دسته‌ها
اخبار

همگرای SERPهای دسکتاپ و موبایل


23 مه 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel

گوگل اخیراً با تمام آزمایشات خود در مورد طرح بندی SERP از جعبه خارج شده است. ابتدا شاهد آزمایش‌هایی برای رنگ تگ‌های تبلیغاتی بودیم، سپس رنگ ،اوین درون نتایج ارگ،ک ناپدید شد و همین هفته گذشته شاهد گسترده‌تر شدن کل ستون جستجو بودیم. هفته گذشته، در حالی که دوباره شاخص ریسک رتبه ما افزایش یافت، گوگل خود را به عقب بازگرداند به جعبه، به م،ای واقعی کلمه، با آ،ین آزمایش خود.

باز ، جعبه پاندورا SERP

با توجه به اینکه SERP و طرح‌بندی آن مانند رنگ‌ها در یک کالیدوسکوپ می‌چرخند تا به امروز، ممکن است انتظار هر چیزی را داشته باشید… به جز این. همه ما می د،م که وب تلفن همراه چقدر قابل توجه شده است (به نظر این نویسنده، این روند فقط ادامه خواهد داشت). چه به‌روزرس، الگوریتم سازگار با موبایل گوگل باشد، چه صفحات AMP یا کارت‌های غنی، گپ و گفت پیرامون تلفن همراه فقط در حال افزایش است. بنابراین، حدس می‌زنم منطقی باشد که گوگل وب موبایل را به دسکتاپ بیاورد، درست است؟ خوب این کاری است که آنها انجام دادند. در 19 مه گزارش شد که نتایجی در کشورهای مختلف به دست آمد نشان دادن در کارت/جعبه، بسیار شبیه به یک نتیجه ارگ،ک در تلفن همراه ظاهر می شود. بنابراین، گوگل به طور ط،ه آمیزی به داخل جعبه بازگشته است، زیرا تلاش می کند از جعبه خارج شود.

خطر (رتبه) جعبه در نتایج SERP

همانطور که ممکن است گمان کرده باشید، تغییر بزرگی مانند این شاهد یک جهش متناظر در شاخص ریسک رتبه بندی بود که در 20 می، تنها یک روز پس از فاش شدن کارت های گوگل و کشف آزمایش جدید آن، به سطح ریسک 87 رسید.

جهش شاخص ریسک رتبه 20 می 2016

20 مه 2016 سطح ریسک بالا

شکل 1. شاخص ریسک رتبه یک افزایش یک روزه دارد و در 20 می به سطح ریسک 87 می رسد.

همه اینها به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد… گوگل بی‌حرکت می‌شود، نتایج دسک‌تاپ را در کارت‌ها نشان می‌دهد، همانطور که نتایج تلفن همراه را انجام می‌دهد، و شاخص ریسک رتبه‌بندی سر به فلک می‌کشد. خوب اگر از من بپرسید، به نظر من همه چیز خیلی ساده به نظر می رسد. من در مورد همه آزمایش‌های مختلف SERP که باعث بروز این سطوح خطر می‌شوند، کمی شک دارم. این نمی تواند فقط این باشد که چند تغییر چیدمان پشت این نوسانات خیره کننده SERP باشد، بلکه باید نوعی تغییرات الگوریتم به طور همزمان رخ دهد (به نظر حقیر من، ی،ی). این فقط باعث می شود که احساس کنم دوباره شش ساله هستم و در حال تماشای جادوگر درجه دومی هستم که چند جرقه در آتش روشن می کند تا همه ما آنقدر پرت شویم که نبینیم او با دست دیگرش چه می کند. اما، من به مدرک یا چیزی شبیه به آن نیاز دارم.

در حالی که من شواهد محکم و یا نوعی اعتراف از طرف Google ندارم، اما شاخص ریسک رتبه فوق‌العاده MOBILE خود را دارم. حال، اگر افزایش ذکر شده در شکل 1 صرفاً نتیجه آزمایش SERP در دسکتاپهیچ دلیلی برای مشکوک شدن به هر نوع افزایش در شاخص موبایل وجود ندارد، چه برسد به همان روز، چه برسد به همان شماره نسبی.

جهش شاخص ریسک رتبه موبایل 20 می 2016

شاخص ریسک رتبه موبایل 20 مه 2016 Spike

شکل 2. نوسانات SERP موبایل در ارتباط با سطوح دسکتاپ افزایش می یابد زیرا شاخص موبایل در 20 می به سطح ریسک 84 می رسد.

اگر به آن نگاه کنید (شکل 2)، SERP موبایل تقریباً مشابه همتای دسکتاپ خود عمل کرد، زیرا در همان روز (20 مه) تقریباً به همان سطح خطر رسید. به نظر من این یک آچار جدی به این تئوری می زند که آزمایش های طرح SERP مسئول تمام سطوح ریسک بالایی است که اخیراً دیده ایم، از جمله هفته گذشته.

SERP Sleight of Hand: به روز رس، های الگوریتم مخفیانه گوگل؟

می‌دانم که گوگل وجود هر نوع به‌روزرس، عمده‌ای را رد کرده است که بالاترین سطح خطر 6 تا 13 مه را پشت سر گذاشته است.

در 11 می، جان مو، در توییتر نوشت: “برای اینکه مستقیم تر باشم، من از هیچ چیز دیوانه کننده ای آگاه نیستم، اما همیشه تغییراتی (از طرف ما و در وب) وجود دارد.” آیا این واقعا “مستقیم تر است؟” این دقیقاً معادل این نیست که بگوییم هیچ به روز رس، وجود ندارد. بیا یه لحظه وکیل بازی کنیم اگر واقعاً ما هیچ به روز رس، در پشت نوک ها وجود ندارد، چرا فقط نمی گوییم، “ما هیچ به روز رس، منتشر نکرده ایم” و آن را رها نمی کنیم؟ این کل زبان عدم آگاهی از هیچ چیز “دیوانه” و “همیشه تغییرات وجود دارد” و غیره چیست؟ به نظر می رسد چیزی است که ممکن است یک سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور بگوید. مانند هر رئیس جمهور خوب، چرا گوگل به صراحت این اتهامات را رد نکرد؟

این البته حدس است، اما به خوبی ممکن است که گوگل یک سری به‌روزرس،‌های «غیر دیوانه‌کننده» منتشر کرده و برای اینکه حواس ما را پرت کند و آن‌ها را مخفیانه وارد کند، به‌روزرس،‌ها را با چراغ‌های درخشان، درخشان و هیپنوتیزم‌کننده، ی،ی آزمایش‌ها احاطه کرده است. به SERP.

رفتار تبلیغات در SERP: در دنیا چیست؟ ،مت اول

هنگامی که با ابزار ویژگی‌های SERP خود بررسی می‌کردم، همانطور که هر روز انجام می‌دهم، متوجه شدم که تبلیغات در بسیاری از کشورها حرکت شدیدی به خود می‌گیرد. برای راحتی شما، داده ها را روی نمودار بینش رسم کرده ام تا بتو،د این اطلاعات فراوان را به یکباره ببینید.

برای اینکه خودمان را غرق نکنیم، بیایید با آن شروع کنیم ایالات متحده، کانادا، سنگاپور، نیوزلند، اسرائيل، و آلمان.

عملکرد تبلیغات در سراسر جهان از 15 تا 21 مه

عملکرد تبلیغات جه، 15 تا 20 مه 2016

شکل 3. تبلیغات در کشورهای متعددی در نوسان است و در مواقعی به تغییر تقریبی 10 درصد می رسد همانطور که در مورد سنگاپور و آلمان نشان داده شده است.

در حالی که ایالات متحده آمریکا “نمایش آگهی” نسبتاً ثابتی را نشان داد، همین امر را نمی توان برای سایر کشورهای ارائه شده بیان کرد. تبلیغات در کانادا هفته را از 15 می آغاز کرد و در حدود 58٪ از پرس و جوها ظاهر شد و تقریباً به 67٪ رسید که تقریباً 10٪ افزایش داشت. به همین ترتیب، یکشنبه 15 مه، سنگاپور تقریباً در 55٪ از جستجوهای خود تبلیغات را قبل از پایان هفته نشان داد و تقریباً در 67٪ از جستجوها تبلیغات را نشان داد. در حالی که تغییر 10٪ نشان داده نمی شود، نیوزلند حرکت قابل توجهی را نشان داد. اگرچه در پایان هفته با افزایش تقریباً 7.5 درصدی در تبلیغات نمایش داده شده در پرس و جوها به پایان رسید (همانطور که هفته را در پانزدهم با 49.7٪ شروع کرد)، تبلیغات در نیوزیلند مسیر پرتلاطمی را برای رسیدن به آنجا طی ،د و ابتدا 15 درصد افزایش بین 16 و 17، فقط 9٪ روز بعد قبل از افزایش 15٪ دیگر بین 18 و 19.

اسرائيل از همین الگو پیروی کرد که تقریباً 8 درصد افزایش را بین روزهای 16 و 17 نشان داد و سپس حدود 12 درصد بین 17 و 18 کاهش یافت. با این حال، و بر خلاف نیوزلند، اسرائیل تنها 2.5 درصد افزایش تا پایان هفته نشان داد (همانطور که هفته را با 44.2 درصد از پرس و جوها شروع کرد). این روند الاکلنگ ادامه یافت آلمان بین 16 و 17 نزدیک به 10% افزایش یافت و سپس از 44.73% در 17 به 30.74 در 18 سقوط کرد.

رفتار تبلیغات در SERP: در دنیا چیست؟ ،مت دوم

از نوسانات تبلیغاتی خود عقب نمانند، ایرلند، فرانسه، برزیل، مکزیک، و روسیه خودشان خیلی خوب متز،ل شدند

عملکرد تبلیغات جه، از 15 تا 21 مه (ادامه دارد)

روند تبلیغات در سطح جه، 15 تا 21 مه 2016

شکل 4. تبلیغات در کشورهایی مانند روسیه تا 10 درصد نوسان دارند

مانند ایالات متحده آمریکا، ،ستان در تمام هفته نسبتاً ثابت ماند. با این حال، ایرلند یک “آگهی سواری” وحشیانه داشت، که بین 15 و 16 مه حدود 4٪ کاهش داشت، قبل از اینکه در نوزدهم حدود 15٪ افزایش یابد، در نهایت تا پایان هفته تقریباً 8٪ افزایش نشان داد (همانطور که در پانزدهم با 28.9٪ شروع شد). . فرانسه افزایش بسیار زیادی در حدود 12٪ بین 16 و 17 قبل از پایان هفته نشان داد که فقط حدود 2.5٪ افزایش یافته است (همانطور که تبلیغات در 37.5٪ از پرس و جوها در 15 می نشان داد).

تبلیغات در برزیل سقوط حماسی بین 15 و 16 می 10٪ کاهش یافت (از 37.45٪ شروع شد). برزیل تا پایان هفته در مجموع حدود 9 درصد سقوط کرده بود. مکزیک هفته را در 15 می با 37% آغاز کرد، اما بین 16 و 17 می به شدت افزایش یافت و حدود 10% در یک روز افزایش یافت. اگرچه بین هفدهمین و هجدهمین آگهی‌های نمایش داده شده در جستجوهای مکزیکی، قبل از پایان هفته با افزایش خالص 6 درصدی، تقریباً 15 درصد کاهش یافته بود. در آ،، روسیه کاهش مداوم تبلیغات در جستجوها را نشان داد و هفته را تقریباً 17٪ کمتر از شروع هفته در 15 مه به پایان رساند، جایی که تبلیغات در 31.45٪ از جستجوها نشان داده شد.

در مجموع فکر می‌کنم می‌توان گفت که Ads یک ترن هوایی در سراسر جهان داشت.

Snippets Shift ویژه

آ،ین اما نه کم اهمیت ترین، و نه به اندازه تبلیغات دراماتیک، بیایید به اوج چگونگی آن نگاه کنیم قطعه های ویژه در چند کشور اجرا شد.

گزیده‌های ویژه روندهای جه، 15 تا 21 مه 2016

گزیده‌های ویژه روندهای جه، 15 تا 21 مه 2016

شکل 5. قطعه های ویژه بین 16 و 17 می در کشورهای مختلف در سراسر جهان تغییر مشابهی دارد.

برخلاف تبلیغات، داستان در اینجا در سطوح نوسانات وحشی نیست. در واقع در اینجا، درصد افزایش کلی زیاد نیست. نکته جالب توجه یکنواختی آن است. بین 16 و 17 مه کشورهای ،یسی زبان، مانند ایالات متحده آمریکا، ،ستان، ایرلند، و نیوزلند همه تحت یک تغییر داده قرار گرفتند. به نظر من این نشان دهنده یک رویداد هدفمند Google است.

ورودی SERP در سراسر جهان

آیا با نظریه من در پشت تست های اخیر گوگل در رابطه با سطوح ریسک موافق هستید؟ فکر شما در پشت آزمایشات فراو، که با افزایش سطح ریسک رادیکال همراه است چیست؟

آیا متوجه شده اید که تبلیغات در کشور شما تغییر قابل توجهی داشته است؟ به نظر شما چه چیزی در پشت همه جنبش تبلیغات نهفته است؟ در حالی که شما در آن هستید، فکر می کنید چرا گوگل مسیر تکه های ویژه را در کشورهای ،یسی زبان تغییر داد؟

مثل همیشه، به اشتراک بگذارید!

درباره نویسنده

شای هارل

Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را می‌توان یافت که روی صفحه‌کلید خود ضربه می‌زند و گزارش‌های داده‌های سئوی جدید و منحصربه‌فرد را تهیه می‌کند.

زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانواده‌اش، نواختن گیتار، کاوش در مکان‌های عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت می‌برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-snaps،t-may-23-2016