دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-دنی سالیوان | سئو

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد. در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند. اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با افزونه Yoast SEO و با زدن یک دکمه برای سایت خود سایت مپ بسازید! فقط کافی است به قسمت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید.

  • البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند.
  • همان طور که از نام این افزونه مشخص است، کارایی آن این است که برای شما سایت مپ XML و البته HTML می سازد.
  • در ادامه جزییات این فایل ایکس ام ال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.
  • یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند.
  • در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد.

با این وجود اگر سایت شما تک صفحه‌ای یا یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم (زیر ۵۰ صفحه) است می‌توانید از استفاده از این ابزار صرف نظر کنید. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند. بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند. سایت مپ یا نقشه سایت، فایلی است که اطلاعات کلی درباره تمام محتوا‌های موجود در سایت را به گوگل ارائه می‌دهد. در واقع با استفاده از این فایل می‌توان خزندگان گوگل را بهتر راهنمایی کرد تا به صورت اصولی و کامل بتوانند صفحات را آنالیز و بررسی کنند. در این فایل تمام صفحات و محتوای مهم موجود در وب سایت به طور کامل ذکر شدند و خزندگان گوگل از این طریق می‌توانند تشخیص دهند که اولویت‌های شما چیست بر اساس آن صفحات مختلف سایت را ایندکس می‌کنند.

افزونه های ساخت نقشه سایت در وردپرس

اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. نقشه سایت یا سایت مپ، فایلی است در آن تمام صفحات مهم سایت لیست شده اند. اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود.

محدودیت های موجود در فایل سایت مپ

گوگل می‌تواند پسوندهای متفاوتی را در هر نقشه سایت شناسایی کند. این امر بستگی به محتویات هر سایت داشته و شما با استفاده از نقشه سایت کار را برای موتورهای جستجو راحت می‌کنید. نقشه سایت XML می‌تواندپسوندهای HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند.

نقشه سایت تصاویر XML

این افزونه در زمینه های مختلف از جمله امنیت، سرعت سایت، آمار و سئو به سایت شما کمک می‌کند. به این ترتیب فایل سایت مپ شما آماده می‌شود و می‌توانید آن را در دایرکتوری سایت خود آپلود کنید. در ادامه به شما می‌گویم که چگونه در گوگل کنسول به گوگل بگویید که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده. این نرم افزار فقط مختص به تهیه سایت مپ نیست و به صورت کلی یه نرم افزار برای بهبود سئوی سایت است.