دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند. درهرصورت، هنگامی‌که سایت مپ خود را ایجاد کردید، توصیه می‌کنیم به‌صورت دستی نگاهی به آن داشته باشید. اون بخش کلمات کلیدی سایت مپ رو متوجه نشدم دقیقا منظورتون چیه.

  • برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید.
  • برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده.
  • نیازی به حذف نقشه قبلی و آپلود یک نسخه جدید نیست همین که محتوای فایل قبلی به روزرسانی شود برای گوگل قابل درک است.
  • در صورت دشوار بودن یافتن صفحه در فهرست اصلی ناوبری وب‌سایت یا در پیوندهای داخلی، نقشه‌های HTML به‌راحتی می‌توانند صفحه را پیدا کنند.
  • اگر به دسته بندی مربوطه ارجاع داده باشد قرار دادن آن در نقشه سایت نیز کمکی به شما نمی کند.

نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. اما واقعیت اینست که ساخت نقشه سایت آنقدرها هم سخت نیست. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید.

در اینجا نحوه راه اندازی نقشه سایت… و بهینه سازی آن برای سئو آمده است. بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند. بهترین موتور جستجو برای سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک چیه… از تمام فضاهای موجود در هر سایت مپ استفاده کنید تا وب‌سایت شما در هنگام تلاش برای بهینه‌سازی آن عقب نماند.

اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است. اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید. از این برچسب برای شروع و پایان کدهایی که در ساخت نقشه سایت از اون ها استفاده می کنیم استفاده میشه. در فضای بین اون ها داده های ترکیبی ( بقیه کدها ) قرار میگیرن.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

سلام متاسفانه من به اشتباه نقشه سایتم رو از کنسول جستجوی گوگل حذف کردم، بیش از 1500 لینک ایندکس شده بود. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمی‌کنید نگران نباشید شما می‌توانید به کمک ابزار XML-Sitemaps.com یک فایل XML بسازید و به‌عنوان نقشه سایت استفاده کنید. میخواین به گوگل وبمستر یا خود سایت دسترسی بدم بهتون یه بررسی کنید ؟! اون کد ایجاد شده رو بذارید توی یک فایل به فرمت xml و روی ریشه ی اصلی هاست خود بارگذاری کنید. بله زیرمجموعه ها اسکن میشوند چون در فایل اصلی به درستی آدرس دهی شدند.

من توصیه می کنم تاریخ را را فقط زمان تغییر قابل توجه سایت خود (یا افزودن محتوای جدید به سایت خود) تغییر دهید. در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روزرسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند، می تواند به عنوان یک تاکتیک اسپم تلقی شود. اگر یک صفحه را در Robots.txt اضافه می کنید یا از برچسب “noindex” در یک صفحه استفاده می کنید، پس نباید در نقشه سایت شما نشان داده شود. این نشانه این است که چیزی در سایت وجود دارد که ایندکس نشده است. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد.

نقشه سایت چیست؟ – آموزش ساخت سایت مپ (sitemap) برای سایت

بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. فایل ایندکس نقشه سایت می‌تواند بیش از ورودی داشته باشد. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند.

خزنده‌های گوگل هر کدام معیارهای خودشان را برای تشخیص خوب یا بد بودن صفحات دارند. می‌توانید صفحاتی را به‌عنوان صفحات مهم‌تر به گوگل معرفی کنید تا بتوانید روی سئو این صفحات بیشتر کار کنید و از رقیبانتان پیشی بگیرید. شما می‌توانید توسط سایت مپ مطالب جدیدی را که در سایت خود اضافه کرده‌اید، به گوگل معرفی کنید.

معانی برچسب‌های استفاده شده در ایندکس نقشه سایت

تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. ما دوست داریم که اخبار تازه در کمترین زمان ممکن ایندکس شوند به همین دلیل اولویت ایندکس اخبار را بالاتر از دسته‌بندی و برچسب قرار داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات کامل درباره بودجه خزش، مقاله‌ بودجه خزش چیست را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید.

در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. حدود 48 ساعت زمان می برد که گوگل، نقشه سایت شما را ببیند. استفاده از برچسب در سایت مپ به خزنده‌های وب‌سایت گوگل کمک می‌کند که گوگل بات یک صفحه باید بیشتر تکرار شود تا محتوای جدید سریع‌تر پیدا شود.