دسته‌ها
اخبار

نحوه ایجاد یک نقشه موضوعی


22 دسامبر 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

با پیشرفت گوگل و سایر موتورهای جستجو، سئو به طور مداوم در حال پیشرفت است.

یکی از بزرگترین تحولات سئوی م،ایی است.

سئوی م،ایی شاخه‌ای از سئو است که به نظر می‌رسد برای بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. جالب اینجاست که جستجوی م،ایی باقی می ماند زیرا گوگل با بسیاری از الگوریتم های خود جستجوی م،ایی را دو برابر می کند.

برای مثال:

  • زرین پر، زرین بال
  • رتبه بندی مغز
  • برت
  • مامان

این بدان م،است که درک اینکه گوگل چگونه نهادها را در نمودار دانش خود ساختار می دهد و گنجاندن آن دانش در ساختار سایت شما هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در این پست به این موضوع می پردازم که نقشه موضوعی چیست و چگونه می تو،د از آن برای ساختاربندی محتوای خود استفاده کنید تا محتوای سایت شما به راحتی برای کاربران و موتورهای جستجو قابل درک باشد.

اما قبل از اینکه توضیح دهم چه کاری باید انجام دهید، ابتدا باید یک سوال واضح را بپرسم.

چرا؟

چرا به نقشه موضوعی نیاز دارید؟

هنگام تلاش برای به دست آوردن ترافیک بیشتر گوگل، یکی از بهترین استراتژی ها دستیابی به ارتباط موضوعی است. ارتباط موضوعی یک استراتژی سئو م،ایی است که هدف آن قرار دادن سایت شما به ،وان مرجع برای یک یا چند موضوع است.

برای اینکه از نظر گوگل برای موضوع خود معتبر باشد، سایت شما باید طول و عرض موضوع یا نهاد انتخابی شما را پوشش دهد.

علاوه بر این، باید در یک سلسله مراتب والدین-فرزند ساختار یافته باشد. این به دو دلیل اهمیت دارد.

این نه تنها به کاربران شما کمک می کند تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند سایت شما در مورد چیست. و از آنجایی که جستجوی م،ایی به این موضوع می‌پردازد که موتورهای جستجو چگونه محتوای شما را درک می‌کنند، هرچه محتوای شما را بهتر درک کنند، بیشتر به سایت شما با دیده شدن بیشتر پاداش می‌دهند.

بنابراین سؤال این است که دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟

همه چیز با ایجاد یک طرح شروع می شود. از تجربه، بسیاری از استراتژی های سئو را دیده ام که چیزی شبیه به این هستند:

  1. محتوای زیادی ایجاد کنید
  2. امیدوارم رتبه بندی بشه
  3. بشویید و تکرار کنید

مشکل آشکار این رویکرد این است که مانند ساختن یک خانه در یک زمان آجر بدون داشتن نقشه است. نداشتن برنامه به ناچار مشکلات ساختاری را به دنبال خواهد داشت.


از طریق GIPHY

برای حل این مشکل باید یک نقشه موضوعی ایجاد کنید.

نحوه ایجاد یک نقشه موضوعی

نقشه موضوعی شما طرح اولیه شماست. باید تمام محتوایی را که برای دستیابی به اعتبار موضوعی برای یک موضوع خاص باید ایجاد کنید، تعریف کند.

برای ایجاد این سلسله مراتب باید بد،د که چگونه موضوع اصلی خود را به زیر شاخه ها ت،یم کنید. پس از انجام این کار، باید یک شبکه محتوا برای هر موضوع فرعی ایجاد کنید که هر سؤال احتمالی ممکن است یک کاربر Google بپرسد را پوشش دهد.

سلسله مراتب ساختاری شما از طریق ایجاد پیوندهای داخلی منطقی که دارای متن های لنگر مرتبط هستند و همچنین یک ساختار URL منطقی که شامل پوشه ها و پوشه های فرعی است ساخته می شود و شکل می گیرد. اکنون می‌دانم که همه اینها به نظر لقمه‌ای می‌آید، اما نترسید، من شما را مرحله به مرحله از طریق این فرآیند راهنمایی می‌کنم.

موضوعات و موضوعات فرعی

بنابراین، برای ایجاد یک شبکه محتوایی با ساختار من،، ابتدا باید بفهمیم که گوگل چگونه موضوع شما را به یک موضوع/موضوع فرعی ساختار می دهد. دلیل اهمیت این موضوع این است که به احتمال زیاد گوگل موجودیت اصلی شما را در نمودار دانش خود گنجانده است. نمودار دانش گوگل شامل یک لایه موضوعی است که به این م،ی است که هر موضوع در یک ساختار موضوع/فرعی ساختار یافته است.

و از آنجایی که شما نه تنها ساختاری ایجاد می کنید که برای کمک به کاربران شما طراحی شده است، بلکه ساختاری را نیز طراحی می کنید که به گوگل کمک می کند تا بفهمد سایت شما در چه موردی است، باید ساختار شما را با روشی که گوگل قبلاً درک کرده است هماهنگ کنید. ‘ موضوع.

بهترین مکان برای فهمیدن این موضوع SERP های گوگل است. با مشاهده ویژگی های SERP مانند:

  • پانل های دانش
  • مردم همچنین جعبه می پرسند
  • پیشنهاد خودکار

من رویکرد تحقیق اقتدار موضعی را در پست قبلی وبلاگم پوشش دادم. اگرچه برای این پست ضروری نیست، اما خواندن آن پست گام‌های خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تو،د برای ایجاد فهرست کاملی از پرسش‌های مرتبط و موجودیت‌های مرتبط بردارید.

بیایید تصور کنیم که شما تجزیه و تحلیل موضوعی انجام داده اید و لیستی از موجودیت ها و پرس و جوها را جمع آوری کرده اید. بنابراین تو الان چه کار میکنی؟

وقت آن است که سلسله مراتب خود را ایجاد کنید.

این بدان م،ی است که شما باید بفهمید که چگونه گوگل موضوع شما را به موضوعات فرعی ت،یم می کند. در پست قبلی من (پیوند شده به بالا) پیشنهاد می کنم برای یافتن موضوعات فرعی به پانل های دانش مراجعه کنید. در آن پست، هنگام تحقیق درباره آهنگساز فنلاندی ژان سیبلیوس، دیدیم که پانل دانش دارای دو موضوع فرعی است:

این بدان م،ی است که موجودیت اصلی شما، ژان سیبلیوس در بالا است و یک سطح پایین تر باید آهنگ ها و اشعار لحن باشد.

هنگام نوشتن این پست وبلاگ متوجه شدم که پانل دانش تغییر کرده است. اکنون دیگر Tone Poems را به‌،وان موضوع فرعی آهنگ‌ها فهرست نمی‌کند.

اگر روی پیوند “مشاهده 45+ بیشتر” در برگه ،یبات در پانل دانش کلیک کنید، این را مشاهده خواهید کرد:

گوگل ما را به صفحه نتایج ،یبات ژان سیبلیوس هدایت کرده است.

اگر در این صفحه نتایج به پایین صفحه دانش پیمایش کنید، موضوع فرعی Tone poems را مشاهده خواهید کرد.

این همه به چه م،است؟

به نظر من گوگل این موضوعات فرعی را دوباره در نمودار دانش تنظیم کرده است. «اشعار لحن» اکنون زیرمجموعه ای از موضوع فرعی «آهنگ ها» است.

این بدان م،ی است که منطقی است که سلسله مراتب شما باید چیزی شبیه به این باشد:

سطح بالا باید شامل نهاد، ژان سیبلیوس باشد. سطح پایین باید شامل ،یبات باشد. این باید به سمفونی های فرعی و شعرهای لحنی ت،یم شود.

این تنها راه برای کشف سلسله مراتب موضوع / زیرموضوع نیست. اگر به سادگی نمی تو،د موضوعات فرعی خوبی را در Google SERPs پیدا کنید، می تو،د ببینید که چگونه گوگل موضوعات را با نگاه ، به Google Trends به هم متصل می کند.

گزارش موضوعات مرتبط با Google Trends

Google Trends مک، عالی برای یافتن موضوعات مرتبط است. گزارش موضوعات مرتبط فهرستی از موضوعات مرتبط با موضوع شما را در اختیار شما قرار می دهد. طبق گفته گوگل، کاربر، که عبارت شما را جستجو می کنند، این موضوعات را نیز جستجو می کنند.

این بدان م،است که برای گوگل، موضوعات مربوط به موضوع شما هستند.

اگرچه این یک مکان عالی برای شروع است، از تجربه شخصی ممکن است مجبور شوید به دنبال چیزی باشید که واقعاً به محتوای شما مرتبط است. به عبارت دیگر، هر موضوع مرتبط را به سلسله مراتب محتوای خود اضافه نکنید.

به ،وان مثال، در تصویر بالا، موضوع “،یب موسیقی” به ،وان یک موضوع فرعی منطقی است (همانطور که قبلاً آن را به نقشه محتوای خود اضافه کرده ایم) اما موضوع “آلات موسیقی” م،ی ندارد. اگرچه به نوعی با موضوع ما مرتبط است، اما برای استفاده به ،وان یک موضوع فرعی برای موضوع ژان سیبلیوس بسیار عمومی است.

مکان دیگری برای یافتن موضوعات فرعی سطح دوم، بررسی پرس و جوهای مرتبط است. (هشدار، این رویکرد نیاز به تفکر دارد. 😛)

موضوعات فرعی بر اساس تحلیل پرس و جو

در مراحل قبلی، در مورد یافتن موضوعات مرتبط در پانل‌های دانش و Google Trends بحث کردیم. من اکنون به شما نشان خواهم داد که چگونه می تو،د موضوعات مرتبط را با مشاهده پرس و جوهای مرتبط پیدا کنید.

اکنون همانطور که در بالا ذکر کردم، ایجاد یک نقشه موضوعی نیاز به تحقیق دارد. هنگام تحقیق در مورد موضوع خود، یکی از مواردی که به دنبال آن هستید، پرس و جوهای مرتبط است. همانطور که در آ،ین پست وبلاگم (پیوند شده به بالا) اشاره کردم، بهترین راه برای یافتن پرس و جوهای مرتبط، نگاه ، به کادرهای People also Ask است.

به این پرس و جوها نگاه کنید آیا مواردی وجود دارند که به وضوح بتوان آنها را در موضوع فرعی خود گروه بندی کرد؟

برای مثال…

هر دو موضوع فرعی که تا به حال گنجانده ایم مربوط به ساخته های سیبلیوس است. با این حال، ممکن است اطلاعات کلی تری در مورد سیبلیوس داشته باشید که به ساخته های او مربوط نباشد. ممکن است محتوای شخصی وجود داشته باشد که بخواهید در سایت خود قرار دهید.

در اینجا برخی از جستارهای غیر مرتبط با موسیقی که از کادر People Also Ask گرفته شده است آورده شده است:

  • دین ژان سیبلیوس چه بود؟
  • چرا ژان سیبلیوس نام خود را تغییر داد؟
  • ژان سیبلیوس به چه زبان هایی صحبت می کرد؟
  • سیبلیوس کجا دفن شده است؟

از آنجایی که این پرسش‌های مرتبط نشان‌دهنده آنچه کاربران واقعی می‌پرسند، ممکن است ارزش وقت شما را داشته باشد تا یک موضوع فرعی جداگانه برای همه این محتوا ایجاد کنید. این بدان م،است که سلسله مراتب شما می تواند به این صورت باشد:

اکنون که سلسله مراتب خود را مشخص کرده اید، زمان آن رسیده است که بفهمید چه محتوایی را باید ایجاد کنید.

برای محتوای خود برنامه ریزی کنید

در این مرحله، شما باید یک ساختار منطقی برای محتوای خود داشته باشید. هر مورد در سلسله مراتب شما حاوی محتوای خاص خود خواهد بود. بنابراین، دسته ها و زیر مجموعه های خود را به ،وان پوشه ها و زیر پوشه ها در نظر بگیرید.

اکنون باید بفهمید که چه چیزی در هر پوشه می رود. برای انجام این کار، وقت آن است که به پرس و جوهای مرتبط در فهرست تحقیقاتی خود نگاه کنید. اگر در تنظیم سلسله مراتب خود کار خوبی انجام داده اید، هر پرس و جو باید به طور منطقی در ساختار قرار گیرد. اگر سؤالاتی وجود دارد که به سادگی من، نیستند، ممکن است لازم باشد یک مرحله به عقب برگردید و یک دسته اضافه کنید.

اکنون که تصویر بزرگ خود را مشخص کرده اید، زمان آن رسیده که معماری سایت خود را ایجاد کنید.

ترجمه نقشه موضوعی شما به معماری سایت

اکنون یک نقشه موضوعی جامد شامل موضوعات و موضوعات فرعی دارید. شما همچنین لیست کاملی از پرس و جوها در مورد هر موضوع و موضوع فرعی دارید.

گام بعدی این است که محتوای وب سایت خود را بر اساس نقشه موضوعی خود ساختار دهید. بیش از یک راه برای انجام این کار وجود دارد و شما مجبور نیستید همه آنها را انجام دهید.

در اینجا چند گزینه وجود دارد:

  • لینک های داخلی
  • پودرهای سوخاری
  • ساختار URL
  • نشانه گذاری طرحواره

درک این نکته مهم است که گوگل ممکن است برای درک محتوای سایت شما به همه این موارد نیاز نداشته باشد. با این حال، مهمترین آنها پیوند داخلی است.

با این اوصاف، افزودن ،ده نان یا ساختار URL کاملاً فکر شده و معماری سایت بهترین روش هایی هستند که واقعاً می توانند تجربه کاربری شما را بهبود بخشند. به خصوص اگر حجم زیادی از محتوای وبلاگ دارید.

همه اینها بخشی از یک بحث بزرگتر است که باید برای پست دیگری بگذارم.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/topical-map