ویژگی های SERP در رقابت با قطعه های ویژه برای جلب توجه کاربران [Study]
انتشار: اسفند 07، 1398
بروزرسانی: 20 تیر 1404

ویژگی های SERP در رقابت با قطعه های ویژه برای جلب توجه کاربران [Study]


26 فوریه 2020 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

بنابراین شما برنده یک قطعه ویژه شده اید... اجازه دهید ترافیک جریان داشته باشد، درست است؟ اونجا خیلی سریع نیست! چه ویژگی های SERP دیگری در کنار قطعه ویژه شما نشان داده می شود؟ چه ویژگی های دیگری برای جلب توجه کاربر رقابت می کنند؟ کدام ویژگی های SERP معمولاً با قطعه های ویژه ظاهر می شوند؟ برد Featured Snippet چقدر قوی است... واقعا؟!

شما سوالاتی دارید ... من اطلاعات دارم ...

بنر ویژه مسابقه اسنیپت

قدرت قطعه ویژه نسبت به آنچه در SERP وجود دارد


در گذشته، ما قدرت بردهای Featured Snippet را از دیدگاه کلیک، دستگاه و سهم بازار تحلیل کرده ایم. در این مطالعه، من نگاهی به قدرت برد Featured Snippet از منظر سایر ویژگی هایی که با آن رقابت می کنند می اندازم تا توجه کاربر را جلب کند. ی،ی گوگل چه ویژگی های دیگری را در کنار Featured Snippets و با چه فرکانس نشان می دهد؟

برای ارزیابی این موضوع، از پایگاه داده کلمات کلیدی که استفاده می کنیم برای تقویت ردیاب ویژگی SERP و ردیاب ویژگی SERP موبایل خود استفاده کردم، که با تقریباً 125-150 هزار کلمه کلیدی در روز کار می کند. با آن، من تعداد کل کلمات کلیدی را که یک قطعه ویژه را در 36 نقطه داده مختلف در طول سال 2019 (ی،ی سه نقطه داده در ماه) تولید ،د، بیرون آوردم.

سپس کلیدواژه هایی را که در هر نقطه داده، قطعه های ویژه تولید می ،د، تجزیه و تحلیل کردم تا تعداد نمونه هایی را ببینم که یک کلمه کلیدی یک قطعه ویژه و همچنین یکی دیگر از ویژگی های SERP را تولید می کند. به ،وان مثال، در 15 دسامبر 2019، مجموعه داده دسکتاپ ما 27890 کلمه کلیدی تولید کرد که یک قطعه ویژه را به نمایش گذاشت. از آن 27890 کلمه کلیدی، 17660 مورد از آنها نیز یک Video Box در همان SERP تولید ،د (یا 66.5٪ از کلمات کلیدی که یک قطعه ویژه را تولید ،د همچنین شامل یک جعبه ویدئو در صفحه نتایج بودند). سپس میانگین این ویژگی خاص SERP را در تمام 36 نقطه داده (که در این مورد 57.1٪ بود) مح،ه کردم.

من همان فرآیند را برای چندین ویژگی SERP اعمال کردم و دقیقا همان ساختار را برای موبایل تکرار کردم.

در اینجا خلاصه ای کوتاه از آنچه پیدا کردم ...

تکه های ویژه و ویژگی های SERP همزمان: خلاصه داده ها

درصد زم، که یک ویژگی SERP داده شده در همان صفحه نتایج به ،وان یک قطعه ویژه در دسکتاپ و موبایل ظاهر می شود در زیر آمده است:

دسکتاپ

پانل دانش: 6.52%

بسته محلی: 6.55٪

چرخ فلک داستان های برتر: 3.28٪

تبلیغات: 57.39%

جعبه ویدئو: 57.71٪

سوالات مرتبط: 88.13%

جعبه ویدئو + تبلیغات + سوالات مرتبط: 29.22%

سیار

پانل دانش: 1.17٪

بسته محلی: 2.56٪

چرخ فلک داستان های برتر: 2.05٪

تبلیغات: 54.92%

سوالات مرتبط: 63.73%

تبلیغات + سوالات مرتبط: 48.9%

توجه: متوجه خواهید شد که داده های تلفن همراه شامل داده های جعبه ویدیو نمی شوند. این به این دلیل است که ما تا همین اوا، به طور مداوم این ویژگی را در تلفن همراه ردیابی نکرده بودیم (البته بعداً داده های اولیه را ارائه خواهم داد). بر این اساس، آ،ین متریک تلفن همراه فقط درصد SERP های قطعه ویژه را نشان می دهد که حاوی یک آگهی و جعبه سؤالات مرتبط هستند... نه یک آگهی، جعبه سؤالات مرتبط و جعبه ویدیو.

این در واقع یک محدودیت این مطالعه است.

راهنمای ردیابی رتبه ویژگی SERP ما را بررسی کنید.

بزرگترین رقبای SERP قطعه ویژه کدامند؟ ارزیابی پتانسیل ترافیک

بیایید به داده ها و روندها و آنچه که آنها در مورد قدرت برد Featured Snippet از دیدگاه رقابت ویژگی های SERP می گویند، بپردازیم. به سادگی، چه ویژگی های SERP دیگری برای جلب توجه کاربر و با نظم رقابت می کنند؟

قطعه های ویژه دسکتاپ: کدام ویژگی های دیگر SERP برای جلب توجه کاربر رقابت می کنند؟

با وجود علاقه ما به موبایل، من قصد دارم با SERP دسکتاپ شروع کنم. SERP دسکتاپ، هم به دلیل اندازه صفحه و هم امکان ظاهر شدن ،اصر در سمت راست نتایج ارگ،ک، در سطح رقابت ویژگی های احتمالی SERP منحصر به فرد است.

با آن، در اینجا نگاهی بصری به داده ها داریم:

ویژگی ویژه Snippet SERP Compe،ion Desktop

همانطور که انتظار می رود، سوالات مرتبط (که بیشتر به ،وان People Also Ask شناخته می شود) تقریباً در 90٪ مواقع با قطعه های ویژه جفت می شوند. با این اوصاف، ما باید سطح «رقابتی» را که People Also Ask (PAA) به یک قطعه ویژه از نظر کیفی ارائه می کند، در نظر بگیریم. از این منظر، من نمی بینم که این دو برای کاربران ی،ان (بیشتر اوقات) با هم مبارزه کنند. اینطور نیست که Related Questions به کاربران سؤالاتی ارائه دهد که با محتوای موجود در قطعه ویژه «رقابت» کنند. دلیل اینکه کادر PAA اغلب با قطعه های ویژه نشان داده می شود این است که آن را نشان می دهد پشتیب، می کند قطعه ویژه با ارائه سوالات جانبی. به عبارت دیگر، Related Questions در SERP هستند زیرا ممکن است به کاربر، کمک کنند که پاسخی را در ،مت Featured Snippet رضایت بخش پیدا نکرده باشند، اگر اصلاً با هدف واقعی خود مرتبط باشد.

رقابت واقعی، به نظر من، از تبلیغات و جعبه ویدئو ناشی می شود. هر دو ،صر SERP در SERP ی،ان به ،وان یک قطعه ویژه بیش از 50٪ مواقع ظاهر می شوند. در مورد تبلیغات، آنها ظاهر می شوند در بالا قطعه ویژه عیب آشکار تبلیغات این است که تبلیغات هستند. کاربر معمولی چیزی ارگ،ک را ترجیح می دهد زیرا ما معمولاً تا حدی به تبلیغات پولی مشکوک هستیم. البته فاکتور اعتماد همزمان با میزان قابل مشاهده بودن یک تبلیغ اجرا می شود. اگر کاربر نداند، یا بهتر است از این واقعیت که یک نتیجه نشان دهنده یک تبلیغ است، چشم پوشی کند، آنگاه نظر من در مورد اعتماد مستقیماً از پنجره بیرون می رود. این تا حدی اتفاق افتاده است زیرا با گذشت زمان گوگل بر،ب تبلیغاتی که در SERP استفاده می شود کمتر و کمتر دیده می شود و قالب بی رنگ فعلی بهترین مثال برای آن است.

جعبه ویدئو سناریوی مع، را ارائه می کند، زیرا در زیر قطعه ویژه ظاهر می شود، اما بسیار فریبنده تر از یک تبلیغ است. مردم یادگیرندگان بصری هستند. داشتن فرصتی برای محتوای بصری درست در کنار قطعه ویژه، کار بزرگی است. با تخفیف در مواردی که Featured Snippet خود یک ویدیو است، یک Video Box یک حواس پرتی سنگین است. جدا از این واقعیت که خود قالب برای مردم بسیار فریبنده است، رسانه های ویدیویی در را به روی کاربر، که می خواهند هنگام کار به یک پاسخ در پس زمینه گوش دهند و مجموعه ای از سناریوهای مشابه دیگر باز می کند. به این موضوع فکر کنید... آیا ترجیح می دهید دستورالعمل های مربوط به تعمیر ماشین لباسشویی خود را بخو،د یا به سادگی ببینید که چگونه انجام می شود؟ نقطه تطبیق به جعبه ویدیو می رود.

با آن، یک طوفان عالی، یک تبلیغ با جعبه ویدئو و سوالات مرتبط با یک قطعه ویژه رقابت می کند، که همگی برای چشم کاربر جذاب هستند، تقریباً 30 درصد مواقع وجود دارد!

بقیه ویژگی ها عبارتند از پانل های دانش، چرخ فلک های خبری و بسته محلی. هیچ کدام از این ها با ظاهر Featured Snippet مطابقت ندارد. در مورد بسته محلی و چرخ فلک داستان های برتر، هدف کاربر به هر حال به طور کلی با قطعه ویژه هماهنگ نمی شود. پانل های دانش ممکن است اطلاعاتی مشابه با قطعه ویژه ارائه دهند، اما باز هم، فقط در 6.5٪ مواقع در همان SERP ظاهر می شوند (و در چنین مواردی وقتی URL قطعه ویژه متعلق به ویکی پدیا است، باید تخفیف بدهید).

تکه های ویژه موبایل: با چه ویژگی های SERP رقابت می کنند؟

SERP دسکتاپ و موبایل به دلایل مختلفی بسیار متفاوت است... یکی از آنها فضا است. به سادگی هیچ املاک و مستغلاتی در سمت راست نتایج ارگ،ک در تلفن همراه وجود ندارد، همانطور که روی دسکتاپ وجود دارد. به طور کلی فضای کمتری وجود دارد زیرا صفحه نمایش شما در تلفن همراه کوچکتر از دسکتاپ است. به این ترتیب، هنگام نگاه ، به آنچه با یک قطعه ویژه در تلفن همراه نشان داده می شود، مقداری واگرایی در داده ها وجود دارد:

ویژگی ویژه Snippet SERP Compe،ion Mobile

بلافاصله متوجه خواهید شد که پس از انتقال به تلفن همراه، تعداد پانل های دانشی که با قطعه های ویژه نشان داده می شوند، 82 درصد کاهش می یابد، بسته های محلی 61 درصد و چرخ فلک های «داستان های برتر» 22 درصد کاهش می یابد. SERP.

فضای کمتری در صفحه همچنین 28 درصد کمتر جعبه های سؤالات مرتبط را در تلفن همراه نسبت به رایانه رومیزی ایجاد کرد. جعبه PAA تنها با یک قطعه ویژه در 63.73٪ مواقع در تلفن همراه ظاهر می شود در حالی که دسکتاپ 88.13٪ است.

در واقع، یک "ثابت" تبلیغاتی بودند که با تفاوت دو نقطه ای از دسکتاپ نشان داده می شدند. من فکر نمی کنم که آمار به اندازه ای که ثابت بین هر یک از دارایی های گوگل درآمد است، شوک آور باشد (برای سابقه، من این را به شیوه ای بدبینانه نمی گویم). بیشتر از آن، تبلیغات و سوالات مرتبط هر دو در نزدیک به 50٪ از تمام SERP های تلفن همراه که حاوی یک قطعه ویژه هستند وجود دارد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، ما تا همین اوا، جعبه ویدیوی تلفن همراه را ردیابی نکرده بودیم. با این اوصاف، از زم، که ردیابی جعبه ویدئو را در تلفن همراه شروع کردیم، داده ها را در مورد آنچه دیده ایم جمع آوری کردم. قبل از ارائه آن داده ها، اجازه دهید واضح بگویم که آن ها صرفاً به سطح هم وقفه های Featured Snippet و Video Box در تلفن همراه اشاره می کنند، زیرا حجم کاملی از داده را منع، نمی کند.

با آن، داده های (محدود) در اینجا آمده است:

رویدادهای همزمان قطعه ویژه و جعبه ویدیو (موبایل): 9.55٪ از همه SERP ها

قطعه ویژه، جعبه ویدئو، تبلیغات، سوالات مرتبط، اتفاقات همزمان (موبایل): 6.26٪ از همه SERP ها

این یک تفاوت آشکار با دسکتاپ است که در آن Video Boxes اغلب همان SERP را با قطعه های ویژه به اشتراک می گذارد. این به احتمال زیاد به دلیل فرمت استفاده شده در هر دستگاه است. جعبه های ویدئویی روی صفحه دسکتاپ به ،وان چرخ فلک افقی. به این م،ی که آنها حجم زیادی از املاک و مستغلات را نمی گیرند. جعبه های ویدئویی موبایل قبلاً به این شکل ظاهر می شدند. با این حال، با گذشت زمان در گوگل، اغلب ویدیو با، تلفن همراه را به ،وان یک سری کارت های عمودی با گزینه ای برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در زیر تب "Videos" در SERP نشان می دهد. به این م،ی که نسخه موبایل اغلب می تواند مقدار زیادی از SERP را مصرف کند. به نظر می رسد که داده های اولیه نشان می دهد که گوگل چندان علاقه ای به داشتن فضایی که هم یک قطعه ویژه و هم جعبه ویدیویی در تلفن همراه دارند، زیاد نیست. این با این واقعیت پشتیب، می شود که سطوح صفحه نمایش دسکتاپ و موبایل Video Box حداقل متفاوت است:

روندهای نمایش جعبه ویدیوی Google


مقایسه رقابت قطعه ویژه در هر دستگاه

برای اینکه درک بهتری از واریانس بین سطح رقابت ویژگی SERP به شما ارائه دهیم، در اینجا یک مقایسه بصری سریع آورده شده است:

ویژگی های ویژه Snippet Compe،ion SERP در هر دستگاه

باز هم، هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد که قبلاً آن را بیان نکرده ام، فقط داشتن یک تصویر گرافیکی از ویژگی های SERP در هر دستگاه مفید است.

تنها چیزی که من می گویم این است که شما واقعاً می تو،د ببینید که قطعه های ویژه دسکتاپ با رقابت سخت تری نسبت به همتایان تلفن همراه خود روبرو هستند. همچنین در نظر بگیرید که تکه های ویژه املاک و مستغلات چقدر در تلفن همراه در مقابل دسک تاپ می خورند و می تو،د این موضوع را بپذیرید که یک قطعه ویژه تلفن همراه این قدرت را دارد که ترافیک بیشتری نسبت به برد دسکتاپ برای شما به ارمغان بیاورد (البته همه چیز برابر است) . داده های اولیه ای که من در جعبه های ویدیویی موبایل جمع آوری کردم، فقط این نکته را برجسته می کند.

SERP خود را بشناسید

نگاه ، به یک مغز

زم، که رتبه 3 در SERP قرار می گیرد و برای قطعه های ویژه اعمال می شود... دانستن اینکه SERP واقعاً چگونه به نظر می رسد مفید است. یک قطعه ویژه می تواند چیز خوبی باشد، اما برنده شدن باید واجد شرایط باشد. بخشی از آن شامل تجزیه و تحلیل ماهیت کلمه کلیدی است. بخشی از آن به م،ای درک حجم جستجویی است که کلمه کلیدی می تواند تولید کند. و بخشی از آن به م،ای درک سایر ویژگی های SERP برای جلب توجه کاربر است. چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند بر نحوه تعامل کاربران با یک قطعه ویژه تأثیر بگذارد. از آنچه در بالای صفحه نمایش داده می شود تا مقدار واقعی فضای بالای تاشو که قطعه اشغال می کند، درک اینکه برد شما به م،ای واقعی کلمه چگونه به نظر می رسد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا برخی از بردها به اندازه سایرین بر ترافیک سایت شما تأثیرگذار نیستند.

هنگامی که ،ت به ،ب امتیاز برنده در Featured Snippet می رسد، همه چیز در مورد تفاوت های ظریف است. امیدوارم با این مطالعه مقداری از آن را اضافه کرده باشم.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین
Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/featured-snippet-feature-compe،ion