دسته‌ها
اخبار

نحوه اضافه کردن پاورقی در وردپرس


آیا به دنبال اضافه ، پاورقی به پست های خود هستید؟

پاورقی ها راه بسیار خوبی برای ارائه منابع یا حقایق اضافی به خوانندگان هستند که می توانند ضمن ارائه توضیحات و نقل قول های عمیق برای هر گونه اطلاعات ذکر شده در مقاله، به آنها نگاه کنند.

علاوه بر این، پاورقی ها به بهبود اعتبار وب سایت کمک می کنند و قابلیت اطمینان را به محتوا اضافه می کنند. به طور کلی، تصاویر و پاورقی ها ابزار قدرتمندی هستند که ،ب و کارها می توانند از آنها برای جذاب تر ، وب سایت های خود و آموزنده تر ، آنها استفاده کنند.

می تو،د پاورقی ها را با کمک یک افزونه اضافه کنید یا از HTML برای اضافه ، آنها به پست ها/صفحات خود استفاده کنید. در این پست، ما هر دو راه را به شما نشان خواهیم داد تا به راحتی پاورقی را به وب سایت خود اضافه کنید.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید به اضافه ، پاورقی به سایت وردپرس خود فکر کنید:

  1. وردپرس به کاربران این امکان را می دهد که پاورقی ها را به راحتی وارد کنند که می تواند راهی عالی برای آن باشد به منابع اعتبار بدهید که ممکن است برای بدنه اصلی یک پست یا صفحه من، نباشد.
  2. از پاورقی ها همچنین می توان برای پیوند دادن به پست ها یا صفحات دیگر در همان وب سایت استفاده کرد. به خوانندگان اجازه می دهد محتوا، محصولات و خدمات مرتبط را کشف کنند.
  3. پاورقی ها می توانند به حفظ شما کمک کنند محتوای سازماندهی شده و آسان برای حرکت، بهبود سئو.
  4. همچنین می تو،د پاورقی ها را اضافه کنید نظرات را اضافه کنید و اطلاعات تکمیلی را ارائه دهید روی محتوای شما

با این اوصاف، بیایید به روش های مختلف اضافه ، پاورقی در وردپرس نگاه کنیم.

می تو،د با استفاده از HTML پاورقی در پست های وردپرس اضافه کنید. می تو،د از این روش برای اضافه ، پاورقی به یک پست/صفحه واحد در سایت وردپرس خود استفاده کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که این روش کمی پیچیده است و فضای بیشتری برای خطا دارد.

2.1.1 به متن خود شماره اضافه کنید

ابتدا به صفحه ویرایش پست یا صفحه خود بروید و مکان نما را در جایی که می خواهید پاورقی اضافه کنید قرار دهید. سپس، در نوار ابزاری که در بالای متن شما ظاهر می شود، را انتخاب کنید بالانویس گزینه ای که با کلیک بر روی نماد فلش رو به پایین مانند تصویر زیر ظاهر می شود.

گزینه Superscript را اضافه کنید

پس از اتمام، عدد را بنویسید، که به ،وان یک متن کوچک نمایش داده می شود.

اضافه ، شماره

a اضافه کنید سرفصل در پایین صفحه یا پست خود را مسدود کنید و یک ،وان برای بخش پانوشت های خود تایپ کنید. می تو،د نام آن را «پاورقی»، «مرجع»، «کتابشناسی» یا هر چیزی که دوست دارید بگذارید. شما همچنین می تو،د یک را اضافه کنید فهرست کنید مسدود ،.

هنگامی که بخش پاورقی خود را ایجاد کردید، به ،مت زیر بروید پیشرفته بخش از مسدود ، تنظیمات. در HTML ANCHOR بخش، یک بر،ب منحصر به فرد مانند پاورقی وارد کنید. ما یک لیست در ،مت پانوشت ها اضافه کرده ایم.

یک بخش Footnotes ایجاد کنید و یک لنگر HTML اضافه کنید

مرحله بعدی این است که پیوندی را به شماره ای که در مرحله 2.1.1 به متن خود اضافه کرده اید اضافه کنید. برای انجام این کار، عدد را برجسته کرده و روی آن کلیک کنید ارتباط دادن گزینه در نوار ابزار، مانند تصویر زیر.

یک لینک به شماره اضافه کنید

وارد “#” به دنبال آن بر،ب لنگر که در مرحله 2.1.2 ایجاد کردید و فشار دهید وارد.

بر،ب لنگر اضافه کنید

و بس! اکنون می‌تو،د پیش‌نمایش صفحه یا پست خود را مشاهده کرده و پیوند را برای اطمینان از درست کار ، آن آزمایش کنید.

پیش نمایش پست/صفحه

اگر نمی خواهید پاورقی ها را به صورت دستی اضافه کنید، ساده ترین راه استفاده از یک افزونه است. برای این آموزش، ما از افزونه Modern Footnotes. در حالی که گزینه های زیادی وجود دارد، استفاده از این افزونه آسان است، گزینه هایی برای سفارشی سازی ارائه می دهد و رایگان است.

ابتدا افزونه Modern Footnotes را با پیمایش به آن نصب و فعال کنید افزونه ها > افزودن جدید بخش از داشبورد وردپرس شما.

افزونه Modern Footnotes را نصب و فعال کنید

پس از نصب و فعال سازی افزونه، به آن بروید تنظیمات منو از داشبورد وردپرس خود و انتخاب کنید پاورقی های مدرن گزینه ای برای مشاهده تنظیمات افزونه، مانند تصویر زیر.

تنظیمات پاورقی مدرن

اکنون می تو،د تنظیمات را مطابق با انتخاب خود پیکربندی کنید.

در رفتار پاورقی دسکتاپ در منوی کرکره‌ای، می‌تو،د انتخاب کنید که آیا می‌خواهید پاورقی با کلیک ، روی شماره پاورقی نمایش داده شود یا روی آن قرار بگیرید. این پاورقی های قابل گسترش این گزینه به طور کلی در تلفن های همراه استفاده می شود، و اگر می خواهید پاورقی ها مانند دستگاه های تلفن همراه روی دسکتاپ کار کنند، می تو،د آن را انتخاب کنید.

تنظیمات پاورقی مدرن

همچنین، می‌تو،د تنظیم کنید که پاورقی‌ها همیشه در پایین متن در هنگام چاپ فهرست شوند و همچنین می‌تو،د آنها را طوری تنظیم کنید که برای محتوای پست در فیدهای RSS در پایین پست‌ها فهرست شوند.

این افزونه چند گزینه سفارشی سازی بیشتر را برای ،، که دانش کدنویسی دارند ارائه می دهد. اگر می خواهید طراحی پاورقی را سفارشی کنید تا با سبک وب سایت شما مطابقت داشته باشد، افزودن CSS سفارشی مفید است. پس از ایجاد تغییرات، روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات را فشار دهید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.

گزینه های سفارشی سازی در افزونه Modern Footnote

اکنون بیایید ببینیم که چگونه با استفاده از Gutenberg و ویرایشگر ک،یک با استفاده از افزونه Modern Footnotes پاورقی اضافه کنیم.

برای افزودن پاورقی در گوتنبرگ، به صفحه ویرایش پست/صفحه بروید و متنی را که می‌خواهید در آن پاورقی اضافه کنید، مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

برای افزودن پاورقی، متن را برجسته کنید

سپس روی فلش رو به پایین کلیک کرده و انتخاب کنید یک پاورقی اضافه کنید گزینه.

گزینه Add a Footnote را انتخاب کنید

مانند تصویر زیر، یک بر،ب پاورقی قبل از متن شما اضافه می شود.

پاورقی اضافه شد

در نهایت، پیش نمایش پست را مشاهده کنید تا ببینید آیا پاورقی به درستی اضافه شده است یا خیر. می تو،د اطلاعات پاورقی را پس از کلیک بر روی عدد، مانند شکل زیر مشاهده کنید.

پاورقی در ویرایشگر گوتنبرگ اضافه شد

اضافه ، پاورقی با استفاده از افزونه Modern Footnotes در ویرایشگر ک،یک بسیار ساده است.

برای افزودن پاورقی در ویرایشگر ک،یک، به صفحه ویرایش پست/صفحه بروید و آن را پیدا کنید پاورقی مدرن مطابق شکل زیر در منوی قالب بندی را فشار دهید.

گزینه پاورقی را در ویرایشگر ک،یک پیدا کنید

متنی را که می‌خواهید پاورقی اضافه کنید انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید پاورقی مدرن از منوی قالب بندی را فشار دهید.

متن را انتخاب کرده و روی گزینه پاورقی کلیک کنید

متوجه خواهید شد که پاورقی در ویرایشگر ک،یک در یک کد کوتاه پیچیده شده است، در حالی که در گوتنبرگ می تو،د پاورقی بر،ب را در مقابل متن پاورقی خود ببینید.

پاورقی در ویرایشگر ک،یک

در ویرایشگر ک،یک نیز می‌تو،د بدون انتخاب متن، پاورقی را وارد کنید. برای انجام این کار، در هر نقطه از متن که می‌خواهید پاورقی را اضافه کنید، کلیک کنید و سپس روی آن کلیک کنید پاورقی های مدرن دکمه. گزینه درج پاورقی ظاهر می شود که در آن می تو،د محتوای پاورقی را وارد کرده و روی آن کلیک کنید خوب دکمه، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

بدون انتخاب متن، پاورقی را در ویرایشگر ک،یک اضافه کنید

3 نتیجه

پاورقی ها به افزایش درک خوانندگان از محتوای شما کمک می کنند. با دادن ظاهری زیباتر به پست یا صفحه، شناخت و اعتبار برند را بهبود می بخشد. اگر به درستی منابع خود را ذکر کنید، بازدیدکنندگان محتوای شما را بیشتر باور خواهند کرد.

چقدر در پست ها و صفحات خود به حقایق استناد می کنید؟ آیا در مورد افزودن پاورقی در وردپرس سوالی دارید؟ به ما اطلاع دهید توییت ، @ رنک مثseo.




منبع: https:// رنک مث.com/blog/add-footnotes-in-wordpress/