دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین

در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. حدود 48 ساعت زمان می برد که گوگل، نقشه سایت شما را ببیند. استفاده از برچسب در سایت مپ به خزنده‌های وب‌سایت گوگل کمک می‌کند که گوگل بات یک صفحه باید بیشتر تکرار شود تا محتوای جدید سریع‌تر پیدا شود.

  • یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید.
  • تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند.
  • بروزرسانی خودکار نقشه سایت بهترین گزینه خواهد بود؛ اما برای سایت هایی با کمتر از 100 صفحه، بروزرسانی دستی نیز می تواند انجام شود.
  • سلام دوستان تو این دوران که واقعا کسب و کار ها دارن از طریق…

من توصیه می کنم تاریخ را را فقط زمان تغییر قابل توجه سایت خود (یا افزودن محتوای جدید به سایت خود) تغییر دهید. در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روزرسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند، می تواند به عنوان یک تاکتیک اسپم تلقی شود. اگر یک صفحه را در Robots.txt اضافه می کنید یا از برچسب “noindex” در یک صفحه استفاده می کنید، پس نباید در نقشه سایت شما نشان داده شود. این نشانه این است که چیزی در سایت وجود دارد که ایندکس نشده است. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد.

سلام متاسفانه من به اشتباه نقشه سایتم رو از کنسول جستجوی گوگل حذف کردم، بیش از 1500 لینک ایندکس شده بود. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمی‌کنید نگران نباشید شما می‌توانید به کمک ابزار XML-Sitemaps.com یک فایل XML بسازید و به‌عنوان نقشه سایت استفاده کنید. میخواین به گوگل وبمستر یا خود سایت دسترسی بدم بهتون یه بررسی کنید ؟! اون کد ایجاد شده رو بذارید توی یک فایل به فرمت xml و روی ریشه ی اصلی هاست خود بارگذاری کنید. بله زیرمجموعه ها اسکن میشوند چون در فایل اصلی به درستی آدرس دهی شدند.

آموزش گام به گام سئو

تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. ما دوست داریم که اخبار تازه در کمترین زمان ممکن ایندکس شوند به همین دلیل اولویت ایندکس اخبار را بالاتر از دسته‌بندی و برچسب قرار داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات کامل درباره بودجه خزش، مقاله‌ بودجه خزش چیست را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید.

تگ Lastmod (مخفف Last Modified)

به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند. درهرصورت، هنگامی‌که سایت مپ خود را ایجاد کردید، توصیه می‌کنیم به‌صورت دستی نگاهی به آن داشته باشید. اون بخش کلمات کلیدی سایت مپ رو متوجه نشدم دقیقا منظورتون چیه.

نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. اما واقعیت اینست که ساخت نقشه سایت آنقدرها هم سخت نیست. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید.