دسته‌ها
اخبار

چطور فایل Robots txt وردپرس را برای سئو بهینه کنیم؟ راست چین

یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین. اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم. در این مقاله به معرفی 6 تکنیک سئو کلاه سیاه که نباید هرگز از آن‌ها استفاده کنید خواهیم پرداخت پس… اگر یک سئو کار حرفه ای نیستید، به هیچ عنوان سمت استفاده از این روش نروید؛ این تکنیک یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه به حساب می آید و حتما باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود.

  • هر بار که دکمه test را بزنید در همان لحظه به شما نشان می‌دهد اجازه دسترسی ربات‌ها به صفحه را داده‌اید یا نه.
  • به عنوان مثال اگر دامنه شما Example.com است به ادرس example.com/robots.txt بروید و فایل robots.txt را مشاهده کنید.
  • اما وقتی کدهای مربوطه را در صفحات خود جاسازی می کنید، ممکن است گوگل پیشنهاد دهد که به دلیل اینکه محتوای جایگذاری شده بدون فهرست است، این کار را انجام ندهید.
  • دقت کنید که حذف کردن این لینک ها از گوگل امکان پذیر است و شما با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانید به راحتی اقدام به حذف آنها کنید.

برای بهتر جا افتادن مفهوم و کاربرد فایل robots.txt اجازه دهید تا نگاهی به یک مثال بیندازیم. موتورهای جستجو مختلف دستورالعمل های موجود در این فایل را به شکل های مختلفی تفسیر می کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت eBgroup از دهه 90 بعنوان یکی از آژانس‌های موفق در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و تبلیغات کلیکی در غرب تهران مشغول به فعالیت بوده است. پس از آپلود فایل robots.txt در ریشه سرور، بررسی کنید که آیا برای عموم قابل دسترسی است یا خیر و آیا گوگل می‌تواند آن را بررسی کند.

مسدودکردن یک خزنده وب خاص از یک صفحه وب خاص:

به عنوان مثال اگر شما نرخ تأخیر ربات‌ها را روی ده ثانیه قرار دهید، موتورهای جستجو به صورت روزانه می‌توانند فقط نزدیک به 8600 صفحه از سایت شما را بررسی و ایندکس کنند. اگرچه این مقدار برای سایت‌های نه چندان بزرگ مقدار کمی نیست، اما برای سایت‌هایی که صفحات زیاد و محتوای متعددی دارند اقدام مناسبی نمی‌باشد. بنابراین قبل از استفاده از این مورد به این مسئله دقت کافی را داشته باشید. این فایل به‌صورت اتوماتیک بر عملکرد سایت شما تأثیر می‌گذارد.

دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی. از این دستور می‌توان به دو شکل در فایل robots.txt استفاده کرد. مطمئناً شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند. به عبارت دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شما را بهتر و بیشتر بررسی کند.

۳. مشخص کردن بخش‌های مجاز برای ربات‌ها با Allow

نمودار نارنجی رنگ نشان دهنده رتبه گوگل است که با افزایش تعداد کلیک ( نمودار آبی – Clicks) و نمایش در نتایج جستجو کاربران (نمودار بنفش – Impressions)، رشد معنا داری را نشان میدهد. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند. قبل از اینکه ربات‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحات وب را کراول کنند ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می‌کنند و اگر این فایل موجود باشد مطابق با اطلاعات مندرج در آن اقدام به ایندکس کردن صفحات می‌کنند. Sitemap یا نقشه سایت یک فایل عمدتا XML است، وظیفه راهنمایی و هدایت ربات‌های موتورهای جستجو برای خزش بهتر محتوای سایت‌ها را بر عهده دارد. می‌توانیم به کمک فایل robots.txt مشخص کنیم که آدرس این فایل دقیقا کجاست و موتورهای جستجو از کجا باید آدرس نقشه سایت ما را پیدا کنند. البته باید این را در نظر داشت که برخی از قالب ها با تکتولوژی های مختلفی محتوا را نشان می دهند که اگر این ها مسدود شوند، روبات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری نمی تواند آن را کرال کند.

Crawl Rate Limit

برای خزیدن در سایت‌ها، موتورهای جستجو پیوندها را دنبال می‌کنند تا از یک سایت به سایت دیگر بروند، در نهایت، در میان میلیاردها لینک و وب‌سایت خزیده می‌شوند. این رفتار خزیدن گاهی اوقات به‌عنوان “عنکبوت” شناخته می‌شود. این فایل به جای دیگری در سایت پیوند داده نشده است، بنابراین کاربران به احتمال زیاد به آن برخورد نمی کنند، اما اکثر ربات‌های خزنده وب قبل از خزیدن سایت، به دنبال این فایل می‌گردند. فایل‌های Robots.txt (فایل روبوتس) بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند.

دستورالعمل Crawl-delay یک دستورالعمل غیررسمی است که برای جلوگیری از overload شدن سرورها با درخواست های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این کار باید از بخش Disallow در فایل robots.txt استفاده کنید. دستورالعمل ها می توانند برای user-agent های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند اما با این حال می توان از آنها برای تمامی user-agent ها نیز استفاده کرد. فایل robots.txt تنها برای دامنه کاملی که در آن قرار دارد معتبر است که این دامنه می تواند http یا https باشد. سلام من همیشه اولش در آپلود فایل robots.txt به مشکل میخورم . این به ربات ها می گوید که می توانند کل وب سایت را مرور کنند، زیرا هیچ چیزی غیرمجاز نیست.