دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد-دنی سالیوان | سئو

در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم. توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. سایت هایی که محتوای آرشیو شدۀ آنها به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده اند. در صفحه “Coverage” مهم است که هیچگونه خطایی نداشته باشید، در بخش Excluded هم آدرس هایی که بنا به هر دلیلی قابل ایندکس شدن نیستند گزارش می شود.

  • با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند.
  • می‌توانید صفحاتی را به‌عنوان صفحات مهم‌تر به گوگل معرفی کنید تا بتوانید روی سئو این صفحات بیشتر کار کنید و از رقیبانتان پیشی بگیرید.
  • گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود).
  • اگر فایل شما فقط URL شامل‌های صفحه وب است، می‌توانید یک فایل متنی ساده که حاوی یک URL در هر خط است را به عنوان نقشه سایت خود به گوگل معرفی کنید.
  • قرار است که در ابتدا، به‌صورت کامل با ساختار، عملکرد و انواع نقشه سایت آشنا شویم.

سپس، تمام آن نقشه های سایت از طریق فهرست نقشه سایت قابل دسترسی خواهند بود. نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است. در ادامه آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار، برای سایت خود یک سایت مپ بسازیم. سایت مپ XML می‌تواند ضعف های موجود در لینک دهی داخلی سایت را پوشش دهد. سلام داشتن سایت مپ اجباری نیست ولی یکی از فاکتورهای سئو هست که بودنش مزایایی داره که به سایت کمک میکنه.

در مقابل این نوع سایت مپ یا Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد (که با حروف کوچک نوشته می‌شود sitemap )که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران انسانی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند. فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد.

خدمات طراحی سایت

در مورد انواع نقشه سایت باید بگوییم که در واقع دو نوع نقشه سایت وجود دارد که این دو مورد می توانند به شاخه های دیگری تقسیم شوند.نقشه سایت XML و نقشه سایت HTML اصلی ترین انواع نقشه های سایت می باشند. وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد. این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد. به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم. صفحاتی که در نتایج جستجو در وب‌سایتتان نمایش داده می­ شود. اجازه ندهید تمام صفحات وب شما و صحفاتی کاربردی نیست و محتوایی خاصی ندارد کرال شود.

از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.

سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند. وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است. پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید. در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید یا آپدیت شده را به سرعت شناسایی کنند.

واضح است که ایجاد سایت مپ، تأثیر مثبتی بر سئو سایت ما می‌گذارد. چون گوگل و سایر موتورهای جستجو با کمک نقشه سایت، صفحات جدید سایتمان را پیدا می‌کنند و از به‌روزرسانی صفحات قدیمی هم مطلع می‌شوند. همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است. مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد.

بعد از این که استخراج لینک های سایت به صورت ۱۰۰ درصدی کامل شد، کافی است از منوی بالای صفحه، گزینه Sitemaps را انتخاب کنید. همان طور که می‌بینید، با استفاده از این گزینه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ XML بسازید. همچنین می‌توانید یک سایت مپ برای عکس های سایت خود بسازید که پیشتر هم اشاره کردیم که این سایت مپ به گوگل کمک می‌کند تا محتوای تصویری سایت شما را بهتر بشناسد و ایندکس کند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد از افزونه یوست برای سئوی خود نیز استفاده می‌کنید. خبر خوب این است که شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به صورت خودکار، نقشه سایت یا سایت مپ را تهیه کنید.

فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید.