دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل دی ام روم-دنی سالیوان | سئو

البته توجه کنید که استفاده از این تگ فقط برای صفحاتی که نمی خواهید کرال شوند، پیشنهاد می شود پس هنگام استفاده از robot.txt دقت داشته باشید تا به اشتباه یکی از صفحات مهم خود را noindex نکنید. در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. اگر دارای یک سایت خبری هستید، می توانید این موضوع را در معرفی نقشه سایت به گوگل تبیین کنید. از آنجا که گوگل دارای بخش اخبار نیز می باشد، وقتی نیاز به یک فهرست بندی سریع دارید، استفاده از این بخش می تواند بسیار مفید باشد.

  • ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند.
  • تنها دانستن اینکه 64% صفحات وب سایت ایندکس شده اند، خیلی چیز خوبی نیست.
  • مسیر نقشه سایت را در فایل robots.txt قرار دهید، با اینکار موتور جستجو سریعتر آنرا پیدا می کند.
  • برای ساخت سایت مپ می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد و حتی می‌توان آن را به شکل دستی تهیه کرد.
  • وب‌سایت‌هایی که از پیوندهای داخلی ضعیف (صفحات یتیم) یا به اصطلاح دارای محتوای غنی نیستند، رنج می ­برد مناسب است.

می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید. با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند. بنابراین هنگام حذف یک صفحه و یا یک دسته بندی خاص، از سایت مپ مطمئن باشید که آن صفحه یا دسته بندی مورد نظر کاربران نباشد. برخی سایت ها در سایت مپ نسخه HTML صفحاتی را که از منو قابل دسترس هستند را از نقشه سایت حذف می کنند مثلا دسته بندی هایی مانند مقالات ، اخبار و غیره را از سایت مپ حذف می کنند.

بهینه‌سازی نقشه سایت XML ایندکس شده

اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد. با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه. آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید.

روش دوم: نوشتن دامنه سایت همراه با /robots.txt

چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد. جالب است که بدانید نقشه سایت از روزهای ابتدایی پیدایش سئو، همراه با آن مطرح بوده است. یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم. در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم.

ساختار نقشه سایت XML به چه شکل است؟

مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند. اگر قرار است نقشه سایت به صورت برنامه نویسی ایجاد شود بهتر است از داکیومنت خود گوگل استفاده کنید چون کدها و داکیومنت های قدیمی و سایت های دیگر شاید برای گوگل ناخوانا و یا در آینده ای نزدیک حذف شود. اگر URL‌های مختلفی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه می‌کنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید. با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید. سایت اخبار، نوع خاصی از نقشه سایت است که فقط اخبار و مقالات خبری را ایندکس می‌کند.