دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو

این اساسا با یک سایت مپ XML تفاوتی ندارد، اما برای کاربران. برای مثال، فرض کنید سایت مپ شما به 5000 صفحه لینک می‌دهد. مثل XML-Sitemaps.com .این ابزارها یک فایل XML بعنوان خروجی به شما خواهند داد که می‌توانید بعنوان نقشه سایت از آن استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید Sitemap را با کمک افزونه یوست سئو بسازید. این نوع، بطور خاص در رابطه با فهمیدن محتواهای ویدئویی سایتتان به گوگل کمک می‌کند.

  • به عنوان مثال ، کاربران WordPress می توانند افزونه اختصاصی را بارگیری و نصب کنند که به سرعت کار را انجام دهد.
  • البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید.
  • XML مخفف Extensible Markup Language یا زبان نشانه‌گذاری قابل توسعه می‌باشد.
  • یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است.
  • هر دو گزینه های مناسبی هستند ولی توصیه ما استفاده از افزونه yoast seo هست.

نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید.

تکنیک‌های حرفه‌ای برای سایت مپ

مرسی از توجهتون بررسی کردیم ارور 403 میده یعنی گوگل این بخش رو برای ایران تحریم کرده! بهتره برای ساخت نقشه سایت از این طریق راههای میانبر رو استفاده کنید و با آی پی غیر از ایران برید. داشتن دو نقشه سایت ضرورتی نداره ولی مهم برای گوگل اون چیزی است که بهش معرفی میکنید از طریق اکانت وبمستر. فقط کافیه که sitemap.xml رو توی فیلد آدرس نقشه سایت وارد کنید.

آموزش سئو پرستاشاپ کاملا عملی و تضمینی

در صورتی که با خطایی مواجه شدید، تیک این قسمت را بردارید. گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود). بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید. برای اینکه بتونین هر زمان که لازم شد به نقشه سایت خود دسترسی داشته باشین و یا میشه گفت راحت اون پیدا کنین، می تونین یکی از سه روش زیر رو انتخاب کنین. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما باشد.

سایت مپ‌ تصویر

و این امر به محتویات سایت وابسته است و شما می توانید با Sitemap این کار را برای موتورهای جستجو و گوگل آسان کنید. با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید. دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید. در نهایت نقشه سایت شما باید از ادرس زیر قابل دسترسی باشد.