دسته‌ها
اخبار

هوش مصنوعی و آینده سئو


17 مه 2023 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

هوش مصنوعی و آینده سئو

هوش مصنوعی در ذهن همه است.

دلیل آن این است که هوش مصنوعی به طور بالقوه می تواند نحوه مصرف اطلاعات را متحول کند.

مردم در حال حاضر شروع به استفاده از چت بات ها برای اه، تحقیقاتی کرده اند.

و در پاسخ، بینگ و گوگل در حال استفاده از هوش مصنوعی مولد در پلتفرم های خود هستند.

این سوال پیش می آید…

هوش مصنوعی چگونه بر صنعت سئو تاثیر می گذارد؟

سئو در چند سال آینده چگونه خواهد بود؟

حالا از آنجایی که من نمی توانم توپ کریستالی خود را پیدا کنم (بچه هایم با آن بازی می ،د)، همه پاسخ ها را ندارم.

با این حال، در این پست، من فکر می‌کنم صنعت به کجا می‌رود و چگونه باید واکنش نشان دهیم، بررسی خواهم کرد.

اما اول…

سهم بازار چت بات هوش مصنوعی

اگر به داده های Similarweb نگاه کنید، ظهور ChatGPT را خواهید دید.

داده های ChatGPT نشان می دهد که سایت به سرعت سهم بازار را به دست می آورد

چت بات به سرعت در حال به دست آوردن سهم بازار نسبت به سایت هایی مانند Quora، Redditt و Wikipedia است.

و…

با بهبود ربات‌های گفتگو، مردم احتمالاً آنها را برای چیزهای روزمره جستجو می‌کنند.

مردم به م،ای واقعی کلمه می توانند هر چیزی را از آنها بپرسند.

گوگل و بینگ – مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی

علاوه بر این، به نظر می رسد که ما در حال حاضر در یک مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی هستیم.

مسابقه تسلیحاتی

بینگ هنگام راه‌اندازی ویژگی ربات چت خود در جستجوی بینگ، گوگل را کمی ،انه نشان داد.

آیا گوگل این را دراز کشیده است؟

نه برای زم، طول،.

گوگل به تازگی موتور جستجوی هوش مصنوعی جدید خود و همچنین لیستی از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر را معرفی کرده است.

و به نظر می رسد گوگل در چند ماه گذشته با بهبود چشمگیر پیشنهاد هوش مصنوعی خود یک یا دو چیز یاد گرفته است.

علاوه بر این، موتور جستجوی جدید یک پاسخ ربات چت را در بالای نتایج جستجو ارائه می دهد.

سوال بزرگ این است که آیا این نتیجه بیشتر خواهد شد؟ جستجوهای بدون کلیک?

این مرا به سوال دومی می‌رساند که به نظر می‌رسد سئوکاران می‌پرسند.

آیا سئو (دوباره) مرده است؟

حالا، اگر مدتی در صنعت سئو بوده باشید، متوجه شده اید که سال هاست که مردم اعلام می کنند سئو مرده است.

ما هنوز اینجا هستیم، نه؟

با این اوصاف، هیچ م،ایی ندارد که سر خود را در شن ها فرو کنید و به بهترین ها امیدوار باشید.

بنابراین قبل از اینکه به شما نشان دهم سئو به کجا می‌تواند منجر شود، بیایید نحوه استفاده کاربر از موتور جستجوی جدید را بررسی کنیم.

تجربه کاربری در موتورهای جستجوی مبتنی بر چت بات چگونه خواهد بود؟

ما شاهد تلاش بینگ و گوگل هستیم که پیوندهایی به محتوا در چت ربات های خود اضافه کنند.

بینگ با افزودن نقل‌قول‌ها، کار بسیار خوبی در این زمینه انجام داد.

بینگ چت نقل قول ها را نشان می دهد

گوگل در ابتدا توپ را روی این موضوع رها کرد و در نهایت در طی آن آن را جبران کرد کنفرانس Google I/O 2023.

نسخه نمایشی چت I/O Google که پیوندهایی به محتوای سازنده را نشان می دهد

همانطور که می بینید، هر دو موتور جستجو تلاش می کنند راه هایی را در نظر بگیرند که کاربران بتوانند روی محتوا کلیک کنند.

پاسخ جامعه سئو چیست؟

نمونه های بسیار بیشتری از این وجود دارد.

سئوکاران از این می ترسند که چت بات ها به م،ای کلیک های بسیار کمتر یا بدتر از آن، جستجوهای صفر کلیک باشد.

اکنون، اعتراف می کنم که من نیز نگران هستم و نمی دانم چگونه این اتفاق خواهد افتاد.

اما، به محض اینکه اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشم، با خوشحالی این کار را انجام خواهم داد.

تا آن زمان، در اینجا چند فکر وجود دارد.

آیا سئو واقعاً مرده است؟

مشکل صفر کلیک پیچیده است.

بیایید این را به اه، جستجوی مختلف ت،یم کنیم. زیرا شکی نیست که جستجوهای تجاری رفتاری متفاوت از جستجوهای اطلاعاتی خواهند داشت.

و این بدان م،است که هر کدام به یک استراتژی متفاوت نیاز دارند.

بنابراین اینجا می رود.

حالا قبل از اینکه شکایتی داشته باشم، این نظر من است و نه بیشتر.

نیت تجاری

من گمان می کنم که جستجوهای تجاری به همان تعداد کلیک منجر شود. من نمی گویم که اقدامات سئوی ما ی،ان خواهد بود، فقط کلیک ها.

منظور من این است که اگر از یک موتور جستجو یا یک چت بات با عبارت معاملاتی مانند “،ید New Balance Fresh Foam 1080v11” پرس و جو کنید، احتمالاً به دنبال ،ید چیزی هستید.

و گوگل به این زودی کارت اعتباری شما را پردازش نخواهد کرد.

این بدان م،ی است که این جستجو احتمالاً منجر به کلیک می شود.

در مورد محتوای بررسی چطور؟

این همه به سطح جزئیاتی که جستجوگر به دنبال آن است بستگی دارد.

به ،وان مثال، من از بینگ چت پرسیدم که آیا داچیا جوگر خودروی ایمن است یا خیر. همانطور که می بینید چت بات به این سوال پاسخ می دهد.

بینگ چت در حال پاسخگویی به درخواست بررسی محصول است

بینگ چت از Carbuyer نقل قول می کند، با این حال کاربر ممکن است بخواهد در این مورد بیشتر تحقیق کند. شاید بخواهم بدانم که آیا بررسی های دیگر هم همین را می گویند.

چند بار دیگر از چت بات پرسیدم تا ببینم آیا ماشین برای من است یا نه.

پاسخ هایی که گرفتم در بهترین حالت کلی بودند.

این به این م،ی است که بدون شک اگر در حال تحقیق در مورد یک ،ید گران قیمت مانند یک ماشین هستید، همچنان باید به سایت های بررسی کلیک کنید.

در این مرحله، من در مورد بهینه سازی صحبت نمی کنم. فقط سفر کاربر و اینکه آیا کاربر به طور بالقوه روی محتوا کلیک می کند یا اینکه به استفاده از چت ادامه خواهد داد. بعداً به بهینه سازی اشاره خواهم کرد.

هدف اطلاعاتی

بهترین حدس من این است که جستجوهای اطلاعاتی احتمالاً بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

کاربر، که به دنبال پاسخ های ساده هستند، احتمالاً روی نتایج کلیک نمی کنند.

بنابراین بیایید با مقایسه جستجوی Google با یک چت بات، این موضوع را بررسی کنیم.

بنابراین، اگر بخواهم سؤال «دفاع از خود چیست؟» را در گوگل جستجو کنم، ممکن است به دنبال تعریف فرهنگ لغت باشم.

و، ما این روند را در چند سال گذشته در جستجوی گوگل دیده‌ایم.

به پاسخ های مستقیم، تکه های ویژه و غیره فکر کنید.

گفتنی است، افرادی که برای اطلاعات عمومی جستجو می کنند، اغلب در ابتدای سفر جستجو هستند.

این به این م،ی است که یک بخش ممکن است با تعریف فرهنگ لغت راضی باشد، اما بخش دیگر ممکن است نه.

نتایج جستجوی گوگل برای شروع یک سفر جستجو

همانطور که در تصویر بالا می بینید، گوگل چندین هدف جستجو را ارائه می کند. پاسخ مستقیم در خدمت کاربر، است که به م،ای واقعی کلمه به دنبال تعریف بودند.

کادر People also Ask و People also Search for ویژگی ها به افرادی خدمت می کنند که در حال تحقیق در مورد موضوع هستند و در ابتدای سفر جستجوی خود هستند.

این نتیجه برای افراد مختلف م،ای متفاوتی دارد.

برای برخی، این یک پاسخ سریع است.

برای دیگران، این آغاز یک سفر است. دریچه ای برای درک جنبه های مختلف موضوع.

و از آنجایی که من برای Rank Ranger (و وب مشابه) من به داده ها دسترسی دارم.

بنابراین، اینجاست…

با استفاده از داده‌های Rank Ranger، حدود 3300 کلمه کلیدی ساخته شده توسط کاربران را در ابتدای سفر جستجوی آن‌ها است،اج کردم و آن‌ها را در تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی Similarweb قرار دادم.

آنچه که داده ها نشان می دهد این است که 52 درصد از این جستجوها منجر به کلیک ارگ،ک می شود. برای روشن بودن، این معیار اگر شخصی به یک وب سایت کلیک کند، ردیابی می کند.

به عبارت دیگر، کلیک ، روی یک ویژگی SERP مانند کادر People Also Ask برای دیدن پاسخ در نتایج جستجو، کلیک محسوب نمی شود. کلیک بر روی لینکی که کاربر را به یک وب سایت هدایت می کند، کلیک محسوب می شود.

داده های مشابه وب صفر کلیک برای شروع سفر جستجو

این بدان م،است که تقریباً نیمی از این مخاطبان در ابتدای سفر جستجوی خود هستند و فعالانه به دنبال منابع هستند.

حالا برای روشن شدن، من پرس و جوهای طول، مدت را نپرسیدم. من گمان می کنم که درخواست های طول، منجر به درصد بسیار بالاتری از کلیک ها می شود.

سوال این است که چگونه به مخاطبان چت بات ترجمه می شود؟

من همین سوال را از بینگ چت پرسیدم و این چیزی است که دیدم.

نتیجه چت بینگ برای شروع یک سفر جستجو

شخصاً احساس می‌کنم این تجربه کاربری مشابه جستجوی Google است.

اگر می خواستم تعریفی داشته باشم، چت بات به من تعریف کرده است.

اگر من در حال کاوش هستم، نقل قول های کافی در صفحه وجود دارد تا بیشتر جستجو کنم.

همچنین، بینگ پرس و جوهایی را در پایین صفحه پیشنهاد می کند. این پرس و جوها مشابه پرس و جوهای People Also Ask هستند.

بنابراین این سوال را مطرح می کند.

آیا بخش مخاطب در ابتدای سفر جستجوی خود با چت بات ادامه خواهد داد یا منجر به کلیک می شود؟

زیرا مخاطبان گوگل این شانس را داشتند که روی کادر People also Ask کلیک کنند و به جای آن انتخاب ،د که به یک وب سایت مراجعه کنند.

غذای فکر.

حالا این فقط نیمی از معا، است.

اگر چت ربات ها کلیک ایجاد می کنند، سوال بزرگ این است…

آیا می‌تو،م محتوا را برای آن چت‌بات‌ها بهینه کنیم؟ زیرا اگر نتو،م، حتی اگر مردم کلیک کنند، نمی‌تو،م نتایج را کنترل کنیم.

آیا می تو،م محتوا را برای چت بات ها بهینه کنیم؟

من تصور می کنم که چت بات ها به سایت ها بیش از یک راه برای برنده شدن کلیک ارائه می دهند.

به ،وان مثال، ما قبلاً نقل قول هایی را در چت بینگ می بینیم. (گوگل در حال پیگیری این موضوع است.) چگونه محتوای خود را برای نقل قول بهینه می کنید؟

از سوی دیگر، با نگاهی به ارائه I/O گوگل، گوگل پیوندهایی را به محتوای مرتبط در کارت های بصری ارائه می دهد که شامل ،اصری مانند تصاویر کوچک تصویر است.

Google Chat پیوندهایی به محتوای سازنده را نشان می دهد

این نتایج از کجا می آیند؟

شاید گوگل آن‌ها را مرتبط با جست‌وجو بداند و به همان صورتی که گوگل نتایج را اکنون رتبه‌بندی می‌کند، آنها را نشان می‌دهد.

به عبارت دیگر، اینها ممکن است موقعیت های #1، #2 و #3 در نظر گرفته شوند.

اگر این درست باشد، بهینه سازی همان چیزی است که الان هست. ایجاد قدرت و اعتماد و پاسخ به هدف جستجو و غیره.

اگر تحلیل من درست باشد، می‌تو،م هم برای استنادات و هم برای نتایج رتبه‌بندی بالا بهینه‌سازی کنیم.

و این مرا به سوال آ، می رساند.

چگونه نتایج را پیگیری خواهیم کرد؟

تکامل ابزارهای ردیابی رتبه

اگر همه اینها امکان پذیر باشد و ما بتو،م برای این موتورهای جستجوی جدید در حال تکامل بهینه سازی کنیم، ابزارهای تحلیلی ما باید این نتایج را به روش های جدید ردیابی کنند.

برای مثال…

اگر بخواهم لیستی از کفش های دویدن برای مردان بالای 60 سال را از یک چت بات جستجو کنم، فهرستی از نام های تجاری را می بینم.

نتایج ChatGPT برای درخواست محصول

آیا در آینده چت ربات ها دارای پیوندهایی در این نتایج هستند؟

در این صورت، ردیاب های رتبه باید این نتایج را ردیابی کنند.

آینده سئو

همانطور که می بینید همه چیز می تواند به هر طرف پیش برود.

پس از بررسی اینکه چگونه جستجوهای صفر کلیک در طول سال‌ها نوسان می‌کنند، گمان می‌کنم که هنوز کلیک‌هایی وجود دارد که می‌توان از جستجوهای چت بات به دست آورد.

سوال این است که آیا نحوه بهینه سازی آن کلیک ها را دریابیم؟

زیرا صنعت سئو در طول سال ها شاهد تغییرات ،زه ای بوده است. ی،ی آپدیت پنگوئن رو یادت هست؟ در آن زمان، بسیاری از سئوکاران منصرف شدند، اما ،، که برای مدت طول، در آن بودند هنوز اینجا هستند.

و اگر شاهد تحولات ،زه‌ای دیگری در صنعت سئو هستیم، Rank Ranger در تمام راه از شما پشتیب، خواهد کرد.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/ai-and-the-future-of-seo