دسته‌ها
اخبار

چرا گوگل با ویژگی های SERP خود همه کار می کند؟


22 مارس 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

علاقه مندان به سئو اخبار به خوبی می دانند که گوگل دائماً ویژگی های SERP خود را بر اساس ظاهراً ثابت به روز می کند. تقریباً به نظر می‌رسد که هر روز نوعی «پرواز SERP» (از جمله خودم) تغییرات جزئی یکی از بسیاری از ویژگی‌های SERP گوگل را پیدا می‌کند. فراتر از آن، ویژگی‌های SERP گوگل اغلب موضوع بحث سئوی جدی و اساسی است. تبلیغات در بسته‌های محلی، قطعه‌های ویژه به ،وان محتوای جستجوی صوتی، و افزایش نفوذ HTTPS، همگی مسائل سئو قانونی و تأثیرگذار هستند.

سوال اینجاست که چرا؟ چرا گوگل زمان و انرژی زیادی را روی ویژگی های SERP خود سرمایه گذاری می کند؟ در حالی که البته این ویژگی ها تجربه کاربر را بهبود می بخشد، آیا این واقعاً توضیح می دهد که چرا گوگل دائماً یک سری از تغییرات دائمی ویژگی های SERP را منتشر می کند؟ به سادگی تأکید زیادی بر ویژگی‌های SERP در Google وجود دارد تا تلاش‌های آن‌ها صرفاً برای «تجربه کاربر بهبودیافته» باشد. اگر چنین است، پس چرا گوگل به خاطر کمال ویژگی های SERP تا این حد ادامه می دهد؟

پوکر All In

ویژگی های Google SERP برای افزایش تجربه کاربر

بنابراین بله، ویژگی‌های SERP Google وجود دارد تا زندگی شما را به ،وان یک کاربر Google کامل و آسان کند. آ،ین بازی این است که کاربران را به استفاده از جستجوی گوگل جذب کند، هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. با این حال، ویژگی های SERP خاصی وجود دارد که به طور انحصاری به منظور کمک به کاربر در دستیابی به محتوای مرتبط وجود دارد. مشخصاً ویژگی‌هایی مانند SiteLinks، بررسی‌ها و جستجوی مرتبط مستقیماً بیشتر از نماد AMP یا نشانگر HTTPS به تجربه کاربر کمک می‌کنند. به این ترتیب، کاملاً بدیهی است که چرا گوگل آنها را در دسترس قرار داده است. البته توجه داشته باشید، این نوع از ویژگی‌های SERP آنهایی نیستند که گوگل دائماً در حال آزمایش آن‌ها است، آزمایش‌های هفتگی از تغییرات متعدد SiteLinks وجود ندارد.

SiteLinks مثال

==> راهنمای ردیابی رتبه ویژگی SERP ما را بررسی کنید

گوگل وب را با ویژگی های SERP هدایت می کند

با حرکت به سمت جلو، و کمی عمیق تر، آن دسته از ویژگی های SERP هستند که بخشی از فشار گوگل برای ایجاد یک “محیط دیجیتالی” خاص هستند. برای این دسته، ویژگی‌های SERP مانند نماد AMP یا نشانگر HTTPS را در نظر بگیرید. این ویژگی‌ها نه تنها مشخصات فنی خاصی را نشان می‌دهند، بلکه ابتکاراتی برای دنیای دیجیتالی بهتر و ایمن‌تر هستند.


برای اینکه به شما نشان دهیم چگونه این کار خود را انجام می دهد، بیایید AMP را بگیریم. گوگل می خواهد به AMP تبدیل شود. این یک وب تلفن همراه سریعتر، یک وب تلفن همراه کمتر شلوغ می خواهد، یک وب تلفن همراه بهینه شده AMP می خواهد. داشتن چنین دنیای تلفن همراه بهینه سازی شده AMP برای گوگل خوب است. زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه موبایل برای تبلیغات AdSense Google و برای کاربر، که از SERP به صفحات وب تلفن همراه می‌روند خوب است. به این فکر کنید، اگر پیمایش از SERP موبایل به یک وب‌سایت خیلی طول بکشد، آیا همچنان از Google استفاده می‌کنید یا به همان اندازه که در غیر این صورت روی تلفن خود دارید؟ بنابراین گوگل چه کاری انجام می دهد، آنها به شما می گویند که سایت های خاصی در نتایج شما با نشان دادن یک نماد پیچ ​​نوری کوچک در SERP موبایل سریعتر از سایرین بارگذاری می شوند. به این ترتیب، گوگل به طور موثری نحوه عملکرد نه تنها SERP، بلکه نحوه عملکرد وب موبایل را نیز هدایت می کند.

نتایج AMP ارگ،ک

آنچه گوگل واقعاً از ویژگی های SERP خود می خواهد – تسلط ارائه دهنده محتوا

استفاده از ویژگی های SERP برای هدایت کاربران به مرتبط ترین محتوا در SERP یک چیز است. این یک چیز دیگر است که واقعاً آن محتوا را ارائه دهید. علیرغم نوع معضل اخلاقی که آیا باید یا نباید، Google برای همه مقاصد و مقاصد اغلب محتوای مورد نظر کاربر را ارائه می دهد. به این م،ی که کاربر برای به دست آوردن اطلاعاتی که در وهله اول به گوگل آورده است نیازی به کلیک بر روی یک لینک ندارد.

منظورم چیست؟

در جستجوی یک لوله کش، نیازی به کلیک بر روی هیچ سایتی ندارید، در اینجا اسامی و اعداد آمده است:

بسته محلی لوله کش

می خواهید لیستی از همه روسای جمهور ایالات متحده را ببینید، بوم … در اینجا یک چرخ فلک برای شما وجود دارد:

چرخ فلک رئیس جمهور

روز ملی شیرینی پنبه چه زم، است؟ بدون نیاز به کلیک سایت:

WhenIs Box - Natl.  روز پنبه آب نبات

امروز هوای بیرون چطوره؟

هوای نیویورک

چه ،ی بازی دیشب را برد؟

امتیازات جعبه ورزشی

ارزان ترین پروازی که در نهایت عمو هری را به خانه بازگرد،م چیست؟

جعبه پرواز با قیمت

آیا می خواهید همه چیز را در مورد بهترین فیلمی که تا به حال ساخته شده است بد،د… میدان جنگ زمین؟ (وقتی می گویم بهترین، منظورم واقعاً بدترین است، فقط برای ثبت).

پنل دانش فیلم

اگر نوجوان من تف عوض کرده و مونو داشته باشد، چه کار کنم؟

پنل سلامت گوگل - مونو

والدو کجاست؟

قطعه های ویژه با سوالات مرتبط

هک، گوگل حتی به شما خواهد گفت که تولد لیدی گاگا چه زم، است (اعتراف کنید، همیشه می خواستید بد،د…):

جعبه اطلاعات - تولد افراد مشهور

فکر می کنم منظورم را گفتم. گوگل در ،ب و کار ارائه دهنده محتوا است. فقط نمی‌خواهد شما را به محتوایی که می‌خواهید هدایت کند، گوگل می‌خواهد ،ی باشد که آن را به شما می‌دهد و از ویژگی‌های SERP مانند چرخ فلک‌ها، پانل‌های دانش، بسته‌های محلی، قطعات ویژگی‌ها، سوالات مرتبط و تقریباً بی‌پایان استفاده می‌کند. برای انجام این کار، تعدادی از جعبه‌های پاسخ مختلف وجود دارد.

چرا گوگل این کار را می کند؟ ساده، بازار کاملاً جدیدی را باز می کند و به آنها روحیه اقتدار می دهد. ی،ی مردم نه برای یافتن سایت، بلکه برای یافتن اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند. بیایید یک مورد ساده را در نظر بگیرم، می خواهم بدانم هوا چگونه است. می‌توانستم مستقیماً به وب‌سایت کانال هواشناسی بروم و کاملاً گوگل را دور بزنم. یا می‌توانم یک مرورگر باز کنم و چیزی شبیه به آن را تایپ کنم آب و هوا در nw yrk (آب و هوا در نیویورک)، من حتی مجبور نیستم آن را درست املا کنم… سعی کنید تایپ کنید wethurch،.com، ببینید این شما را تا کجا می برد. من شخصا، من حتی نه فکر رفتن به وب سایت ها برای پیدا ، یک امتیاز سریع ورزشی، بررسی آب و هوا، برای دیدن اطلاعات سهام. من چیزی را با املای بی م،ی در گوگل تایپ می کنم، که مانند معلم ک، سوم من سال ها پیش، ،اش مرغ من را به یک جستار واقعی ترجمه می کند که اطلاعات دقیقی را که می خواستم به من می دهد.

اثبات این امر در پودینگ است، با گذشت زمان ما تکه‌های ویژه را از نمایش در حدود 5% از جستارهای صفحه اول تا حدود 9.5% -10% در حال حاضر ردیابی کرده‌ایم.

بخش‌های ویژه اکنون در بیش از 10 درصد از صفحه اول نشان داده می‌شوند #دسکتاپ SERPs (ایالات متحده آمریکا) – افزایش مربوط به بهینه سازی جستجوی صوتی؟ pic.twitter.com/KsEykNAW3a

– Rank Ranger (@RankRanger) 21 دسامبر 2016

اخیراً، جعبه‌های پاسخ را در صفحه یک Google SERP دیده‌ایم که سطح 50% را می‌شکنند. به این م،ی که بیش از 50٪ از SERP های صفحه یک (ایالات متحده) نوعی از جعبه پاسخ را روی خود دارند و گوگل را به ارائه دهنده مستقیم محتوا تبدیل می کند (نمودار زیر را ببینید).

در صفحه اول گوگل SERP 50 درصد از جعبه پاسخ بازدید می شود

آنچه گوگل از سرمایه گذاری بسیار بر روی ویژگی های SERP به دست می آورد

مجموعه جدیدی از کاربران، یا کاربران تکراری با هدف جدید، راهی واضح برای افزایش ترافیک به SERP گوگل است. اگر گوگل با ایجاد انبوهی از ویژگی‌های SERP نه تنها کاربران را در جستجوی محتوای معمایی به سایت خود بیاورد، بلکه آن دسته از کاربر، را که دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند را نیز بیاورد، ارزشش را دارد. گوگل با تبدیل شدن به یک ارائه دهنده محتوا، نه تنها به کاربر دلایل بیشتری برای استفاده از آن در مقایسه با سایر موتورهای جستجو می دهد، بلکه به کاربر، که می دانند چه می خواهند و سایت هایی را که نیاز دارند، دلیلی ارائه می دهد تا به جای سایت دیگری به سایت گوگل بیایند. این البته برای تجارت همه جانبه خوب است.

Google به ،وان ارائه دهنده محتوا – پنجره شیشه ای خودمان

در اقتصاد، یک وجود دارد عدم دقت معروف مربوط به یک پنجره ش،ته. چیزی شبیه به این پیش میاد:

پنجره نانوایی از طریق هودوم که سنگی پرتاب کرد ش،ته است. همه تشویق می‌کنند چون نانوا اکنون باید یک شیشه‌کار برای تعویض پنجره استخدام کند. چرا تشویق می کنند؟ خب، به دلیل ش،ته شدن پنجره، اکنون شیشه‌خانه این شانس را دارد که امرار معاش کند! به جز، این کمی خطی است، و احزابی را که در تصویر فوری حضور ندارند، در نظر نمی گیرد. به هر حال، اگر این واقعاً برای اقتصاد خوب بود، بگذارید شیشه‌گر جایگزین پنجره شود و سپس اجازه دهید هودوم دوباره آن را بشکند و دوباره و دوباره و دوباره و دوباره… بدون پایان.

مشکل این (در واقع یکی از مشکلات بسیار صادقانه) شخصی است که در تصویر فوری نیست، فروشنده کفش. ممکن است بپرسید فروشنده کفش کیست؟ آه، آنها همان ،ی هستند که نانوا اگر پولی برای تعمیر پنجره ش،ته شده توسط یک سرپوش ،ج نمی کرد، برای ،ید کفش می رفت.

پنجره ی ش،ته

چرا این را به شما می گویم؟ ساده است، مردم شکایت دارند که ویژگی‌های SERP گوگل می‌تواند کاربر را تشویق کند تا از سایت‌های زیر آن اجتناب کند. پس از همه، اگر من از قبل بدانم روز ملی پنبه آب نبات کی است، آیا باید روی سایت رسمی کلیک کنم تا بفهمم؟ این ممکن است از منظر خاصی استدلال خوبی باشد (البته استدلال هایی وجود دارد که رویه گوگل را نیز تقویت می کند)، اما معادل پنجره شیشه ای ما است، آنچه را که در تصویر فوری نیست، سایت هایی که مستقیماً به آنها دسترسی پیدا می کند، بدون رفتن به آن نادیده می گیرد. به گوگل

دقیقاً مانند ،، که شیشه‌ساز را تشویق ،د، ،، که این بحث را مطرح می‌کنند که برخی از ویژگی‌های SERP گوگل، کاربران را تشویق می‌کند تا سایت‌های فهرست‌شده ارگ،ک را نادیده بگیرند، خودشان چیزی را که ممکن است پیامد بزرگ‌تری داشته باشد، نادیده می‌گیرند، ی،ی کاربر، که مستقیماً به یک سایت دسترسی پیدا می‌،د اما اینطور نیست. نتیجه ویژگی های SERP گوگل است. نتیجه واقعی (یا مشکل، بسته به دیدگاه شما)، حداقل در ذهن من، این است که کاربران (مثل من) به طور کامل وب سایت ها را دور می زنند، و گوگل را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود، بدون ذره ای قصد استفاده از آن، به کار می گیرند. نتایج ارگ،ک برای به دست آوردن اطلاعات

آیا گوگل یک ارائه دهنده محتوا چیز خوبی است؟

من در این موضوع جانبداری نمی کنم. آیا گوگل محتوا را مستقیماً در اختیار کاربر قرار می دهد، برای کاربر خوب است؟ به نظر می رسد که همه چیز برابر باشد. من شخصا از آن لذت بردم و از آن استفاده کردم. آیا برای سایت هایی که زیر محتوای گوگل قرار دارند خوب است؟ احتمالا نه. با این حال، قلب واقعی موضوع این است که به دلیل نقش گوگل به ،وان ارائه‌دهنده محتوا، کاربران سایت‌ها را دور می‌زنند و به طور کلی آن‌طور که ما می‌شناسیم جستجو می‌کنند. چنین کاربر، هرگز قصد نداشتند در ابتدا نتایج ارگ،ک را غربال کنند.

هدف گوگل، همانطور که من می بینم، تغییر دادن بازی جستجو با حذف توجه شما از نتایج ارگ،ک و محتوای آنها نیست. بلکه گوگل به طور کلی قو،ن بازی را تغییر می دهد. گوگل از طریق محتوایی که در بسیاری از ویژگی‌های SERP خود یافت می‌شود، به کاربران دلیلی می‌دهد تا سایت‌هایی را که در غیر این صورت URL آنها را در مرورگر خود تایپ می‌،د، دور بزنند. برای منتقدان، این یک مسئله بسیار بزرگتر است. حداقل سایت‌هایی روی یک SERP که کاربر در ابتدا قصد استفاده از نتایج ارگ،ک را داشت اما روی یک ویژگی SERP مستقر شد، شانس مبارزه دارند. وقتی کاربر به طور خاص به گوگل به ،وان منبع محتوا نگاه می کند و بدون اینکه قصد رفتن به نتایج ارگ،ک را داشته باشد، یک جستجو را تایپ می کند، آن سایت ها اصلاً شانسی برای کلیک شدن ندارند.

اوز دانا

باز هم، هر سکه دو روی دارد. شما می‌تو،د به ارائه‌دهنده محتوا گوگل به‌،وان یک گام فراتر، به‌،وان منفی، یا می‌تو،د آن را به‌،وان یک سازنده کارآیی، به‌،وان یک نکته مثبت برای کاربر ببینید، انتخاب با شماست و این در اختیار من نیست که بگویم یک‌طرفه یا دیگری. با این حال، من می گویم که گوگل باید در اینجا خط خوبی را طی کند. باید با دقت در ارائه محتوا و ارائه نتایج ارگ،ک کمی فضای تنفسی تعادل ایجاد کند که قطعاً کار سختی است.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-serp-feature-motivations