دسته‌ها
اخبار

نحوه استفاده از Google Trends برای سئو


24 فوریه 2021 | ارسال شده توسط لیراز ،

نحوه استفاده از Google Trends برای سئو

Google Trends یک ابزار رایگان عالی است که می تواند برای تقویت سئوی شما استفاده شود.

این به شما نشان می دهد که مردم در سرتاسر جهان در یک زمان خاص به چه چیزی فکر می کنند. می تواند انواع رویدادها را از محلی گرفته تا جه،، کوچک تا بزرگ و هر چیز دیگری را شناسایی کند.

به ،وان مثال، می داند که مردم قرار است هر چهار سال یک بار در مورد المپیک به مدت حدود دو هفته و خیلی بیشتر بحث کنند.

این ابزار تحقیقاتی آنلاین نمونه‌های داده‌های جستجو را برای اندازه‌گیری علاقه کاربران به موضوعات مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند و همه آن‌ها را به صورت نمودار ارائه می‌کند. Google Trends همچنین می تواند اطلاعات زیادی را از سال 2004 ذخیره کند. همه این داده ها به لطف گسترش غول جستجو در سال 2015 در زمان واقعی به روز می شوند. برای انجام این کار باید یک حساب کاربری ایجاد کنید، مانند کنسول جستجوی گوگل یا گوگل آنالیتی،.

بیایید درباره Google Trends بیشتر بیاموزیم تا بتو،د از پتانسیل کامل آن استفاده کنید و بینش من،ی را برای مشتریان و علایق آنها به دست آورید.

پیدا ، موضوعات پرطرفدار

اگر به Google Trends توجه زیادی داشته باشید، در صدر رویدادهای خبرساز مرتبط با جایگاه خود در تجارت قرار خواهید گرفت. هنگامی که یک داستان اخیراً خبر می دهد، می تو،د آن را با بخش “جستجوهای پرطرفدار” پیدا کنید.

دکمه جستجوهای پرطرفدار

در اینجا دو برگه به ​​نام‌های «روندهای جستجوی بی‌درنگ» و «روندهای جستجوی روزانه» وجود دارد. با روزانه، می تو،د 20 را ببینید بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده آن روز یا در گذشته همچنین قطعات مرتبط و جستجو را به شما نشان می دهد و زمینه را می دهد.

گزارش جستجوی پرطرفدار

برگه بلادرنگ به شما کمک می کند تا روندهای نوظهور را شناسایی کنید، بنابراین می تو،د مطالبی را که در وبلاگ خود نوشته و منتشر می شوند دریافت کنید. به این ترتیب افراد می توانند اطلاعات شما را جستجو و پیدا کنند.

ابزار کمک به تحقیق کلمات کلیدی را کاوش کنید

وقتی در بخش Trending Google Trends مرور می‌کنید، ممکن است نتایج مرتبط زیادی پیدا نکنید. محل ،ب و کار ممکن است خیلی مشخص باشد، یا ممکن است اخبار به 20 مورد برتر راه پیدا نکرده باشد. اگر نمی تو،د پیشنهادات آماده دریافت کنید، نترسید. فقط کافی است به بخش «کاوش» بروید، که حاوی اطلاعات هر عبارت جستجوی طول، با حجم بالاتر از صفر است. مطمئناً در اینجا ایده هایی برای کلمات کلیدی پیدا خواهید کرد.

برگه کاوش

گزینه های فیلتری وجود دارد که به شما در انتخاب نتایج مرتبط کمک می کند. کشف عبارت جستجو را به ،وان یک دسته یا موضوع برای نتایج بهتر در نظر بگیرید. همچنین می توان یک بازه زم، را برای جستجو انتخاب کرد، اما Google Trends به طور خودکار ۱۲ ماه گذشته را تجزیه و تحلیل می کند، مگر اینکه خلاف آن را بگویید.

هنگام استفاده از کلمات کلیدی seed خلاق باشید. در حالی که اصطلاحات گسترده همیشه کار می کنند، شما باید خاص باشید و آن را محدود کنید تا ایده های عالی برای موضوع بدست آورید.

همچنین می‌تو،د عبارات جستجوی غیرمرتبط با موضوعات، مانند «چیست» یا «چگونه» را کاوش کنید. اینها می توانند ایده های زیادی برای کلمات کلیدی به شما بدهند و هیچ ابزار دیگری این ویژگی را ارائه نمی دهد.

تجزیه و تحلیل منحنی محبوبیت کلمات کلیدی

بهتر است بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که اغلب به نفع عموم هستند. برای بررسی آن با استفاده از Google Trends، فقط کلمه کلیدی خود را در کادر وارد کنید و نمودار مربوط به “علاقه در طول زمان” را بررسی کنید. با استفاده از این ویژگی، می‌تو،د کلمات کلیدی جدید را اعتبارسنجی کنید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را در حال حاضر بررسی کنید. اگر متوجه شدید که تعداد کمی از آنها اکنون ترافیک کمتری دارند، ممکن است برای مدت طول، تری مرتبط یا مد روز نباشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تو،د فرصت های جدیدی را برای کلمات کلیدی جستجو کنید.

نمودار بهره در طول زمان

اعتبارسنجی کلمات کلیدی خود با Google Trends زمان زیادی نمی برد، اما اطلاعات مفیدی به دست می آورید. زمان کمتری را صرف کلمات کلیدی می‌کنید که محبوب نیستند.

به علاوه، می تو،د تصویر بزرگتر را ببینید. برای مثال، کلمه کلیدی تک‌شاخ عبارت یا کلمه‌ای است که به سرعت محبوبیت خود را افزایش داد، اما تقریباً به چیزی بازگشت. شما اغلب می خواهید آن کلمات کلیدی را حذف کنید، اما می تو،د صبر کنید و ببینید که آیا این فقط فصلی است یا خیر. از Google Trends استفاده کنید تا متوجه شوید.

از نوسانات فصلی مطلع باشید

از آنجایی که ما در مورد موضوع هستیم کلمات کلیدی فصلی، باید بازه زم، پیش فرض تنظیم شده برای Google Trends را از 12 ماه به پنج سال به روز کنید. به این ترتیب، شما به راحتی می تو،د افزایش محبوبیت کلمات کلیدی را برای کلمات/عباراتی که فکر می کنید ماهیت فصلی دارند، مشاهده کنید. اگر هر سال در یک زمان مشخص ظاهر شوند، اصلاً بی فایده نیستند. فقط باید از آنها در زمان من، استفاده کنید و وقتی دوباره آمد آنها را در دسترس نگه دارید.

این همچنین به این م،ی است که شما باید کمپین های بازاریابی خود را به روز کنید تا در زمان من، آنها را بگنج،د. Google Trends می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چه زم، یک کلمه کلیدی محبوب می شود و چه زم، کم می شود. برای مثال، می‌د،د که لباس‌های اجاره‌ای برای هالووین به خوبی جستجو می‌شوند، اما می‌تو،د با Google Trends داده‌های بهتری دریافت کنید. این به شما نشان می دهد که مردم در آغاز ماه اکتبر به دنبال لباس های هالووین خود هستند.

سعی کنید در کلمات دقیق باشید و از عبارات جستجویی استفاده کنید که خوانندگان اغلب استفاده می کنند. اگر در مورد گرایش های لباس هالووین صحبت می کنید، عبارات کلیدی با لباس فروشی متفاوت خواهند بود.

نمودار بهره در طول زمان که یک افزایش فصلی در ترافیک را نشان می دهد

منطقه هدف من،

هنگامی که محبوبیت یک کلمه کلیدی را با ابزارهای سنتی تعیین می کنید، داده هایی را برای کل کشور دریافت می کنید که میانگین آن برای مکان شما مح،ه می شود. Google Trends متفاوت عمل می کند و منحصر به فرد است زیرا می تواند به موضوع شما در شهرها یا مناطق مختلف علاقه نشان دهد.

علاقه بر اساس منطقه

این با گراف “علاقه بر اساس منطقه فرعی” اتفاق می افتد. می تو،د دریابید که کدام مناطق به یک موضوع خاص علاقه بیشتری نشان می دهند. اگر خدمات شما وابسته به مکان نیستند، ممکن است فکر نکنید که به آن نیاز ندارید. به ،وان مثال، فروش نرم افزار CRM را می توان در هر جایی انجام داد. با این حال، می‌تو،د از Google Trends استفاده کنید تا بفهمید کدام محصول برای شهرهای بزرگ تقاضای بالایی دارد و سپس از تبلیغات مبتنی بر مکان برای کمک به هدف‌یابی آن مناطق استفاده کنید، حتی اگر از نظر فیزیکی در آنجا نباشید.

تولید محتوای مورد تقاضا

Google Trends هنگام تجزیه و تحلیل عبارات جستجو بر روی داده های جستجوی وب تمرکز می کند. این گزینه پیش‌فرض آن است، اما این ابزار همچنین داده‌هایی را از YouTube و جستجوی تصویر Google ارائه می‌دهد. این می تواند اطمینان حاصل کند که نوع محتوایی را انتخاب می کنید که در بین مخاطبان هدف شما محبوب است.

برخی از کلمات کلیدی با فرم محتوای من، نتایج بهتری را به همراه خواهند داشت. به ،وان مثال، می تو،د به جای نوشتن یک پست وبلاگ، یک ویدیو برای YouTube ایجاد کنید.

اگر فکر می کنید که عبارت جستجو می تواند ویدیو و وبلاگ خوبی ایجاد کند، روی منحنی روند در برگه جستجوی معمولی وب و سپس نتایج YouTube تمرکز کنید. یکی را انتخاب کنید که امیدوارکننده به نظر برسد یا اگر به نظر می رسد پرس و جو در هر دو دسته به یک اندازه محبوب است، هر دو گزینه محتوا را ایجاد کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی متعدد

بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد در مورد Google Trends وجود دارد. با آن می تو،د بیش از یک کلمه کلیدی را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنید. بنابراین، ممکن است چندین کلمه کلیدی امیدوارکننده داشته باشید که بخواهید و نتو،د تصمیم بگیرید کدام یک را استفاده کنید. مقایسه آنها در کنار هم بهترین گزینه است زیرا می تو،د از گزینه ای استفاده کنید که نوید بیشتر و روند مثبت را نشان می دهد.

برای مثال، ممکن است در مورد «وب کم» صحبت کنید، اما از طریق Google Trends متوجه می شوید که «وب دوربین» محبوب تر است. استفاده از هر دو عبارت را در نظر بگیرید، اما بیشتر روی مرسوم ترین آنها تمرکز کنید.

مقایسه کلمات کلیدی در نمودار بهره در طول زمان

این ویژگی همچنین می تواند برای یادگیری حجم ترافیکی که ممکن است از کلمه کلیدی جدید انتظار دارید استفاده شود. کلمه کلیدی فعلی را که برای آن رتبه می‌دهید و می‌د،د که ترافیک می‌آورد را انتخاب کنید و آن را با کلمه جدید مقایسه کنید. این به شما کمک می کند کلمات کلیدی را که ممکن است ترافیک زیادی را به سایت شما وارد نکنند را فیلتر کنید.

از Google Trends بیشترین بهره را ببرید

ا،ر متخصصان سئو از Google Trends استفاده می کنند تا در طول زمان علاقه به کلمه کلیدی را بررسی کنند. با این حال، ا،ر مردم از این ابزار به طور موثر استفاده نمی کنند یا بیشترین بهره را از آن می برند، که مایه شرمساری است. Google Trends برای استفاده رایگان است و می تواند بینش ارزشمندی را در مورد تحقیقات کلمات کلیدی به شما بدهد. به علاوه، می‌تواند تنظیماتی را در استراتژی شما ارائه دهد که در بلندمدت به شما کمک می‌کند.

خبر خوب این است که رایگان است و می تو،د آن را همراه با ابزارهای دیگر استفاده کنید. نکات به اشتراک گذاشته شده در اینجا باید بخشی از روال عادی شما برای نیازهای سئو باشد. به علاوه، اکنون ایده بهتری در مورد آنچه Google Trends ارائه می دهد و نحوه استفاده از داده ها برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی SEO خود دارید.

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-trends-for-seo