دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا sitemap چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ رایانمهر-دنی سالیوان | سئو

هیچ شخی و یا کسب و کاری تمایل ندارد که صفحه اصلی کسب و کارش ایندکس نشده باقی بماند. البته بحث سایت مپ بسیار گسترده است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. در اینجا سعی بر این است که بصورت خلاصه کارکرد آن را برای شما مطرح کنیم. در این مقاله به طور کامل در رابطه با مفهوم سایت مپ و فایده آن برای افزایش رتبه سایت صحبت می کنیم. هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد.

  • آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید.
  • هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید.
  • از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است.

نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند.

دوره ها و کارگاه ها

همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود. این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف می‌کند. فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند. آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند.

نمونه طراحی سایت شرکت ها

به طورکلی نقشه سایت یا Sitemap یک نسخه نشانه‌گذاری شده از سایت شماست. سایت مپ یک فایل .xml است که شامل آدرس تمامی صفحات، میزان با اهمیت بودن آن‌ها، لینک‌های سایت و آخرین زمان بروزرسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می‌شود. موتورهای جستجو از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند تا ساختار سایت ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحات سایت در سایت مپ، حضور سایت در ایندکس های جستجو را تضمین می‌کند.

علاوه بر این بهترین روش سئو تصاویر استفاده از اسکیما تصاویر براساس ساختار JSON – LD می باشد. برای وب­سایت­ های بزرگ که URL آن­ها خیلی زیاد است می­توان فایل های نقشه­ سایت متفاوت و جداگانه ای با توجه به ماهیت و بخش های سایت داشته باشید. نقشه سایت هم انواع متفاوتی دارد که در ادامه به تعدادی از آن اشاره می کنیم. نقشه‌های سایت فردی (یکی برای هر سایت) که همه در یک مکان قرار دارند. در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید فایل متنی را به دلخواه نامگذاری کنید، اما باید توجه داشته باشید که باید پسوند این فایل txt باشد.