دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت و تاثیر آن روی سئو + آموزش ایجاد سایت در وردپرس-دنی سالیوان | سئو

من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. حتما دقت کنین که تعداد کارکترهایی که برای آدرس صفحه مورد نظر خود قرار میدین از 2048 کاراکتر بیشتر نباشه. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. همان طور که از نام این افزونه مشخص است، کارایی آن این است که برای شما سایت مپ XML و البته HTML می سازد. این افزونه برای سایت هایی مناسب است که نمی‌خواهند تا یک افزونه سنگین سئو بر روی سایت خود نصب کنند و صرفاً به دنبال ساخت سایت مپ برای سایت خود هستند.

وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و هیچگونه لینک ورودی ندارند. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است. هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید. فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. ابزار KWfinder یکی از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است.

وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است. برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید. برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید.

  • افزونه Sitemap by BestWebSoft یکی دیگر از افزونه های قوی برای تهیه سایت مپ است.
  • در چنین شرایطی ساخت یک نقشه سایت و ثبت آن در گوگل، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به سئوی سایت شما کند.
  • اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید.
  • در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم.
  • ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند.

این تگ اجباری و دارای یک مقدار ثابت می باشد و مشخص کننده آدرس وب‌سایت می باشد. نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید. اول معنی گوگل نیوز را چک کنیم که دقیقا چیست؟ این بخش در سپتامبر 2002 و به دلیل حادثه ۱۱ سپتامبر 2001 ایجاد شد.

نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد. این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. هدفشان اطمینان از وجود و یا عدم وجود یک صفحه یا یک دسته بندی خاص است و با عدم مشاهده آن وقت خود را صرف جستجو در منو سایت نخواهند کرد. شاید با خود بگویید این امر که کاملا مشخص و واضح است و نیازی به تفسیر ندارد.

نحوه ایجاد نقشه سایت برای سایت‌هایی که وردپرسی نیستند

از آنجا که گوگل توجه چندانی به برچسب‌های ، و ندارد، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید. همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.

سایت مپ XML پویا و داینامیک بسازید.

از سویی دیگر می‌توانید نقشه سایت را به صورت ساختار کدهای شناخته شده نیز تولید کنید و حتما نیازی نیست که در فرمت XML باشد. با این حال شما نیازی ندارید با این کدها سر و کله بزنید و بهتر است اجازه دهید یک ابزار این کار را برای شما انجام دهد. همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند. در تصویر زیر سایت مپ ایندکس وب سایت Search Engine Journal را مشاهده می کنید که دارای ۳۰ سایت مپ مجزا است. یک روش دیگر افزودن نام سایت مپ “sitemap_index.xml” به انتهای دامنه وب سایت تان است.

استفاده از ابزارها و افزونه‌ها برای ایجاد سایت مپ

اما در حال حاضر با سئوی امروزی امکان ایندکس تصاویر به همراه محتوای صفحه وجود دارد و نیازی به این فایل نیست. سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد. این تگ اختیاریه و میزان اولویت و اهمیت یه صفحه رو در نقشه سایت مشخص میکنه. معمولا روی پیش فرض نیم قرار داره ولی مقداری که میتونه بگیره بین 0 تا 1 ست. به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت است.