دسته‌ها
اخبار

نوسانات رتبه بزرگ، تست های جدید طرح بندی SERP


26 اردیبهشت 1395 | ارسال شده توسط Shay Harel

با حفظ نویز سطح ریسک، شاخص ریسک رتبه بندی در بخش بهتری از هفته گذشته ادامه یافت. همانطور که در SERP Snaps،t هفته گذشته اشاره شد، این شاخص زم، که در 7 می به سطح ریسک 93 رسید، کمی سردرگم شد و هیچ نشانه ای از سرد شدن در ا،ریت قریب به اتفاق هفته گذشته نشان نداد. گیج کننده بهترین آنها، ادامه سطوح نوسانات داغ بخش بزرگی از صحبت های سئو هفته گذشته را تشکیل می داد.

راکد و بالا: شاخص ریسک رتبه ای

چیزی که در مورد سطح ریسک در هفته گذشته بسیار غیرمعمول بود فقط این نبود که چقدر بالا بود، بلکه مدت زمان رکود آن در چنین ارتفاعاتی بود. سطوح در 6 می شروع به گرم شدن ،د و تا 13 ام بود که هیچ نشانه ای از سرد شدن آن را دیدم. تنها در 14 مه بود که سطوح به “عادی” بازگشت. در مجموع ما شاهد افزایش هشت روزه شاخص بودیم که نسبتاً ناشناخته است.

ادامه صعود شاخص ریسک رتبه

شاخص ریسک رتبه بندی در 14 می 2016 سرد می شود

شکل 1. جهش در شاخص ریسک رتبه ای ادامه داشت تا سرانجام در 14 می خنک شد

دلیلی پشت سنبله؟

با عملکرد عجیب این شاخص مانند قبل، خوب است، و حتی شاید نوعی آرامش SERP، بد،م چه چیزی باعث افزایش صعود شده است. اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته ما به چند همبستگی احتمالی اشاره کردیم، اما واقعاً چیزی مشخص نیست. ا،ر مردم به شما می گویند که نوعی به روز رس، الگوریتم اصلی در پشت صحنه کار می کند. در واقع، شرط می بندم که ا،ر شما بر این عقیده بودید. این قرارداد عمومی از دید ابرقدرت جست‌وجو بی‌توجه نماند. گوگل در واقع هفته گذشته گزارش داد که وجود ندارد، تکرار می کنم نه، الگوریتم اصلی به روز رس، باعث افزایش سطح ریسک می شود. عالی است، پس به نقطه اول برگشتیم… یا شاید نه.

نگاهی به کل تصویر (SERP).

بدیهی است که نمی توانم هیچ چیز قطعی در مورد علیت آنچه در هفته گذشته (و بعد از آن) روی شاخص رخ داد، بگویم. با این حال، اگر ممکن است دنده‌ها را عوض کنیم و به دنبال دستیابی به چشم‌اندازی باشیم، ممکن است نشانه‌های جالبی را ببینیم، البته اینکه با آنها چه می‌کنید، به شما بستگی دارد.

چشم انداز داده های ویژگی های SERP: The Downs

شروع ما در این موضوع برای به دست آوردن دیدگاه SERP مجموعه ای جالب از داده های ویژگی های SERP از Insight Graph ما است. وقتی می گویم جالب، البته منظورم از منظر خاصی است. چند ویژگی وجود داشت که هفته گذشته با سود خالص به پایان رسید و تعدادی نیز با ضرر خالص به پایان رسید. بیایید با ،، که از ارتفاعات بلند سقوط ،د شروع کنیم.

ویژگی های SERP در حال کاهش: 8 تا 14 می 2016

کاهش ویژگی‌های SERP از 8 تا 14 مه 2016

شکل 2. سوالات مرتبط، پیوندهای سایت، و قابل توجه آنلاین کاهش یافته است در طول 8 تا 14 می

خوب، بنابراین ارتفاعات بلند ممکن است دقیقاً عبارت شناسی درستی نباشد. در واقع، ممکن است بپرسید که چرا من هر یک از این داده ها را برای شروع گنجانده ام. پس از همه، بزرگترین بازنده، سوالات مرتبط، 0.2956٪ “هولناک” سقوط کرد. اگر تنها بر اساس هفته گذشته مشاهده شود، ممکن است تمایل داشته باشم با شما موافق باشم، اما همانطور که اشاره کردم، این SERP Snaps،t تماماً در مورد دیدگاه است، بنابراین بیایید سعی کنیم برخی از آنها را دریافت کنیم.

ویژگی‌های SERP در کاهش: 30 روز

داده های سی روزه در مورد کاهش ویژگی های SERP


شکل 3. از 14 می، SiteLinks و Notable Online پایین ترین سطح 30 روزه را نشان می دهند.

مشاهده داده‌های مربوط به ویژگی‌های SERP در 30 روز گذشته نشان می‌دهد که چرا داده‌های هفته گذشته قابل توجه است. اندازه سقوط نیست، سطح نسبی است که مهم است. نگاهی به داده های 30 روز گذشته نشان می دهد لینک های سایت و قابل توجه آنلاین هفته گذشته به پایین ترین سطح نسبتاً جدید رسید. حتی اگر درصد اختلاف فاجعه بار نباشد، این واقعیت که الگوی داده تغییر کرده می تواند نشان دهنده چیزی باشد. همین امر در مورد سوالات مرتبطاگرچه به پایین ترین سطح 30 روزه خود نرسیده است (به 29 آوریل مراجعه کنید)، اما به نظر می رسد الگوی آن از نمایش در یک فلات بالاتر به سطح قبل از 4 می تغییر کرده است. به عبارت دیگر، داده ها در 30 روز گذشته می تواند نشان دهنده تغییر در گوگل باشد، تغییری که همانطور که در اینجا مشاهده می شود در حدود 5 می آغاز شد، ی،ی در ارتباط با افزایش شاخص ریسک رتبه… تصادف شماره 1.

چشم انداز داده های ویژگی های SERP: Ups

مانند جفرسونز، در حال حرکت به یک آپارتمان لو، در آسمان SERP بودند پودرهای سوخاری، قطعه های ویژه، و جعبه پاسخ.

ویژگی های SERP در حال افزایش: 8 تا 14 می 2016

افزایش ویژگی‌های SERP از 8 تا 14 می 2016

شکل 4. Breadc،bs، Featured Snippet و Answer Box تا 14 مه افزایش متوسطی را نشان می دهد.

باز هم، همان سوال مطرح می شود، چرا این داده ها اینقدر قابل توجه است که باز هم بزرگترین تغییر تنها 0.3205٪ بود (جعبه پاسخ)؟ برای همان سوال من همان پاسخ را به شما می دهم … دیدگاه.

ویژگی های SERP در حال افزایش: 30 روز

ویژگی های SERP روند صعودی 30 روزه

شکل 5. Breadc،bs و Featured Snippet ها تا 14 می بالاترین سطح 30 روزه را نشان می دهند.

باز هم، به جای نشان دادن تغییرات تاریخی، داده های 30 روز گذشته احتمالاً یک مسیر داده جدید را نشان می دهد. هر دو پودرهای سوخاری و قطعه های ویژه تا پایان هفته گذشته به بالاترین سطح 30 روزه رسید. زوج جعبه پاسخاگرچه به اوج جدیدی نرسیده است (به 3 می مراجعه کنید)، به نظر می رسد با بازگشت از پایین ترین سطح 10 می و از سرگیری روند اواسط آوریل، به گوشه داده تبدیل شده است. زمان‌بندی باز هم بسیار جالب است، با این حال به داده‌ها نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که الگوی داده‌ای جدید در حدود 5 می ظاهر می‌شود، که دوباره با افزایش سطح ریسک مصادف می‌شود و … تصادف شماره 2 را تشکیل می‌دهد.

پنج نتیجه ارگ،ک: ارتفاع یک پایین جدید

با رعایت این مفهوم از دیدگاه SERP، اگر داده‌های نتایج ارگ،ک جالبی را نشان ندهم، به‌ویژه پنج نتیجه در SERP ظاهر می شود.

پنج نتیجه ارگ،ک 8 تا 14 مه 2016

پنج نتیجه ارگ،ک در 10 مه 2016 به پایین رسید

شکل 6. پنج نتیجه ارگ،ک در 10 می به پایین ترین حد هفتگی می رسد

برای سومین بار در این اسنپ شات، نگاه ، به داده های نشان داده شده در شکل 6 ممکن است شگفت انگیز نباشد. در حالی که داده ها نشان می دهد پنج نتیجه ارگ،ک ضربه زدن به پایین در 10، آن را نیز نشان می دهد شش نتیجه ارگ،ک ضربه زدن به پایین در نهم، و همچنین هفت نتیجه ارگ،ک در روز دوازدهم به پایین آمدن… معامله بزرگ. من یک کلمه به شما می گویم … دیدگاه.

عملکرد پنج نتیجه ارگ،ک: 30 روز بیرون

عملکرد پنج نتیجه ارگ،ک برای سی روز

شکل 7. پنج نتیجه ارگ،ک در 10 می به پایین ترین حد ماهانه خود می رسد

در حالی که بله، درست است که ما می تو،م ببینیم شش نتیجه ارگ،ک همچنین در 9 می به پایین ترین حد هفتگی رسید هفت نتیجه ارگ،ک با رسیدن به پایین ترین سطح در 12 مه، این پایین ها از نظر کیفی با پایین ترین سطح متفاوت هستند پنج نتیجه ارگ،ک در 10 مه ضربه بزنید. فقط شیب که پنج نتیجه ارگ،ک هفته گذشته پایین ترین سطح 30 روزه را تشکیل داد، که در مقایسه نسبی بسیار شدیدتر از پایین ترین سطح قبلی در 3 می بود. در حالی که من آن را تصادفی شماره 3 نمی نامم، توجه به آن جالب است، به ویژه هنگامی که دیدگاه گسترده تری در مورد رفتار کلی SERP هفته گذشته ایجاد می شود.

طرح بندی SERP همیشه در حال تغییر

در چند هفته گذشته تغییرات قابل توجهی در طرح بندی ویژگی های مختلف SERP ایجاد شده است. در واقع، در 2 مه من یک اسپایک شاخص رتبه را گزارش کردم که با آزمایش تگ های تبلیغاتی با رنگ های مختلف گوگل مرتبط بود. به طور تصادفی، و به این ترتیب، تصادف شماره 3 را تشکیل داد، هفته گذشته گزارش شد که گوگل دوباره در این کار است، این بار تست یک سایه متفاوت رنگ سبز برای تبلیغاتش

آنچه مهم است در نظر داشته باشید این است که تست رنگ بر،ب تبلیغات تنها آزمایشی نبوده است که منجر به تغییر در ظاهر SERP شده است. در 7 می گزارش شد که گوگل در حال آزمایش است ،اوین سیاه برای نتایج ارگ،ک. این به تنهایی یک خبر مهم SERP است (و به این ترتیب در آ،ین پست من گزارش شده است)، اما همین هفته گذشته دیدم که تغییر طرح بندی SERP حتی جذاب تر وجود داشته است. در جستجوی هفته گذشته با یک صفحه SERP با فرمت عجیب مواجه شدم که افزایش فضای سفید را در صفحه نشان می داد (این در واقع توسط افراد مختلف نیز یافت و گزارش شده است).

افزایش فضا در SERP

افزایش فاصله بین نتایج جستجو
شکل 8. مقایسه ای کنار هم از صفحه SERP، با سمت چپ که فضای افزایش یافته بین نتایج را نشان می دهد.

هنگامی که به شکل 8 نگاه می کنید، به وضوح می تو،د ببینید که بین هر نتیجه نشان داده شده در SERP فضای اضافی وجود دارد. این حتی شامل فاصله بین نتایج ارگ،ک و نمایش جعبه اخبار است. چیزی که در اینجا نمی تو،د ببینید این است عرض ستون جستجوی اضافی که هفته گذشته نیز تست و گزارش شد. این تست در واقع تاثیر بالقوه واقعی دارد، زیرا ویژگی‌هایی مانند یک قطعه ویژه را گسترش می‌دهد و در نتیجه کوتاه می‌کند و به همین ترتیب فضای بیشتری در SERP ایجاد می‌کند. بنابراین بیایید آزمایش فاصله بین نتایج را همزم، شماره 4 و آزمون به عرض ستون جستجو همزمان شماره 5 بنامیم.

تست تمام تست های طرح بندی SERP

از بین تمام این تست‌ها (به ،وان مثال رنگ بر،ب آگهی، فاصله بین نتایج و غیره) یکی از مواردی که به نظرم می‌رسد، تست عرض ستون جستجو است. علاوه بر کاهش در واقع ارتفاع ویژگی‌های مختلف SERP (همانطور که در بالا ذکر شد)، آزمایشی که Google در حال اجرا است مستقیماً تأثیر می‌گذارد. ،وان و طول توضیحات و در نتیجه، به نظر من، بیشترین “اثر ،زش SERP” را دارد. در چیزی که به نظر می‌رسد نمایش انتخابی فعلی باشد، Google نتایجی را نشان می‌دهد که باعث افزایش طول ،وان و توضیحات یک نتیجه می‌شود.

Google Test to Result ،وان و طول توضیحات

SERP افزایش ،وان و طول توضیحات را نشان می دهد

شکل 9. نمای مقایسه ای طول ،وان و توضیحات در SERP

همانطور که قبلاً تصادف شماره 5 دوبله شد، شکل 9 افزایش ،وان و طول توضیحات نتیجه را نشان می دهد. در سمت چپ می تو،د به وضوح اضافه شدن کلمه “حساب” را در ،وان مشاهده کنید که در غیر این صورت در سمت راست وجود ندارد. علاوه بر این، قالب جدید که توسط Google آزمایش شده است، امکان افزودن 18 کاراکتر (از جمله فاصله) را در توضیحات فراهم می کند. اگر این قالب باقی بماند، می‌تواند به افزایش فضای صفحه نیز منجر شود (اگرچه نمی‌توان گفت که این قالب چقدر طول می‌کشد).

زمان بندی SERP

با آوردن همه اینها به خانه و در خلاصه ، موارد فوق، دو کلمه به شما پیشنهاد می کنم: چشم انداز و زمان سنجی. با عدم وجود یک به روز رس، الگوریتم اصلی، من معتقدم که این دو عامل به اجزای اساسی در درک سطوح خطر اخیر تبدیل می شوند. اگر داده ها و اخبار هفتگی SERP را در نظر بگیریم و یک قدم به عقب برداریم و چشم اندازی به دست آوریم، فکر می کنم ممکن است نگاهی اجمالی به نوسانات اخیر داشته باشیم.

با نگاهی به داده‌های مربوط به برخی از ویژگی‌های SERP فی نفسه، به نظرم می‌رسد که الگوی داده جدیدی وجود دارد که یا ظهور کرده یا هنوز در حال ظهور است. با در نظر گرفتن این موضوع در ارتباط با برخی از تغییرات عمده چیدمان SERP، به ویژه تغییرات فاصله، و افزایش سطح ریسک کمی محتمل تر می شود (حداقل در برآورد من). به عبارت دیگر، به نظر می رسد احتمالاً یک تغییر کلی وجود دارد که ممکن است گوگل به صورت مقطعی انجام داده باشد. در حالی که این یک تغییر الگوریتم عمده نبود، این تغییر می تواند به ،وان قابل توجهی دیده شود. در ذهن من به اندازه کافی مهم است که حداقل توضیحی بسیار قابل قبول در پشت افزایش سطح ریسک باشد.

دریافت دیدگاه SERP شما

به نظر شما چه چیزی پشت سطوح ریسک به طور عجیبی بالا و راکد بود؟

فکر می‌کنید آزمایش‌ها برای طرح‌بندی SERP چقدر تأثیرگذار بودند/هستند؟

آیا فکر می کنید گوگل افزایش ،وان و طول توضیحات را حفظ خواهد کرد؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟

به من خط بزنید و دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده

شای هارل

Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را می‌توان یافت که روی صفحه‌کلید خود ضربه می‌زند و گزارش‌های داده‌های سئوی جدید و منحصربه‌فرد را تهیه می‌کند.

زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانواده‌اش، نواختن گیتار، کاوش در مکان‌های عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت می‌برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-snaps،t-may-16-2016