دسته‌ها
اخبار

چندین به روز رسانی الگوریتم، AMP نتایج ارگانیک را وارد می کند


11 اکتبر 2016 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

حداقل می توان گفت SERP سپتامبر پر از عمل بود. درست زم، که همه چیز آرام به نظر می رسید، گوگل چندین به روز رس، الگوریتم را به یک ویژگی SERP اضافه کرد و یکی دیگر را از ،یب حذف کرد. SERP ماه گذشته، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، چیزی جز معمولی نبود. من شخصاً نمی توانم یک ماه را در SERP به یاد بیاورم که مانند ماه گذشته بدون وقفه و “بزرگ زمان” باشد.

نوسانات اولیه SERP – به روز رس، های الگوریتم محلی و نامشخص

مانند بسیاری از ماه ها، شاخص ریسک رتبه ما یک سری نوسانات رتبه را ثبت کرد که در سپتامبر. یکی از چیزهای منحصر به فرد در مورد ماه گذشته این بود که این نوسانات چقدر تأثیرگذار بودند. این نوسانات رویدادهای پویا و چند لایه ای بودند که SERP را به طرق مختلف تکان دادند. بیایید با رویداد نوس، شروع کنیم که درست زم، که تقویم‌هایمان را به ماه جدید تغییر دادیم اتفاق افتاد.

نوسانات اوایل ماه و یک به روز رس، نامشخص

سپتامبر با خشم نوسانات SERP آغاز شد. در حالی که در اول ماه ،ت بود، شاخص ریسک رتبه‌ای در روز دوم به اوج‌های بی‌سابقه‌ای رسید و در روز سوم نیز «گرم» بود. حجم قابل توجهی از پچ پچ های صنعت SEO وجود داشت که نشان می داد نوسانات SERP در واقع نشان دهنده تغییرات عمیق در رتبه بندی است. اگرچه گوگل نه تایید و نه رد کرد که به روز رس، صورت گرفته است، کارشناسان صنعت و همچنین جامعه سئو به طور کلی موافق بودند که این نوسانات نشان دهنده تغییر قابل توجهی در الگوریتم جستجوی اصلی گوگل است.

نوسانات SERP سپتامبر

شکل 1. شاخص ریسک رتبه یک افزایش نوسانات اولیه ماه همراه با افزایش طول، مدت در اواسط ماه در نوسانات SERP را نشان می دهد.

Possum- به روز رس، رتبه بندی محلی

همانطور که صحبت ها در اوایل ماه نوسانات SERP ادامه یافت، یک روند جالب ظاهر شد. مقدار قابل توجهی از به روز رس، الگوریتم پچ پچ مربوط به رتبه بندی محلی. حتی اگر گوگل مجدداً یک به‌روزرس، رتبه‌بندی محلی را تأیید یا تکذیب نکرد، صنعت به این نتیجه رسید که در واقع یک به‌روزرس، الگوریتم محلی رخ داده است و نام عرضه غیر رسمی را Possum گذاشت. با توجه به این صنعت، Possum با هدف به‌روزرس، (حداقل تا حدی) نحوه رتبه‌بندی ،ب‌وکارها در بسته‌های محلی و Google Maps است.

داده‌های ابزار ویژگی SERP ما تأیید می‌کند که یک به‌روزرس، برای ویژگی بسته محلی انجام شده است. در ارتباط با عرضه Possum، و همانطور که در نمودار Insight نشان داده شده است، شاهد سقوط Local Pack چیزی بیش از 2.5 درصد بودیم و روند داده جدیدی به خود گرفت. جالب اینجاست که ویژگی SERP تا پایان ماه جایگاه از دست رفته خود را به دست آورد.

تغییر الگوریتم بسته محلی

شکل 2. بسته محلی روی دسکتاپ (ایالات متحده) کاهش در اوایل سپتامبر در ارتباط با عرضه الگوریتم محلی Google را نشان می دهد.

نوسانات SERP اواسط ماه – به روز رس، الگوریتم جعبه تصویر

دیگر رویداد مهم نوسانات SERP ماه بین 8 تا 14 سپتامبر رخ داد (شکل 1 را ببینید). اگرچه به سطوح نوس، که در اوایل ماه ثبت شده بود، نرسید، اما شاخص ریسک رتبه‌ای سطوح بالای نوسان را برای پنج روز از هفت روز در بازه زم، فوق‌الذکر نشان داد. صنعت دوباره پر شد پچ پچ مربوط به تغییر رتبه و به روز رس، الگوریتم در پاسخ به بحث های صنعت، گوگل این رویداد را کم اهمیت جلوه داد و گفت:نوسانات جستجو طبیعی است…

@akrampathan21 @rustybrick @met،de نوسانات جستجو طبیعی است و نشانه این است که ما #الگوریتم ها & #مهندس سخت کار می کنند.

– جان مو، (@JohnMu) 16 سپتامبر 2016

جعبه تصویر از صفحه یک SERP می افتد

کاملاً تصادفی، بین 7 و 8 سپتامبر، ابزار ویژگی‌های SERP نشان داد که جعبه تصویر بیش از 5.5 درصد ضرر کرده است. سپس، تنها چند روز بعد (بین 13 و 14 سپتامبر) ویژگی SERP از نمایش 23.2٪ از SERP های Page One به تنها 11.9٪ کاهش یافت – کاهشی بیش از 50٪. مشاهده افت ویژگی بیش از 50% روز پس از افت قبلی، نشان داد که نوسانات SERP نشان داده شده در 14 و نوسانات 8 تا 11 (شکل 1) مرتبط هستند.

Image Box Page One Dip

شکل 3. Image Box روی دسکتاپ (ایالات متحده) کاهش بیش از 50 درصدی را بین 13 و 14 سپتامبر نشان می دهد.

پس از تحقیقات گسترده، متوجه شدیم که ا،ر کادرهای تصویری که قبلاً در صفحه اول ظاهر شده بودند به صفحه دو منتقل شدند.

صفحه دو جعبه تصویر

شکل 4. یک جعبه تصویر که قبلا در صفحه اول ظاهر می شد، اکنون در صفحه دوم نتایج نمایش داده می شود

به روز رس، الگوریتم جعبه تصویر

همانطور که جعبه تصویر “از یک ص،ه سقوط کرد”، ما یک همبستگی شگفت انگیز پیدا کردیم… همانطور که جعبه تصویر فرو رفت، میانگین تعداد نتایج ارگ،ک صفحه یک افزایش یافت. ممکن است فکر کنید که این بسیار منطقی است. به هر حال، اگر جعبه‌های تصویر، حداقل بخش بزرگی از آنها، از صفحه اول حذف می‌شدند، چیزی باید جایگزین آن‌ها در SERP می‌شد. پس از آن به نظر می رسد که گوگل فقط دو نتیجه برتر را از صفحه دو گرفته و آنها را به جای تصاویر به صفحه یک منتقل کرده است.

جعبه تصویر و همبستگی نتایج ارگ،ک

شکل 5. میانگین تعداد نتایج ارگ،ک در صفحه یک الگوی مع، با جعبه های تصویری صفحه یک را نشان می دهد.

اگر یک سری طول، از نوسانات SERP بالا وجود نداشت که نشان می داد خود رتبه نیز تحت تأثیر قرار گرفته است، این تفکر درستی خواهد بود. با پیگیری این نوسانات رتبه، تیم ما کشف کرد که در واقع گوگل یک به‌روزرس، الگوریتم اواسط ماه را ارائه کرده است که تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی صفحه اول داشته است. وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، 36٪ از نتایج صفحه اول فعلی جدید بودند – tسلام قبل از به روز رس، وجود نداشت (برای آن دسته از کلمات کلیدی که قبلاً یک صفحه تصویر با، را راه اندازی کرده بودند).

AMP اکنون در نتایج ارگ،ک است

قبلاً گزارش دادم که گوگل اعلام کرده است که صفحات AMP در نتایج ارگ،ک ظاهر می شوند. در 20 سپتامبر، Mobile SERP Features Tracker واقعا شروع به برداشت AMP در نتایج ارگ،ک کرد. اگرچه داده های اولیه AMP که ما ردیابی کردیم فقط نشان داد که حدود 2.7٪ از نتایج Page One حداقل یک نتیجه AMP را شامل می شود، تا پایان ماه این تعداد به طور چشمگیری به 6.4٪ افزایش یافت و تقریباً سه برابر شد.

داده های AMP ارگ،ک سپتامبر 2016

شکل 6. درصد SERP هایی که نتایج AMP ارگ،ک را نشان می دهند روند رو به بالا دارد در حالی که میانگین تعداد نتایج AMP ارگ،ک در هر صفحه عمدتاً ثابت است.

به نظر می رسد درج AMP در نتایج ارگ،ک با حذف بر،ب سازگار با موبایل توسط گوگل همزمان است. من حدس می زنم که گوگل این بر،ب را حذف کرد تا راه را برای AMP هموار کند. من هیچ راهی قابل تصور نمی بینم که گوگل بتواند بر،ب سازگار با موبایل را ، کند و همزمان نماد AMP را درج کند. اگر این کار را می‌،د، نتایج ارگ،ک SERP تلفن همراه درهم و برهم به نظر می‌رسید.

تنوع ویژگی های SERP در ماه سپتامبر تغییر می کند

اگرچه اخبار بزرگ مربوط به نوسانات رتبه، به روز رس، الگوریتم و صفحات AMP بسیار مورد بحث بود، یک سری تغییرات کوچکتر در ویژگی SERP در ماه سپتامبر رخ داد. در حالی که این تغییرات به اندازه نوسانات شدید رتبه یا نتایج AMP ارگ،ک بزرگ نبودند، اما هر دو در نوع خود جالب و قابل توجه هستند.

بررسی های شخص ثالث در پانل های دانش محلی

در ماه آگوست، گوگل اضافه کرد نظرات منتقدان و بهترین لیست ها به برخی از پانل های دانش محلی آن. به طور قابل‌توجهی بررسی‌هایی از سایت‌های شخص ثالث وجود نداشت. در حین بررسی نظرات در مورد مقالات مختلف که در مورد افزوده‌های گوگل گزارش می‌،د، عدم بررسی شخص ثالث موضوع ثابتی بود. گوگل به وضوح از نیاز به چنین بررسی هایی آگاه بود زیرا در 7 سپتامبر آن را اعلام کرد بررسی های شخص ثالث در پانل های دانش محلی نمایش داده می شود.

پانل دانش محلی بررسی شخص ثالث
شکل 7. یک پانل دانش محلی سیار برای یک مدرسه محله شامل بررسی های شخص ثالث از فیس بوک است

Google می پرسد که آیا نظرات مفید بوده اند یا خیر

در 12 سپتامبر گزارش شد که در ت، برای اینکه ببینید نظرات چقدر مفید هستند، گوگل یک نماد خا،تری رنگ “شست بالا” را همراه با کلمه “مفید؟” درج کرده است. تحت بررسی های مختلف هدف واضح این است که به مردم این امکان را بدهیم که در مورد نظرات ارسال شده بازخورد بدهند. من در واقع دیده ام که این ویژگی اغلب در طول ماه ظاهر می شود.

تست مرور مفید

شکل 8. دو مورد از سه بررسی Google (که به یک پانل دانش محلی متصل شده اند) با “مفید؟” نمایش داده شده است. دکمه

ریز ع،ها در موبایل افزایش می یابند

آ،ین اما نه کم‌اهمیت، گوگل تصویر بند انگشتی در موبایل را دیوانه کرده است. اگرچه ممکن است اغراق آمیز باشد، اما در 15 سپتامبر گوگل اعلام کرد می‌خواست SERP موبایل «بصری‌تر» باشد. این کار را با افزایش تعداد نتایجی که همراه با یک تصویر کوچک نمایش داده می‌شوند، انجام داد. این تغییر در واقع قابل توجه بود زیرا در 13 سپتامبر این ویژگی فقط در 29/0 درصد از SERP های Page One نشان داده شد. یک روز بعد ریز ع،ها در 10.7٪ از نتایج صفحه اول نشان داده شدند.

اسپایک تصویر کوچک

شکل 9. تصاویر کوچک تصویر موبایل در اواسط سپتامبر افزایش یافته است که این ویژگی در بیش از 10٪ از صفحات نتیجه صفحه اول ظاهر می شود.

نگاهی به SERP سپتامبر

با نگاهی به گذشته در سپتامبر به نظر می رسد که فقط برگ های پاییزی نیستند که تغییر رنگارنگی ایجاد می کنند (حداقل شروع به تغییر). گوگل طیف وسیعی از تغییرات را در SERP ایجاد کرده است که از نقاط مختلف بر آن تأثیر گذاشته است. مشاهده عرضه سه به‌روزرس، الگوریتم که به شدت در رتبه‌بندی تأثیر گذاشته، منظره‌ای غیرعادی است. بدیهی است که ورود AMP به نتایج ارگ،ک نیز کار بزرگی است. اما این به م،ای کم اهمیت جلوه دادن تغییرات کوچکتر نیست. افزودن نظرات شخص ثالث به ،یب پانل دانش محلی برای سایت‌هایی که نظراتی مانند TripAdvisor.com جمع‌آوری می‌کنند، کار بسیار بزرگی است. در حالی که البته من به‌روزرس،‌ای را که 3 Pack را متز،ل می‌کند، با Google برابر نمی‌دانم که آیا بررسی مفید بود یا نه، اما دومی را نیز رد نمی‌کنم. بررسی ها به ویژه برای مشاغل محلی که شهرت برند مشابهی با برخی از “بازیگران بزرگ” ندارند، بسیار مهم است. اگر بتوانم همه چیز را در یک جمله خلاصه کنم، سپتامبر برای SERP از بسیاری جهات و برای بسیاری از مردم یک معامله بزرگ بود.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-september-2016