دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap

همه این صفحات توسط گوگل ایندکس شده اند و تفاوت آنها در حضور یا عدم حضور در نقشه سایت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، گوگل به‌طور گسترده‌ای صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند. و اگر سایت شما بانام تجاری جدیدی است که هنوز به‌خوبی به آن‌ها لینک داده نشده و دارای تعداد انگشت‌شماری لینک خارجی است، سایت مپ کمک زیادی در پیدا کردن صفحات سایت شما توسط گوگل ایفا خواهد کرد. عدم ورود خزنده ها ممکنه از robots.txt باشه و باید دقیق تر بررسی بشه. اینکه تعداد برچسب ها اینقدر بیشتر از تعداد مقالات باشه اصلا درست نیست. اگر قراره این برچسب ها بعدا توی سئو شما تاثیر مثبت داشته باشه و از اونها ورودی بگیرید توی نقشه سایت هم بهتره که باشن.

  • همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم.
  • در صورت استفاده کردن از سایت مپ در هر کدام از صفحات وب سایتتان این کار برای ربات های خزنده آسان خواهد شد و آن ها قادر خواهند بود تا به راحتی صفحات وب سایت شما را شناسایی و پیدا کنند.
  • و وقتی به URL ها نگاه می کنم، می بینم که این ها صفحاتی هستند که ما از اول نمی خواستیم ایندکس شوند.
  • اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است.
  • استفاده همزمان از دو سیستم برای ساخت نقشه سایت کار درستی نیست.

در غیر اینصورت، گوگل هشدار می‌دهد که بروزرسانی تاریخ‌ها در صفحاتی که تغییر نیافته‌اند می‌تواند به عنوان یک شیوه نامطلوب به نظر برسد. اگر صفحه‌ای یا صفحاتی را در robots.txt مشخص کرده‌اید تا خزش نشوند یا از برچسب ″noindex″ در متا تگ صفحه‌ استفاده می‌کنید، نباید آن صفحه در نقشه سایت شما وجود داشته باشد. در غیر این‌صورت، شما درحال ارسال پیام‌های متناقض و گمراه‌کننده به گوگل هستید. برای مثال نقشه سایت شما به ۵۰۰۰ صفحه لینک داده شده است. اما وقتی به گزارش سرچ کنسول نگاه می‌کنید، سایت شما تنها ۲۰۰۰ صفحه ایندکس شده دارد.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

آیکون نمودار که در گوشه پایین سمت راست دیده می‌شود، ما را مستقیماً به بخش Coverage متصل می‌کند که گزارش دقیق‌تری از وضعیت دسترسی و ایندکس ربات‌های گوگل به هر صفحه از سایت ارائه می‌کند. در نسخه پیشین گوگل سرچ کنسول در صورتی‌که هر کدام از آدرس‌های موجود (URL صفحات) در سایت مپ ایرادی داشتند در همین بخش نمایش داده می‌شد اما در حال حاضر تمامی این خطاها به بخش Coverage منتقل شده است. زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند. قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید. البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید.

با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید. موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند. ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست. ولی ساخت سایت مپ تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد، همچنین در بعضی موارد استفاده از نقشه سایت ضروری است.

در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان ما، پس از بررسی سوال شما در قالب یک دیدگاه یا مقاله به شما پاسخ دهند. ممکن است که در آن 5000 صفحه تعداد محتوای تکراری زیادی وجود داشته باشد. سایت مشخصی برای بررسی نقشه سایت نمی شناسم ولی آدرس شما رو بررسی کردم و بنظرم تمام المان های اصلی و مناسب برای نقشه سایت رو دارا هست. استفاده از منو بالای سایت و منوی کناری مانند سایت شما هم بر سرعت ایندکس موثر هستن ولی فقط برای صفحاتی که مستقیما لینک شدن. میخواستم بدونم که روی هاست شما فایل sitemap.xml ایجاد شده یا خیر.

وبلاگ نردبان

برای اطلاعات دقیق تر در مورد افزونه های وردپرس و کارایی هرکدام پیشنهاد میکنیم از سایت های تخصصی که در این حوزه فعالیت میکنند استفاده کنید. احتمالا در قالب یا یکی از افزونه های شما خطایی وجود دارد که این صفحه به درستی تولید نمیشود. پیشنهاد میکنیم از طریق فایل wp-config.php وضعیت debug را فعال کنید تا خطاهای موجود به شما نمایش داده شود.

کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد. هر صفحه یا فایلی که می‌خواهید در گوگل نمایش داده شود باید در این نقشه سایت قرار داده شود.

ابزارهای زیادی برای تهیه نقشه سایت به‌صورت آنلاین وجود دارد که به‌جز تهیه نقشه سایت امکانات دیگری را نیز به کاربران خود می‌دهند. از جمله این ابزارها می‌توان به سایت XML-sitemaps.com اشاره کرد که سایتی است که به‌صورت رایگان و با چند کلیک ساده ، نقشه سایت کاملی به شما ارائه می‌دهد. توصیه می‌کنم فقط زمانی این تاریخ‌ها را تغییر دهید که تغییرات چشمگیری در سایت خود ایجاد کرده‌اید (یا محتوای جدیدی را به صفحه افزوده‌اید).

وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و هیچگونه لینک ورودی ندارند. نقشه سایت یک فایل XML است که URL های یک سایت را لیست می کند. لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند. اما با بررسی این لیست ممکن است به صفحاتی بربخورید که به صورت تصادفی در این لیست قرار گرفته‌اند. رفع ایرادات رایج وبسایت که روی نقشه سایت اثر می‌گذارند. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.