دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان

این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چند صفحه از صفحات سایت شما را پیدا کرده است و چند تا از این‌ها مورد تایید گوگل قرار گرفته است. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند. فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند.

  • هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند.
  • شما می‌توانید توسط سایت مپ مطالب جدیدی را که در سایت خود اضافه کرده‌اید، به گوگل معرفی کنید.
  • هرچه این عدد به ۱ نزدیک‌تر باشد سطح اولویت برای یک صفحه بالاتر است.
  • آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است.

در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. مثلاً در عکس زیر می‌بینید که از 116 صفحه سایت 109 تای آن تأیید و ایندکس شده و 7 تا از صفحات یا ایندکس نشده‌اند یا جزو صفحاتی بوده‌اند که به صورت دستی کاری کرده‌اید که از گوگل آن‌ها را بررسی نکند. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند. هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد. با وارد کردن آدرس URL سایت در این قسمت ، به‌راحتی نقشه سایتتان را وارد webmaster tools کرده‌اید.

Sitemap چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد. نقشه سایت یا همان Sitemap می تواند پسوندهایی مانند HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. سایت moz بخش های مختلفی دارد که هر بخش خدمات کاربردی به شما ارائه می دهد. با وب24 همراه باشید تا با نحوه ی کار با ابزارهای سایت ماز به طور کامل آشنا شوید.

مطالب مرتبط

از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. • نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالا افزونه Yoast SEO را تاکنون در آن نصب کرده اید. این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است.

ساخت sitemap برای سایت های جوملایی و دروپال

روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. همانطور که در قسمت راست تصویر قبل مشاهده می کنید، دسته بندی نقشه های سایت موجب آنالیز بهتر آنها شده و ما می توانیم به راحتی به بخش دارای مشکل پی ببریم. اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست.