دسته‌ها
اخبار

نکاتی برای جلوگیری از تقلب کلیک


12 اکتبر 2015 | ارسال شده توسط د،ل لارسون

به ربات های تبلیغاتی غذا ندهید

امروزه بخش بزرگی از ترافیک اینترنت را ربات های غیر انس، تشکیل می دهند. کلاهبرداری کلیک یک کلاهبرداری در اینترنت است که برای بسیاری از شرکت هایی که به صورت آنلاین تبلیغ می کنند، مشکل بزرگی است، زیرا آنها برای کلیک های تقلبی هزینه می کنند.

طبق مقاله ای در اقیانوس اطلس از سال 2013، 60٪ از کل ترافیک اینترنت نتیجه ربات ها است، برخی از آنها از نرم افزارهایی تشکیل شده اند که نمایش های تبلیغاتی نادرست را ارائه می دهند. Adweek گزارش داد که 25٪ از همه نمایش تبلیغات آنلاین کلاهبرداری بوده است. برای تبلیغ‌کنندگان، این به م،ای هدر دادن هنگفت پول و صرف ناکارآمد بودجه بازاریابی است.

برخی انتخاب می‌کنند که بدون محدودیت در شبکه نمایش AdWords تبلیغ کنند – این تقلب نیست، بلکه یک حماقت ساده توسط تبلیغ‌کننده است. نتیجه این است که تبلیغات ممکن است در سایت‌های نامن، مانند سایت‌های ،و، سایت‌های قمار غیرقانونی که می‌توانند برند شما را از بین ببرند یا «زیر تا» ظاهر شوند، به این م،ی که تبلیغات به طور کلی هرگز برای مشتریان بالقوه ظاهر نمی‌شوند. علاوه بر این، تقریباً 15٪ از همه تبلیغات کلیک های نادرست یا تصادفی توسط کاربر، است که آگهی را نخوانده اند یا به اشتباه کلیک کرده اند.

آمار در AdWords / Google Analytics اغلب نادرست و تحریف شده است زیرا هم روی تبلیغات و هم روی پیوندهای ارگ،ک تقلب وجود دارد و اخیراً در Google Analytics با g،stspam رایج تر است – در مجموع این آمار نادرست را به مدیر وب سایت ارائه می دهد – اما یک بار دیگر. بدون ترافیک از افراد واقعی

گوگل اقداماتی را برای جلوگیری از دریافت هزینه کلاهبرداری از تبلیغ‌کنندگان انجام داده است و فیلترهایی را برای تشخیص تقلب کلیک اجرا کرده است. با این حال آنها فقط پس از درخواست شما پول را به شما پس می دهند و می توانند طبق قراردادهای تبلیغاتی خود اشتباهات را ثابت کنند. گوگل تایید کرد به طور رسمی در یک پست وبلاگ از سال 2007 که کمتر از 10٪ از کل کلیک ها روی سیستم تبلیغات گوگل معیوب است.

در AdWords، اگر ستون‌ها را به کمپین خود اضافه کنید، می‌تو،د کلیک‌های نامعتبر و نرخ کلیک نامعتبر را پیدا کنید. اگر مشکوک هستید که داده های شما دارای ترافیک نامعتبر بیشتری هستند، ممکن است لازم باشد آن را با جزئیات بررسی کنید. وقتی یک شرکت سنتی کوچک سوئدی را آزمایش کردم که 100 یورو در روز تبلیغ می‌کرد، فقط بیش از 3.16٪ توسط Google به ،وان کلیک‌های نامعتبر علامت‌گذاری شد.

کلاهبرداری کلیکی که توسط رقبا ایجاد شده است

چگونه آدرس های IP را پیدا کنید و آنها را از تبلیغات خود حذف کنید

AdWords به شما امکان می دهد آدرس های IP را مسدود کنید. رقبایی وجود دارند که روی تبلیغات کلیک می کنند و اگر گوگل مشکوک به تقلب در کلیک باشد، سیاست رسمی آنها این است که هزینه تبلیغات را دریافت نکنند. همچنین می‌تو،د با ناشران Adsense و شرکت‌های وابسته که کلیک می‌کنند مشکل داشته باشید زیرا می‌خواهند درآمد بیشتری ،ب کنند. اگر می خواهید آدرس IP منبع را زم، که شخصی از Gmail استفاده می کند، Outlook، Ya،o، Aurl John ارائه می دهد دستورالعمل ها.

هنگامی که آدرس IP را دانستید، می تو،د وارد AdWords شوید و در تنظیمات کمپین، بر روی کمپین در تنظیمات پیشرفته کلیک کنید، “Exclusion of IP addresss” را پیدا خواهید کرد که در آن می تو،د IP ها را اضافه کنید. به یاد داشته باشید، لیست ها فقط برای تبلیغات در این کمپین اعمال می شوند. هیچ روشی برای ربات های پیشرفته تر که از پرو،ی ها استفاده می کند و آدرس IP را بعد از هر درخواست تغییر می دهد کار کند.

نحوه عملکرد ربات های کلیکی

روبات‌هایی وجود دارند که می‌توانند رفتار نتایج ارگ،ک را شبیه‌سازی کنند، اما همچنین می‌توانند کانال YouTube را بالا ببرند، دنبال‌کنندگان بیشتری در رسانه‌های اجتماعی به دست آورند یا روی تبلیغات AdWords یا هر نوع تبلیغ دیگری کلیک کنند.

استفاده از ربات کلیکی نسبتاً ساده است و از آنجایی که روبات‌ها از پرو،ی استفاده می‌کنند، برداشت‌ها از آدرس‌های IP مختلف می‌آیند، روبات‌های پیشرفته‌تر ابزارهای داخلی برای مدیریت فیلتر ربات (کپچا) دارند و می‌تو،د از ماکروها استفاده کنید. این ربات با اضافه ، م، و استفاده از انواع و نسخه های مختلف مرورگرها و اندازه صفحه نمایش، رفتار طبیعی را شبیه سازی می کند.

انواع مختلف ربات های کلیکی

کلاهبرداری کلیک می‌تواند از چندین کانال آغاز شود، می‌تواند یک شخص، برنامه یا اسکریپت باشد که سعی می‌کند با کلیک ، مانند یک انسان، از یک کاربر واقعی تقلید کند.

  • کلیک های دستی
  • روی مزارع کلیک کنید (افرادی را استخدام کنید که روی تبلیغات کلیک می کنند)
  • طرح های هرمی برای کلیک بر روی تبلیغات
  • روبات هایی که روی تبلیغات کلیک می کنند کلیک می کند
  • ،نده ها شبیه سازی می کنند که کاربران شبانه روزی در گوگل و یوتیوب هستند، به این م،ی که بازدیدهای بیشتری دریافت می کنید.
  • بات‌نت‌ها (رایانه‌های ربوده‌شده‌ای که توسط ربات‌های کلیکی استفاده می‌شوند)، برای مثال آفتاب‌پرست 120000 رایانه را در ایالات متحده به گفته شرکت تحقیقاتی spider.io آلوده کرده است، اما بدترهایی مانند Zero Access وجود دارد که بیش از نه میلیون رایانه را آلوده کرده است.
  • ربات های AdWords
  • ربودن دستگاه تلفن همراه مشکلی در دنیای موبایل است، جایی که آنها تبلیغات را پنهان می کنند و سعی می کنند رفتار جستجوی انسان را به صورت آنلاین تقلید کنند. پنهان ، تبلیغات در پشت سایر تبلیغات به این م،ی است که آنها برای تبلیغاتی که کلیک بیشتری می کنند پول دریافت می کنند.

برای کاهش تقلب چه باید کرد؟

شما باید از KPIها و مدل‌های انتساب استفاده کنید، مانند اندازه‌گیری تعداد بازدیدکنندگان از قیف و تبدیل شدن به مشتری.

KPI های بازاریابی


چک لیست – نکاتی برای جلوگیری از تقلب کلیک

  • از CPM استفاده نکنید
  • از KPI های مختلف AD استفاده کنید و بر CPC خود نظارت کنید
  • آدرس‌های IP را بررسی کنید و ببینید آیا نسبت بالایی از پرو،ی‌ها یا در زمان‌های خاص وجود دارد. اگر به لاگ نگاه کنید یا از ابزارهایی مانند Piwik یا Clicky استفاده کنید، می تو،د آدرس های IP را ببینید.
  • رفتار غیر طبیعی را در نرم افزار تجزیه و تحلیل وب خود بررسی کنید
  • تبلیغات خود را از نظر جغرافیایی هدف قرار دهید. حتی ممکن است کشورهای دارای آمار تقلب کلیک بزرگتر را مسدود کنید (به ،وان مثال، چین، ونزوئلا، اوکراین و سنگاپور)
  • محصولات شخص ثالث و فیلترهای تقلب وجود دارد که تقلب تبلیغاتی را تشخیص می دهد. گوگل یکی از شرکت‌هایی به نام Spider.io را ،یداری کرده است که نشان می‌دهد گوگل مشکلات عمده‌ای با کلاهبرداری دارد.
  • به صورت دستی کنترل کنید و بدون پیگیری جزئیات آمار خود، 100٪ به ،ید برنامه‌ریزی اعتماد نکنید.
  • اگر بودجه PPC زیادی دارید و می خواهید تعیین کنید که آیا قرب، طرح های کلاهبرداری کلیک شده اید، می تو،د با یک شرکت شخص ثالث قرارداد ببندید. چندین برنامه وجود دارد که به شما کمک می کند از طرح های تقلب کلیک جلوگیری کنید.

اگر می‌خواهید پست اصلی وبلاگ را به زبان سوئدی بخو،د، خوشحال می‌شوید از آن بازدید کنید Expandtalk سایت.

درباره نویسنده

د،ل لارسون

د،ل لارسون مدیرعامل Expandtalk.se یک شرکت سوئدی متخصص در بازاریابی دیجیتال، سئو مدرن (بهینه سازی تجربه جستجو) و بازاریابی محتوا است. او بیش از 15 سال تجربه به ،وان بازاریاب دیجیتال برای استارت آپ های با فناوری پیشرفته و شرکت های بزرگ دارد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/click-fraud