دسته‌ها
اخبار

نقش robots txt در سئو-دنی سالیوان | سئو

با این حال، تگ noindex از نشان دادن محتوا در صفحات دیگر نیز جلوگیری می‌کند. گوگل اعلام کرده است یک تگ روبات جدید در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت که این تگ یرچسب indexifembedded نام دارد. این موضوع این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد که به کنترل تگ های خود بپردازید. در این بخش متوجه خواهید شد آیا گوگل قصد دارد صفحه‌ ای را با محتوای جاسازی شده فهرست کند یا خیر.

  • این یک لیست قابل خواندن ماشینی از تمام صفحات یک وب‌سایت است.
  • این دستور برای مشخص کردن ربات‌ها و خرندگانی است که امکان دسترسی به بخش‌های سایت را داشته باشند یا خیر.
  • این دستور به ربات گوگل می‌گوید علی رغم اینکه فولدر Photos از دسترس ربات‌ها خارج شده است، اجازه مشاهده و ایندکس فایل novin.jpg را دارد.
  • چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم.

این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد. بهترین روش پیشگیری از مسدود کردن دسترسی به دایرکتوری های بک اند شما و دایرکتوری های غیرضروری دیگر برای سئو شما از طریق robots.txt است. اگردقت داشته باشید در وردپرس از نسخه ۴ به بعد، مشخص شد که در فایل ربات این سیستم مدیریت محتوا دایرکتوری هایی مثل wp include یا plugins دیگر مورد ایندکس شدن قرار نمی گیرند. مثال‌های ذکر شده با هم به‌عنوان یک فایل robots.txt کامل در نظر گرفته می‌شوند؛ اگرچه یک فایل ربات می‌تواند حاوی چندین خط از عوامل و دستورالعمل‌های کاربر باشد (به‌عنوان‌مثال، غیرمجاز، اجازه، تأخیر خزیدن و غیره).

مهم‌ترین دستورات فایل ربات و نحوه استفاده از آن‌ها

به محض رویارویی با این فایل، خزندگان سطح وب شروع به بررسی محتوا و لیست داخل این فایل کرده تا بخش‌های قابل دسترسی را پیدا کنند. با اینحال در سیستم مدیریت محتوا وردپرس به لطف پلاگین‌های مختلف که برای آن طراحی شده است، کار حتی از این هم راحت‌تر است. در این حالت یکی از راه حل‌های پیشنهادی گوگل، استفاده از تگ noindex در هدر صفحه مورد نظر است. البته بهتر است برای اطمینان بیشتر و جلوگیری صددرصد از ایندکس اینگونه صفحات از تگ noindex هم استفاده کنیم که در جلوتر به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

اینفلوئنسر کیست و انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام

دلیل این موضوع چیست؟ دلیل این است که در ابتدای ساخت سایت، قالب های وردپرسی اغلب یک سری صفحات آماده را روی وب سایتمان بارگذاری میکنند. مثلا قالب flatsome وردپرس که یک قالب معروف است، در زمان طراحی در حدود 30 محصول، 30 برگه و چند مقاله غیر مرتبط و به زبان انگلیسی را به سایت شما اضافه میکند. یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه، تکنیک URL Cloacking می باشد؛ در واقع در این تکنیک شما آدرس یک صفحه را از دید موتورهای جستجو مخفی می کنید.

۳. مشخص کردن بخش‌های مجاز برای ربات‌ها با Allow

این فایل متنی برای سئو و بهینه سازی سایت استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای ربات‌های نمایه‌ساز موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که هم امکان ایندکس شدن دارند و هم ندارند. موتور جستجو قبل از آنکه وارد سایتی شود، ابتدا فایل robots.txt را از سرور درخواست می کند تا از تمام محدودیت های پیش روی خود در آن سایت آگاه شود. استفاده از فایل robots.txt در افزایش سئو و بهینه سازی سایت کاربرد فراوانی دارد با این فایل می توانید ربات یا crawler های موتور جستجو را کنترل کنید که به کدام شاخه یا فایل ها دسترسی داشته، یا نداشته باشند. اهمیت دیگر فایل robots.txt امکان مشخص کردن نقشه سایت XML توسط این فایل است؛ نقشه سایت نیز یک فایل متنی شامل فهرستی از آدرس هایی از صفحات سایت است که می خواهیم توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند.