دسته‌ها
اخبار

چطور فایل Robots txt وردپرس را برای سئو بهینه کنیم؟ راست چین-دنی سالیوان | سئو

ربات های گوگل را نمی توان در پیروی کردن از قوانین موجود در فایل txt مجبور کرد. صفحه ای که در برابر خزیدن مسدود شده باشد ممکن است همچنان توسط ربات ها ایندکس شود. «بودجه خزیدن» تعداد صفحاتی است که Googlebot در مدت زمان معینی در یک سایت می خزد و فهرست می کند. اما اگر تعداد صفحات فراتر از حد انتظار بود (به URL صفحاتی که فهرست بندی شده اند که شما نمی خواهید توجه نمایید) زمان آن است که از Robots.txt استفاده نمایید. به این دلیل که گوگل خودش به راحتی می تواند کلیه صفحات مهم سایت را پیدا کرده بخزد و فهرست بندی نماید.

  • ۲.در ابتدای ورود خزنده ها به سایت آن ها در دایرکتوری ریشه سایت به دنبال فایل robots.txt می گردند.
  • عملیات ایندکس محتوای سایت توسط خزنده ها طی چند مرحله انجام می شود.
  • اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند.
  • چنانچه در سایتی صفحات با کیفیت پایین زیادی وجود داشته باشد می تواند از خزیدن ربات های گوگل برای خزیدن صفحات با کیفیت بالا جلوگیری کند.
  • برای اینکه فایل robots.txt بر اساس سئو پیکربندی شود باید چند نکته را مورد توجه قرار داد.

4- برای تأیید اینکه فایل robots.txt آنلاین نسخه‌ای است که می‌خواهید گوگل آن را بخزد، روی تأیید نسخه آنلاین کلیک کنید. 1- روی Submit در گوشه سمت راست پایین ویرایشگر فایل robots.txt کلیک کنید. سئو صفحات فرود یا لندینگ پیج از جمله کارهایی است که شما باید برای افزایش بازدید وبسایت خودتان انجام دهید…. این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. در این دستور شما زمان تاخیر را هم به ربات ها اعلام می کنید؛ البته این دستور برای رباتی مانند Googlebot قابل اجرا نیست و برای انجام آن باید از ابزاری مانند گوگل سرچ کنسول بهره بگیرید. به طور کلی، دو نوع دستور برای این فایل ها داریم؛ اولین دستور برای محدود کردن موتور های جستجو از کراول کردن است و دومین دستور هم برای اجازه دادن به موتور های جستجو برای کراول کردن خواهد بود.

همه سایت ها به فایل Robots.txt نیاز دارند؟

توصیه می کنیم از فرمتی که معرفی شده برای بهینه سازی فایل Robot.txt استفاده کنید. از طرف دیگر توجه داشته باشید که این فایل یکی از مهم ترین نقاط اتصال شما با موتورهای جستجو است. در واقع زبانی است که با ربات های خزنده ی سرچ انجین ها در مورد سایتتان گفت و گو می کنید. برخی سیستم‌های مدیریت محتوای قدیمی و برخی از توسعه دهندگان سایت در گذشته، برای افزایش ضریب امنیت، دسترسی موتورهای جستجو را به تمامی شاخه‌های فرعی سایت مسدود می‌کردند. این کار سبب می‌شود تا موتورهای جستجو امکان دریافت تصاویر، فایل‌های چندرسانه‌ای، فایل‌های CSS و جاوااسکریپت سایت را نداشته باشند.

سئو اینستاگرام چیست؟ + 9 تکنیک کاربردی در سئو اینستاگرام

به همین دلیل مدیریت بودجه کراول و خزش صفحات موضوع بسیار مهمی است و به کمک فایل ربات تی ایکس تی امکان برنامه ریزی آن برای ما فراهم می شود. در فایل ربات تی ایکس تی به کمک دستورهایی مشخص می توان تعیین کرد که ربات های گوگل کدام یک از صفحات سایت را نباید بررسی کنند، موضوعی که در سئو سایت، به خصوص سئو سایت فروشگاهی اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر این فایل در هاست سایت شما آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات‌های موتورهای جستجو امکان دسترسی به تمام صفحات عمومی را خواهند داشت و قادر هستند تا تمام محتوای سایت شما را ایندکس کنند.

اگر به آن بگویید صفحاتی مثل بک اند وب سایتتان را ایندکس نکند، او به شما احترام می گذارد و این کار را انجام نمی دهد. این قضیه از الگوریتم پاندای گوگل شروع شد و به راحتی می توان به آن اشاره کرد که هرگز فایل های سی اس اس یا جاوا اسکریپت شما را مورد بررسی قرار ندهد. اگر از افزونه یوآست در سئوی وب سایت وردپرسی خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم به نوشته نحوه افزودن کلمه کلیدی و توضیحات متا در وردپرس نیز نگاهی بیاندازید. دستور Disallow از پرکاربردترین دستورات در فایل robots.txt است. این دستور مشخص کننده صفحه یا صفحات غیر قابل دسترس برای ربات‌های خزنده وب است. مجددا باید تکرار کنیم که استفاده از این دستور صرفا صفحات را از دسترسی ربات‌ها مخفی می‌کند و ممکن است کاربر با کلیک روی لینک این صفحات امکان بازدید صفحه را داشته باشد و یا حتی این صفحات در نتایج جستجو فهرست شوند.

ربات یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب سایت ها و برنامه های کاربردی تعامل دارد. این ربات‌ها صفحات وب را «خزش» می‌کنند و محتوای آن را فهرست‌بندی می‌کنند تا در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد. دستور sitemap که در ادامه این دستور آدرس نقشه سایت می‌آید یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد.

ایجاد یک صفحه برای هدایت کاربران به سایت‌های خارجی و مسدود کردن دسترسی گوگل به آن در جهت جلوگیری از اثرات منفی لینک‌های خارجی بی کیفیت در سایت‌هایی که تعداد زیادی لینک از کاربران در سایت درج می‌شود. شما می توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی برای ایجاد یک فایل robots.txt استفاده کنید. به عنوان مثال، Notepad، TextEdit، vi و emacs می توانند فایل های robots.txt معتبر ایجاد کنند. واژه‌پردازها اغلب فایل‌ها را در قالبی اختصاصی ذخیره می‌کنند و می‌توانند کاراکترهای غیرمنتظره‌ای مانند نقل قول‌ها به آن اضافه کنند که می‌تواند برای خزنده‌ها مشکل ایجاد کند. همونطور که در ابتدای صفحه گفتیمنرم افزار ما با استفاده از ماوس و کیبورد واقعی بجای استفاده از دستورات برنامه نویسی جست وجو و کلیک روی سایت شمارو توی گوگل انجام میدهد. این محصول در حقیقت پکیجی شامل ربات های متعدد، آموزش‌ها و ابزارهای لازم برای ارتقاء سئو سایت شما می‌باشد.

چطور بهترین نتیجه را از ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل بگیریم؟

فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند. این فایل کاملا قایل دسترسی است و می‌توانید اطلاعات داخل آن را بخوانید و یا ویرایش کنید و افراد مختلف نیز صرفا با اضافه کردن این پسوند به لینک وبسایت شما می‌توانند آن را ببینند. اصولا زمانی که وب سایت خودمان را طراحی کرده باشیم، به کمک فایل robots کل وب سایت را از دید موتور جستجو پنهان میکنیم.

اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم. با این دستور شما به یک تصویر خاص در پوشه ای که قفل شده است دسترسی پیدا می کنید. در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد. این قانون به Googlebot می‌گوید که پوشه تصویر وب‌سایت شما را ایندکس نکند. اگر یک سئو کار حرفه ای نیستید، به هیچ عنوان سمت استفاده از این روش نروید؛ این تکنیک یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه به حساب می آید و حتما باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود.