دسته‌ها
اخبار

نحوه استفاده از Google Keyword Planner برای سئو (راهنمای کامل)


19 سپتامبر 2019 | ارسال شده توسط لیراز ،

راهنمای بنر برنامه ریز کلمات کلیدی

اگر می خواهید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید، ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید و تبدیل ها را افزایش دهید، قطعاً می خواهید در SERP گوگل رتبه بالاتری داشته باشید! گوگل، به هر حال، موفق ترین موتور جستجوی جهان است – اگر از آن استفاده نکنید، سیل فرصت ها را از دست خواهید داد! همه ارزش پشت این روایت را درک نمی کنند و بسیاری فاقد دانش لازم برای انجام تحقیقات موثر در مورد کلمات کلیدی هستند.

برای اینکه رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک بیشتری از گوگل وارد کنید، اولین کاری که باید انجام دهید تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. با آن، دانش مشخصی از آنچه مخاطب هدف شما دقیقاً به دنبال آن است، خواهید داشت. چه چیزی می تواند قدرتمندتر از این باشد؟

خوشبختانه برای شما، “جاده تحقیق کلمات کلیدی” بیش از حد پیچیده نیست (حداقل لازم نیست که باشد). در حالی که پیدا ، کلمات کلیدی من، می‌تواند شبیه پرپیچ و خم ، در یک ه،و باشد، لازم نیست. راهی برای یافتن آسان کلمات کلیدی من، برای محتوای خود وجود دارد. این به این دلیل است که خود گوگل یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهد… Keyword Planner.

Google Keyword Planner به طور خلاصه

قبل از اینکه در مورد نحوه استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل عمیق‌تر شویم، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که این ابزار دقیقا چیست. زیرا، اگرچه ممکن است از این ابزار برای اه، سئوی ارگ،ک استفاده کنیم، به همین دلیل گوگل آن را ساخته است!

Keyword Planner بخشی از پلتفرم تبلیغاتی معروف به Google Ads است. این به شما توانایی نه تنها تحقیق، بلکه تجزیه و تحلیل انواع لیست کلمات کلیدی را می دهد. ایده این است که هنگام اجرای کمپین های پرداخت به ازای کلیک، می تو،د از این لیست کلمات کلیدی بهره ببرید.

به عبارت دیگر، Keyword Planner به طور خاص طراحی شده است تا یک ابزار جستجوی پولی باشد. با این حال، داده‌های آن برای اه، SEO ارگ،ک (بهینه‌سازی موتور جستجو) بسیار مفید است. با توجه به شکافی که در دلیل ایجاد ابزار و نحوه استفاده سئوکاران از آن وجود دارد، شروع به کار با این ابزار و اجرای صحیح آن نیازمند کمی دانش است.

حکایت تحقیق کلمات کلیدی احتیاط: در مورد محدودیت های برنامه ریز کلمات کلیدی

سیل قریب الوقوع

شیطان در جزئیات است و با Keyword Planner جزئیات زیادی وجود دارد. قبل از اینکه از تمام نکات فنی دلسرد شوید، اینطور نباشید. چرا؟ برای شروع، اساساً، Keyword Planner برای استفاده بسیار آسان است.

اما، و این بسیار بزرگ است، اما، همه بازاریابان ترجیح نمی دهند از Google Keyword Planner به ،وان ابزار پیشرو برای برنامه ریزی استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده کنند. شما باید این ابزار را “یاد بگیرید”، اما اگر به دنبال داده های حجم جستجوی دقیق هستید و کمپین تبلیغاتی گوگل فعالی ندارید، این داده ها برای شما قفل خواهند ماند. شما فقط محدوده های حجم جستجو را خواهید دید که به دلایل بدیهی ممکن است به اندازه معامله واقعی موثر نباشد.

منظور من این است که هنگام استفاده از Keyword Planner باید همه چیز را در چشم انداز نگه دارید و باید بفهمید که این ابزار می تواند و کجا نمی تواند به شما کمک کند.

همانطور که قبلا اشاره کردم، Google Keyword Planner یک ابزار بسیار قدرتمند و موثر است، اما این واقعیت را فراموش نکنید که یک ،صر جدایی ناپذیر در پلت فرم تبلیغاتی و به شدت به سمت آن گرایش دارد جستجوی پولی.

به عبارت دیگر، Keyword Planner تنها باید یکی از ابزارهای مورد استفاده شما باشد تحقیق کلمات کلیدی. تا آنجا که ممکن است، ابزارهای دیگر را کشف کنید تا بهتر بتو،د تلاش و سرمایه گذاری خود را به حدا،ر برس،د.

این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که کلمات کلیدی را کمی «خلاقانه‌تر» بررسی کنید. به ،وان مثال، من دوست دارم هزاران سوال، سوالات طول، و خیلی چیزهای دیگر را خارج از محدوده Google Keyword Planner کاوش کنم. این کار با برخی از ابزارهای دیگر موجود در بازار بسیار آسان تر است. همچنین کارایی کلی وجود دارد که باید در نظر گرفت. من شخصاً از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دیگر استفاده می کنم تا بتوانم تمام تلاش های سئو خود را در یک داشبورد مدیریت کنم.

البته Rank Ranger مجموعه کاملی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند دقیقاً این کار را انجام دهید!

گزارش تحقیق کلمه کلیدی رنجر رتبه

مجموعه تحقیقاتی کلیدواژه Ranger که سوالات مرتبط با یک عبارت کلیدی را نشان می دهد

نحوه استفاده از Google Keyword Planner – شروع به کار!

ربات در حال اجرا

در اینجا ما می رویم!

استفاده از Google Keyword Planner 100٪ رایگان است – نیازی به ،ج ، یک پنی ندارد. همین موضوع را می توان در مورد دسترسی به Google Ads نیز گفت… کاری که برای شروع باید انجام دهید.

بنابراین چگونه یک حساب Google Ads راه اندازی می کنید؟

چگونه یک حساب تبلیغاتی گوگل راه اندازی کنیم و با Keyword Planner پیش برویم

یک چیز مهم قبل از رفتن به اینجا…. هنگام تنظیم حساب Google Ads خود باید این را در نظر داشته باشید گوگل می تواند آنقدر “پر انرژی” باشد که به نظر می رسد شما هیچ راهی برای دسترسی به ابزار بدون باز ، کیف پول خود ندارید. به این م،ی، ممکن است احساس کنید که برای دسترسی به آن باید مقداری پول نقد ،ج کنید.

بد،د که می تو،د همیشه بدون نیاز به اجرای تبلیغات گوگل و متعاقباً ،ج ، به ابزار دسترسی داشته باشید. البته، برای انجام این کار، موانعی وجود دارد که باید آنها را فتح و ش،ت دهید.

گفت، سر به سمت صفحه اصلی Google Ads و یک حساب کاربری راه اندازی کنید. اولین موردی که می بینید صفحه ای است که از شما می خواهد هدف اصلی تبلیغاتی خود را مشخص کنید. نکن! برای شروع با Keyword Planner، نیازی به نشان دادن “هدف اصلی تبلیغات” خود ندارید.

در عوض، زیر کادر را نگاه کنید و روی آن کلیک کنید با گوگل ادز با تجربه?

دور زدن تنظیمات تبلیغات گوگل

این شما را به صفحه‌ای می‌رساند که از شما می‌خواهد یک هدف را انتخاب کنید (گوگل کمی پایدار است). باز هم چیزی را انتخاب نکنید. در عوض، زیر کادر را نگاه کنید و روی “کلیک کنید”بدون کمپین یک حساب کاربری ایجاد کنید”:

ایجاد صفحه حساب Google Ads

حالا شما با چاره ای جز وارد ، برخی اطلاعات روبرو نیستید. نگران نباشید، هزینه ای از شما دریافت نمی شود!

Google Ads Confirm Info Screen

اطلاعات خود را ارسال کنید و حیف… شما آماده هستید:

صفحه موفقیت تبلیغات گوگل

روی آن کلیک کنید حساب خود را کاوش کنید دکمه… شما را به داشبورد کمپین می آورد.

حالا، هر چقدر هم که این موضوع عجیب به نظر برسد، می‌خواهید به Google بگویید که یک متخصص تبلیغات هستید. روی نماد تنظیمات کلیک کنید و انتخاب کنید به حالت Expert Mode بروید:

حالت کارشناس تبلیغات گوگل

اکنون به یک داشبورد جدید با انواع ابزارهای doohickies پیشرفته هدایت خواهید شد. بزن به ابزارها و تنظیمات در بالا سمت راست گزینه را انتخاب کنید برنامه ریز کلمات کلیدی از درون برنامه ریزی منو!

منوی کشویی Keyword Planner

تبریک می گویم! شما به تازگی به Google Keyword Planner رایگان خود دسترسی پیدا کردید!

انتخاب گزینه Right Keyword Planner

عالی است، شما حساب خود را راه اندازی کرده اید و به دروازه های Keyword Planner رسیده اید! حالا بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه می تو،د واقعاً از این ابزار استفاده کنید.

پس از رسیدن به ابزار، دو گزینه زیر را مشاهده خواهید کرد:

گزینه های برنامه ریز کلمات کلیدی

سردرگم؟ نباش. این دو انتخاب به چه م،است:

  • کشف کلمات کلیدی جدید: اینجاست که می‌تو،د ایده‌های کلیدواژه‌ای را به دست آورید که می‌تواند به شما کمک کند به افرادی که به محصولات و/یا خدماتی که ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند دسترسی پیدا کنید. اگر به دنبال کشف ایده های بیشتر، یافتن الهام از موضوع مبهم که در مورد آن می نویسید، یا کاوش در حوزه های خاص، این گزینه عالی است.

صفحه کلیدواژه های جدید را کشف کنید

  • دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها: اینجاست که می تو،د نگاهی به حجم جستجو و سایر معیارهای مهم (و همچنین تاریخی) که به طور خاص برای کلمات کلیدی شما اعمال می شود داشته باشید. حتی بیشتر از این، به پیش‌بینی‌هایی دسترسی خواهید داشت که می‌توانند به شما در پیش‌بینی عملکرد کلمات کلیدی خود در آینده نزدیک کمک کنند. این اطلاعات برای برنامه ریزی استراتژی محتوا یا تقویم محتوای شما عالی است. برای مثال، اگر در تعطیلات فصلی برای یک کلمه کلیدی، حجم جستجوی خوبی را مشاهده کردید، ممکن است زمان من،ی برای انتشار انواع خاصی از محتوا باشد.

پیش‌بینی برنامه‌ریز کلمات کلیدی

باید بد،د که بین انتخاب تفاوت م،اداری وجود دارد کلمات کلیدی جدید را کشف کنید در مقابل حجم جستجو و پیش بینی ها را دریافت کنید. با اولی، لیست شگفت انگیزی از جستجوها و کلمات کلیدی مرتبط را خواهید دید در حالی که با دومی کلمات کلیدی دقیقی را که انتخاب کرده اید خواهید دید. هر دو ابزار/گزینه قابلیت افزودن کلمات کلیدی خود را به کمپین تبلیغاتی جدید گوگل دارند.

فقط به یاد داشته باشید که این دو گزینه نشان دهنده دو ابزار مستقل جداگانه هستند!

نکات و هک های برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

اکنون که می د،د Google Keyword Planner چگونه کار می کند و همچنین نحوه تنظیم و استفاده از آن را می د،د، باید چند نکته و هک کلمات کلیدی را یاد بگیرید!

میانگین دقیق جستجوی ماهانه هر کلمه کلیدی را کاوش کنید

باور کنید یا نه، می تو،د حجم جستجوی ماهانه دقیق یک کلمه کلیدی خاص را پیدا کنید. شما می تو،د این آمار را دریافت کنید، اما شما باید یک کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا کنید. این برای شما هزینه دارد. بسیاری از بازاریابان ترجیح می دهند تبلیغات CPC کم حجم را اجرا کنند تا برای این داده ها “پرداخت” کنند.

با این حال، حتی بدون اجرای تبلیغات واقعی، گوگل همچنان محدوده‌های حجم جستجو را به شما ارائه می‌کند.

محدوده حجم جستجو در واقع می تواند به شما این حس را بدهد که یک کلمه کلیدی چقدر رقابتی است و چگونه می تو،د از طریق محتوا با آن مق، کنید.

محدوده حجم جستجوی Keyword Planner

جستجوی کلمات کلیدی متعدد

یکی از دلایل اصلی استفاده از Keyword Planner، یافتن امتیازات کلمات کلیدی مرتبط است. خوشبختانه، انجام این کار بسیار آسان است. به تصویر زیر نگاهی بیندازید. در اینجا گوگل از شما می خواهد که محصولات یا خدمات مرتبط با سایت خود را وارد کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، گوگل نتایج زیادی را در رابطه با عبارات مختلفی که وارد کرده اید به شما ارائه می دهد. حقیقت این است که ممکن است بخواهید عباراتی را وارد کنید که حول یک موضوع متمرکز شده اند، اگرچه مطمئناً مجبور نیستید این کار را انجام دهید!

جستجوی کلمات کلیدی متعدد

هک یک وب سایت رقابتی

به خاطر داشته باشید که برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل در جستجوی یک کلمه کلیدی خاص کمی محدود است. این چیز جدیدی نیست زیرا سایر ابزارهای پولی نیز همین معضل را ایجاد می کنند. جدا از این محدودیت، Keyword Planner به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را برای وب سایت رقیب بررسی کنید.

جستجوی برنامه ریز کلمات کلیدی بر اساس دامنه

فقط به صفحه اصلی جستجو برگردید. در اینجا، شما می تو،د یک وب سایت رقابتی ارائه دهید. گوگل صفحه را اجرا می کند و ایده های کلمه کلیدی را بر اساس محتوای صفحه پس می گیرد. فقط باید مراقب باشید که کدام سایت ها را برای اجرا انتخاب می کنید. به ،وان مثال فرض کنید که شما به محتوای سلامت علاقه مند هستید و به دنبال کلمات کلیدی از درون این جایگاه هستید. در این صورت، به سراغ وب سایت هایی بروید که به این نوع محتوا معروف هستند و معتبر هستند تا کلمات کلیدی که از Keyword Planner دریافت می کنید، شما را در مسیر اشتباه قرار ندهند.

شما آماده هستید مانند یک حرفه ای تحقیق کنید

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل اساسی است و یکی از ابزارهای اساسی که هر سئو باید با آن آشنا باشد. توجه داشته باشید که این ابزار دائما در حال تغییر و تحول است، بنابراین حتماً هر چند وقت یک بار آن را بررسی کنید تا به روز و به روز بم،د.

من شخصاً توصیه می‌کنم در خبرنامه Google ثبت‌نام کنید تا مطمئن شوید هیچ ارتقای ویژگی را به این ابزار یا هیچ یک از ابزارهای Google از دست نمی‌دهید: Google Analytics، Google Keyword Planner، Google Optimizer و موارد دیگر.

تحقیق کلمات کلیدی اساس هر سئوی قوی است. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات شما متمرکز و هدفمند است تا برنامه ریزی محتوای شما موفق باشد!

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/full-guide-to-google-keyword-planner