتبط را در کادرهای People also Ask قرار می‌دهد، Google جستارهایی را ارائه می‌کند که مرتبط با عبارت جستجوی اصلی هستند که ممکن است به ،وان گام بعدی مفید باشد. این بدان م،ی است که Google به وضوح این پرسش‌ها را به نهاد اصلی مرتبط می‌کند و پوشش دادن این سؤالات «مرحله بعدی» به این م،ی است که محتوای شما جنبه‌های بیشتری از موضوع را پوشش می‌دهد. پوشش دادن جنبه‌های بیشتر یک موضوع به Google کمک می‌کند تا تجربه و سفری فوق‌العاده برای کاربر فراهم کند.

بنابراین، به طور خلاصه، ایجاد محتوایی که به سؤالات کاربران پاسخ می دهد، تنها محتوای کلی شما و قدرت شما را در مورد موضوع انتخابی شما تقویت می کند.

استفاده از موجودیت های مرتبط در محتوای خود

برای کمک به درک اینکه نهادهای مرتبط در کجا قرار می گیرند، اجازه دهید از یک مثال شدید استفاده کنم.

مواقعی وجود دارد که در مورد یک موجودیت می نویسید که می تواند بیش از یک م،ی داشته باشد. مثال بارز عبارت «سیب» است. به احتمال زیاد، گوگل این واژه را به دو صورت درک می کند. یا میوه است یا یک شرکت فناوری.

اینجاست که روابط موجودیت گوگل واقعا می تواند به شما کمک کند.

به ،وان مثال، اگر در مورد میوه سیب می‌نوشتید، از جمله نهادهای مرتبط مانند تغذیه، کا،ی، سیب سبز، پای سیب، فواید سیب و سایر موجودات مرتبط با میوه، گوگل به راحتی متوجه می‌شود که محتوای شما مربوط به کدام نهاد است.

این همه به این دلیل است که همه این موجودات با یکدیگر مرتبط هستند.

بنابراین با استفاده از مثالی که کریستین شاچینگر در مصاحبه با لورن بورلی استفاده کرد اگر در مورد هالک، زن شگفت انگیز، کاپیتان آمریکا بنویسید، گوگل می تواند بفهمد که شما در مورد مارول صحبت می کنید. شگفت‌انگیز این است که گوگل می‌تواند آن را بفهمد، حتی اگر محتوای شما نامی از Marvel نداشته باشد.

گوگل قادر به انجام این کار است زیرا این موجودیت ها ارتباط نزدیکی با موجودیت مارول دارند.

خلاصه آن همه

در حال حاضر شما باید درک کاملی از تفاوت بین موجودیت های مرتبط و پرس و جوهای مرتبط داشته باشید. شما همچنین متوجه تفاوت استراتژیک بین آنها و ارتباط آنها با استراتژی کلی سئوی شما شده اید.

این شما را در موقعیتی عالی برای ایجاد یک استراتژی سئو م،ایی محکم قرار می دهد.

با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازم.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/related-en،ies-vs-related-queries