دسته‌ها
اخبار

چرا گوگل 50 درصد از جعبه های تصویر را از صفحه اول حذف کرد؟


19 سپتامبر 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel

در اوا، هفته گذشته ابزار ویژگی SERP ما یک تغییر عجیب در تعداد کادرهای تصویر ظاهر شده در صفحه اول SERP را ردیابی کرد. در SERP دسکتاپ (به استثنای تلفن همراه)، این ردیف کوچک از تصاویر، که معمولاً به ،وان Image Box شناخته می‌شود، از نمایش 24.2 درصدی نتایج Page One به تنها 11.9 درصد در یک روز کاهش یافت.

چنین سنبله ای غیرمعمول ما را به این فکر واداشت که همه تصاویر کجا رفته اند؟ آیا آنها فقط از روی زمین افتادند؟ آیا آنها رانده شدند؟ آیا آنها با ویژگی دیگری جایگزین شدند؟ آیا همه جعبه‌های تصویر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند یا صرفاً آنهایی که به موضوعات یا دسته‌های خاصی مربوط می‌شوند؟

نتایج جعبه تصویر کاهش می یابد

Image Box از بیش از 50% نتایج Page One در مدت یک روز حذف می شود

ع،ی از محل جدید جعبه تصویر

قبل از اینکه به کل داستان روندهای قرار دادن جعبه تصویر جدید گوگل بپردازم، به من اجازه دهید آنچه را که پیدا کرده ایم را به شیوه ای واضح و کاملاً مختصر بیان کنم.

  • بین 13 و 14 سپتامبر 50٪ از جعبه های تصویری Page One دیگر نمایش داده نمی شوند.
  • مهاجرت 57 درصدی از جعبه های تصویر به صفحه یک SERP و یا به صفحه دو یا به طور کلی حذف شد.
  • پرس و جوی که یک صفحه تصویر با، تولید می کرد، یک پانل دانش صفحه یک داشت. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که گوگل از تصاویر درون پنل دانش به ،وان جایگزینی برای کادر تصویری Page One استفاده می‌کند.
  • آن دسته از پرسش‌هایی که هم یک صفحه تصویر جعبه و هم یک پنل دانش داشتند، محتوایی را ارائه می‌،د که به شدت به یک تصویر مرتبط یا مرتبط بود.

جعبه های تصویر به صفحه دو منتقل می شوند

اگر می‌توانستید روی Image Box برای انجام یک کار حساب کنید، آن این بود که همیشه ع،‌های همه افراد زیبا، بازیگران، هنرپیشه‌ها… و همچنین برخی از افراد نه چندان زیبا مانند بازیکنان هاکی معروف را بدون دندان نشان دهید. تیم توسعه ما و من از ترس اینکه هرگز نتو،م به چنین چهره های باشکوه و وحشتناکی خیره شویم، شروع به آزمایش دستی کلمات کلیدی مرتبط با افراد مشهور کردیم. ما خیلی سریع متوجه شدیم که جعبه های تصویر زیادی ظاهر می شوند، اما نه در صفحه یک از SERP… آنها به صفحه دو منتقل شدند.

کادر تصویر در صفحه دو

جعبه های تصویر مربوط به افراد مشهور در فرهنگ پاپ به صفحه دو از نتایج منتقل شدند

آزمایش داده جعبه تصویر


پس از مشاهده این صفحه دو تصویر با،، فهرست گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط با افراد مشهور و هنر را گردآوری کردیم. ما همچنین افراد مختلف عمومی، تجاری و سیاسی را در مجموعه کلمات کلیدی خود قرار دادیم. در نهایت، کلمات کلیدی مربوط به محصولات، اشیاء، مکان‌ها و نشانه‌هایی را که قبلاً جعبه‌های تصویر را در صفحه اول نشان می‌دادند، اضافه کردیم.

هنگامی که برای اولین بار به درصد همه نتایجی که یک Image Box را در صفحه یک از SERP نشان می‌دادند در مقابل آنهایی که دارای ویژگی در صفحه دو یا اصلاً یک Image Box بودند نگاه کردیم، متوجه شدیم:

درصد کادر تصویر در صفحه یک، صفحه دو، یا حذف شده از نتایج

این مطمئناً عدد جالبی است زیرا بین روزهای سیزدهم و چهاردهم شاهد بودیم که Image Box حدود 50 درصد از نتایج صفحه اول خود را از دست داد. با این حال، ما همچنان با این سوال باقی مانده بودیم که چه عاملی تعیین می کند که آیا یک Image Box در صفحه اول باقی بماند یا به صفحه دو منتقل شود.

،وان آلبوم نمایش کادر تصویر در صفحه دو

جستارهای ،اوین فیلم و آلبوم نیز با یک Image Box نشان داده شد که از صفحه یک SERP به صفحه دو منتقل شده بود.

به ،وان مثال، نمودار زیر کلیدواژه‌های انتخابی را نشان می‌دهد که با Image Boxes در صفحه اول و آنهایی که دارای Image Boxes در صفحه دوم هستند:

قرار دادن کلمه کلیدی برای جعبه تصویر صفحه یک و دو

وارد ، سیاست به موضوع

جالب اینجاست که ما شاهد روندی بودیم که در آن برخی از سیاستمداران دیگر اصلاً با Image Box ظاهر نمی شدند. به ،وان مثال، جستجو برای کالین پاول، نیوت گینگریچو سناتور فعلی ایالات متحده، بن کاردین، با Image Box در صفحه اول یا صفحه دوم نمایش داده نمی شود.

بدون جعبه تصویر - سیاستمداران

به نظر می رسد روند این است که Image Box به هیچ وجه حتی در صفحه دو برای سؤالات مربوط به برخی از سیاستمداران ظاهر نمی شود.

به طور تصادفی، همه سیاستمدار، که در نتایج یک جعبه تصویر به آنها گره خورده بود، نوعی پانل دانش داشتند که تصاویر زیادی را ارائه می کرد. به نظر می رسد که تصاویر نمایش داده شده در پانل دانش به ،وان جایگزین عمل می کنند.

پانل دانش به ،وان جایگزین جعبه تصویر

هنگامی که درخواستی که قبلاً دارای جعبه تصویر بود بدون آن نشان داده می شود، یک پنل دانش حاوی تصاویر معمولاً در صفحه یک SERP ظاهر می شود.

تصاویر پانل دانش جایگزین جعبه های صفحه وان تصویر شوند

وقتی به همه نتایج خود نگاه کردیم، متوجه شدیم که این “همبستگی پانل دانش” در تمام طول مسیر صادق است. تمام نتایجی که در صفحه دو دارای یک جعبه تصویر بودند، در صفحه اول یک پنل دانش داشتند. برای ما کاملاً روشن شد که Google، هنگام ارائه تصاویر در یک پانل دانش، تصاویر درون جعبه تصویر را اضافی تلقی می‌کند و به این ترتیب کادر را به صفحه دو SERP منتقل می‌کند.



جعبه تصویر بدون پنل دانش

جستارهایی که قبلاً یک Image Box ایجاد کرده بودند اما یک پانل دانش نبودند، همچنان به تولید یک Image Box در صفحه اول ادامه می دهند.

وقتی ،ت به جستجوی برنامه‌ها می‌رسد، به نظر می‌رسد که وقتی کلمه کلیدی کلمه «برنامه» را در آن لحاظ نمی‌کند، کادر تصویر در صفحه دو SERP قرار دارد.

صفحه دو جعبه تصویر با برنامه مدت گنجانده شده است

درخواست‌های مربوط به برنامه‌های محبوب، اما بدون عبارت دقیق «برنامه» نمایش داده می‌شود با پانل دانش در صفحه اول و جعبه تصویر که به صفحه دو فشار داده شده است.

با نگاهی دقیق تر، آن کلمات کلیدی مربوط به یک برنامه، اما شامل عبارت “برنامه” بود، نه تنها در صفحه اول SERP ظاهر شد، بلکه هیچ پنل دانشی نداشت، بنابراین نظریه ما را تایید می کند.

جعبه تصویر در صفحه یک وقتی

نشان‌دهنده محرک Google برای قرار دادن جعبه تصویر در صفحه دو، پرس‌وجوهای مربوط به برنامه که شامل عبارت «برنامه» می‌شوند، با یک جعبه تصویر در صفحه اول، اما بدون پانل دانش نشان داده می‌شوند.

استثناهای جعبه تصویر

بر اساس داده‌هایی که تاکنون دیده‌ایم، فکر کردیم که یک فرمول بسیار ساده وجود دارد، پانل دانش در صفحه یک به م،ای عدم وجود جعبه تصویر یا جعبه تصویر در صفحه دو است. به این ترتیب، انتظار داشتیم هیچ نتیجه‌ای را ببینیم که هم یک جعبه تصویر و هم یک پانل دانش را در صفحه اول نشان دهد. با این حال، در واقعیت، حدود 40 درصد از کلمات کلیدی که یک صفحه تصویر با، را نشان می‌دهند، یک پنل دانش نیز دارند.


با این حال، ما متوجه شدیم که ظاهر هر دو جعبه تصویر و پانل دانش مربوط به زم، است که کلمه کلیدی با یک محصول یا مکان یا نقطه عطف برند خاص مرتبط است.

به ،وان مثال، کلمات کلیدی مانند مجسمه آزادی و سوزن فضایی SERPهایی تولید کرد که هم شامل یک جعبه تصویر و هم پنل دانش بود.

نتیجه مرتبط با مکان با کادر تصویر در صفحه اول



پرسش‌های مربوط به مکان‌ها یا نشانه‌ها هم با یک کادر تصویر صفحه و هم با پانل دانش نمایش داده می‌شوند

این حس خوب و بدیهی دارد. هنگامی که یک تصویر رابطه عمیق و تقریباً درونی با درک کلمه کلیدی دارد، Google کادر تصویر را در صفحه اول نگه می دارد. مثال از مجسمه آزادی یک تصویر کامل است زیرا خود تصویر دارای تشخیص گسترده ای است و بخشی از درک کاربر را تشکیل می دهد.

پشتیب، بیشتر از این توسط نشان داده شده است لویی ویتون مثال. در اینجا پانل دانش به شرکت، شخص و تاریخچه اشاره دارد، در حالی که جعبه تصویر محصولات واقعی را ارائه می دهد. وقتی Google متوجه می‌شود که پانل دانش و جعبه تصویر عملکردهای متفاوتی را انجام می‌دهند، هر دو را در صفحه اول حفظ می‌کند.

پانل-دانش-با-جعبه-تصویر-صفحه-یک

وقتی یک جعبه تصویر یک کلمه کلیدی را از منظر ثانویه منع، می کند، هم آن و هم یک پانل دانش در صفحه اول ظاهر می شوند.

خلاصه و نتیجه گیری تجربه جعبه تصویر ما

وقتی به آن‌ها نیاز دارید، جعبه‌های تصویر Google وجود دارند. با این حال، هنگامی که یک Image Box اضافی است، زم، که به یک م،ا محتوای تکراری است که یک پانل دانش وجود دارد، Image Box از مرحله سمت چپ به صفحه دو SERP خارج می شود (اگر اصلا وجود داشته باشد). همه کلمات کلیدی که ما آزمایش کردیم و منجر به نمایش جعبه تصویر در صفحه دو شد، دارای یک پنل دانش بودند که با آن در صفحه اول SERP همراه بود. از مواردی که هر دو جعبه تصویر و پنل دانش در صفحه یک SERP ظاهر می‌شوند، ا،ریت قریب به اتفاق آن کلمات کلیدی یا ارتباط قوی با یک تصویر داشتند، یا به طور کامل بدون تصویر توضیح داده نشدند، یا تصاویری داشتند که به جنبه‌های متفاوتی مربوط می‌شدند. از کلمه کلیدی بنابراین، این واقعیت که کلیدواژه‌هایی وجود دارند که هر دو ویژگی را به نمایش می‌گذارند، تنها چیزی را که آزمایش ما نشان داد تقویت می‌کند… زم، که کادر تصویری فرعی از صفحه اول خارج می‌شود. سوال این است که آیا Image Box در صفحه دوم صفحه دوم خود باقی خواهد ماند یا گوگل آن را به طور کلی حذف خواهد کرد… زمان مشخص خواهد کرد.

درباره نویسنده

شای هارل

Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را می‌توان یافت که روی صفحه‌کلید خود ضربه می‌زند و گزارش‌های داده‌های سئوی جدید و منحصربه‌فرد را تهیه می‌کند.

زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانواده‌اش، نواختن گیتار، کاوش در مکان‌های عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت می‌برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/image-box-data-placement