دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-دنی سالیوان | سئو

خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید. نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن.

  • این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران انسانی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند.
  • البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است.
  • دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید.
  • پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید.

این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.

سپس گزینه Add a new sitemap را انتخاب کنید تا بتوانید یک آدرس جدید برای نقشه سایت خود به گوگل معرفی کنید. به خاطر داشته باشید که سایت مپ های شما می‌توانند چندتا باشند. مثلاً می‌توانید برای تصاویر و فایل های خود یک سایت مپ جداگانه داشته باشید و آدرس آن ها را به صورت جداگانه در اختیار گوگل قرار دهید. گوگل و دیگر موتورهای جست وجو مثل بینگ و یاهو، با استفاده از نقشه سایت، محتوای سایت شما را شناسایی می‌کنند و این شانس برای وبسایت شما به وجود می‌آید که در صفحات مختلف نتایج جست و جو قرار بگیرد. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم.

نقشه سایت XML لیستی از صفحاتی باشد که شما قصد دارید گوگل آن را کرال کند و این ممکن شامل همه صفحات وب سایت شما نباشد. این ویژگی اعلام شده بیشترین تأثیر سئو سایت را نسبت به فایل نقشه سایت XML برای تصاویر را ارائه می­ دهد. در واقع همه فرمت‌ها یک نقشه سایت را به 50 مگابایت (غیر فشرده) و URL محدود می‌کنند. پس فایل شما بزرگتر است و یا URL‌ های بیشتری دارید، باید لیست خود را به نقشه‌های سایت‌های متعدد تقسیم کنید که در ادامه به این موضوع می­پردازیم.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟

در چنین شرایطی ساخت یک نقشه سایت و ثبت آن در گوگل، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به سئوی سایت شما کند. چراکه در غیر اینصورت آدرس صفحات جدیدتان در نقشه سایت قرار نخواهد گرفت. همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند.

مشاهده نقشه سایت وردپرس

زیرا دسترسی کاربر به صفحات سایت با لینک های مستقیم بسیار ساده تر است. اما به این نکته توجه داشته باشین که کدهای XML نسبت به HTML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر و استانداردتر هستند و سریع تر توسط اون ها crowl میشن. در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم. اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید.

در چنین شرایطی خیلی سخت می‌توان اطمینان پیدا کردن که تمامی صفحات به خوبی با هم دیگر لینک شده‌اند. بنابراین ساخت سایت مپ در این حالت هم می‌تواند این اطمینان را در شما به وجود آورد که تمامی صفحات سایت شما ایندکس شده‌اند. در چند مورد خاص هم داشتن سایت مپ می‌تواند کمک زیادی به سایت شما بکند. حالا اگر سایت شما تازه راه افتاده باشد، احتمال این که گوگل به سرعت بتواند سایت شما و صفحات آن را ایندکس کند، پایین است.

در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید. مطمن شوید فیلد آخرین زمان اصلاح در سایت مپ وجود داشته باشد، فیلد فوق به موتور جستجو کمک می کند تا متوجه آخرین تغییرات شود. صفحاتی که منجر به ایجاد محتوای تکراری می شوند را خارج کنید، در وردپرس صفحات بایگانی، برچسب ها و نویسندگان گزینه مناسبی برای اینکار هستند. اگر تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، بهتر است که برای هر تصویر یک فایل XML جداگانه ایجاد کنید. این دو تگ بسیار مهم هستند؛ بنابراین حتما آن ها را به نقشه سایت خود اضافه کنید.

در ادامه نحوه تهیه سایت مپ با استفاده از افزونه یوست سئو را توضیح داده‌ایم. تا این جا در مورد چیستی و مزایای نقشه سایت یا همان سایت مپ گفتیم. حال اگر تا این جا قانع شده باشید که سایت مپ برای سئوی سایت شما اهمیت زیادی دارد و به بهبود آن کمک می‌کند؛ این سوال برایتان پیش می‌آید که چگونه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ تهیه کنید. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا سایت و همه صفحات سایت شما ایندکس شوند. معمولاً باید یک نسخه از فایل سایت مپ در آدرس yourdomain.com/sitemap.xml وجود داشته باشد.