دسته‌ها
اخبار

چگونه بدون دانش SEO بر SERP تسلط داشته باشیم


22 ژوئن 2015 | ارسال شده توسط Arim Salci

امتیاز رتبه یک در SERP چیست؟ شرط می بندم که قبلاً این سؤال را از خود پرسیده اید و شرط می بندم هنوز در تعجب هستید. پاسخ این است که برای تسلط بر SERP حتی نیازی به دانستن سئو چیست!

آغاز شده از پایین در حال حاضر ما در اینجا هستیم

ده ماه پیش بخش بازاریابی ما به سختی با سئو کار می کرد و رتبه بندی ما چیزی نبود که بتوانم درباره آن لاف بزنم. امروز پس از گذشت 10 ماه، ما هنوز با SEO کار نمی کنیم، اما جستجوی ارگ،ک خود را بیش از 300٪ افزایش داده ایم و بر یکی از سخت ترین SERP های سوئد تسلط داریم.

در ژوئن 2014 به بخش بازاریابی پیوستم اعتبار آسان، پیشرو ارائه دهنده وام آنلاین سوئد. در آن مرحله من نمی دانستم که اصطلاح SEO به م،ای چیست یا بازاریابی دیجیتال واقعاً در مورد چیست. اگرچه مدیر بازاریابی ما از اهمیت سئو واقف بود، اما نه زم، برای کار با آن داشت و نه برای یادگیری بیشتر در مورد آن.

ما برای رسیدن به صفحه یک در مهمترین عبارات جستجو مشکل داشتیم، و وقتی موفق شدیم به صفحه اول برسیم، از خدای گوگل دعا کردیم که ما را در آنجا نگه دارد (نه او گوش نداد). علیرغم رتبه‌بندی پایین، ما یک هدف (غیر واقعی) برای رتبه اول برای عبارت «sms lån»، یکی از رقابتی‌ترین عبارات جستجو در سوئد، تعیین کردیم. در آن لحظه ما به سختی در صفحه اول آن عبارت جستجو قرار گرفتیم.

در 6 ماه ما به هدف خود رسیدیم و جایگاه برتر (شماره یک) را برای عبارت جستجوی “sms lån” و همچنین سایر کلمات کلیدی برتر از جمله دم های بلند را به دست آوردیم. در زیر می تو،د ببینید که چگونه ترافیک ارگ،ک ما از آگوست تا ژانویه (6 ماه) افزایش یافته است.

افزایش ترافیک ارگ،ک

هنگامی که ترافیک جستجوی ارگ،ک شما به این صورت افزایش می یابد، می خواهید بد،د کدام یک از کلمات کلیدی شما در این افزایش نقش داشته است و با Rank Ranger’s Rank Tracker می تو،د همه کلمات کلیدی خود را در یک مکان ردیابی کنید.

این روشی است که می تو،د بدون دانش SEO بر SERP تسلط پیدا کنید

همه چیز را در مورد ،ب و کار خود بد،د

من به بخش بازاریابی پیوستم بدون اینکه چیزی در مورد SEO یا بازاریابی دیجیتال نمی دانستم، اما یک چیز وجود داشت که همه چیز در مورد آن می دانستم، تجارت ما. من در شرکت، مشتریان و رقبایمان متخصص بودم. دلیل این امر این است که من قبل از پیوستن به بخش بازاریابی در بخش خدمات مشتری کار می کردم.


یک چیز وجود دارد که هرگز نباید دست کم بگیرید و آن قدرت بازاریابی است که الف دانش عمیق در مورد ،ب و کار شما به تو خواهد داد. به نظر من، بدون آن دانش عمیق در مورد ،ب و کار خود، شما هرگز به یک بازاریاب خوب برای مخاطبان هدف خود تبدیل نخواهید شد.

من می‌توانم بگویم بزرگترین اشتباهی که می‌تو،د مرتکب شوید این است که یک مشاور سئو را استخدام کنید که تنها هدفش «بهینه‌سازی» سایت شما برای رتبه‌بندی بالاتر در کلمات کلیدی هدف شما است، بدون اینکه چیزی در مورد ،ب و کارتان بد،د.

سازمان خود را درگیر کنید

اجازه دهید همه افراد در شرکت شما، به ویژه بخش خدمات مشتری، یک نفر باشند بخشی از سئوی شما. دپارتمان خدمات مشتری می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد آنچه که مشتریان در مورد آن می‌پرسند، آنچه در مورد شرکت شما دوست دارند و آنچه در شرکت شما دوست ندارند به شما ارائه دهد. اگر به بخش فناوری اطلاعات نیز اجازه دهید که بخشی از این امر باشد، آنها می توانند راه حل های فناوری اطلاعاتی را که شما حتی از وجود آنها نمی دانستید به شما ارائه دهند.

اگر از این ورودی و کمک سازمان خود در تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید، شاهد افزایش قابل توجهی در تجربه کاربر، تعامل کاربر و محبوبیت شرکت خود خواهید بود. اگر قبلاً آن را نمی دانستید، این سیگنال ها یکی از مهم ترین سیگنال های امروزی در الگوریتم گوگل هستند.

شما باید به بخش خدمات مشتری و بخش فناوری اطلاعات خود توضیح دهید که آنها چه نقش مهمی در کمپین سئو شما دارند، زیرا واقعاً این کار را انجام می دهند. منظورم این است که اگر خدمات مشتری شما ناخوشایند باشد یا سرعت صفحه شما ضعیف باشد، تمام تلاش های بازاریابی شما بیهوده خواهد بود. من مطمئناً می دانم که بدون خدمات مشتری عالی و توسعه دهندگان IT ما هرگز در تجارت خود و نه در SERP رهبر بازار نخواهیم بود.

شرکتی بسازید که مردم آن را دوست داشته باشند

اگر تنها چیزی که به دنبال آن هستید رتبه‌بندی بالاتر باشد، ممکن است سایت شما حداقل برای مدتی به رتبه‌بندی بالاتر منجر شود، تا زم، که گوگل متوجه شود که وب‌سایت و برند شما واقعاً چقدر محبوب نیست. به جز نرخ تبدیل پایینی که خواهید داشت، موقعیت های خود را در SERP نیز خیلی سریع از دست خواهید داد.

دیگر هیچ میانبری وجود ندارد، شما باید شرکتی بسازید که مردم آن را دوست داشته باشند تا به رتبه بندی برسید، و باید کل سازمان را درگیر کنید تا برای رسیدن به این هدف کار کنند. شما باید دریابید که چگونه می تو،د بهترین تجربه کاربری را که می توانند به دست آورند، به مشتریان فعلی خود و همچنین مشتریان جدید ارائه دهید. اگر این کار را بکنید، شما مشتریان با کمال میل در مورد شما خوب صحبت خواهند کرد، به سایت خود بازگردید و با نام تجاری خود درگیر شوید.

شما باید تلاش کنید تا شرکتی باشید که رقبای شما از آن تقلید می کنند و به آن نگاه می کنند. شما باید بهترین فناوری اطلاعات، بهترین خدمات را داشته باشید و با به‌روزرس،‌ها و نسخه‌های جدید اولین نفر باشید. شما باید یک مرجع در جایگاه خود باشید و شرکتی باشید که روندهای جدیدی را برای آن ایجاد می کند.

سئو دیگر سئو نیست

اگر به چگونگی تکامل سئو در سال های اخیر نگاه کنید، یک الگوی واضح خواهید دید. روزهای تراکم کلمات کلیدی، لینک های هر،مه از دامنه های برداشته شده، متن لنگر، محتوای با کیفیت پایین، صفحات درگاه و سایر تکنیک های کلاه سیاه/خا،تری به پایان رسیده است. امروزه الگوریتم گوگل بسیار پیچیده تر از آن است و بیشتر بر سیگنال های کاربر مانند تعامل با سایت شما و محبوبیت برند شما تمرکز دارد.

به جای استفاده از بهترین شیوه های سئو، باید سعی کنید سئو را از منظر گوگل ببینید و با گوگل هماهنگ باشید، نه برع،. فقط به این روش فکر کنید، اگر گوگل نتواند کاربران خود را با نتایج خوب در SERP راضی کند، مردم استفاده از گوگل را متوقف خواهند کرد. به همین دلیل مهم نیست که سایت شما هزاران لینک ورودی .edu یا .gov داشته باشد. اگر بازدیدکنندگان سایت شما را دوست نداشته باشند و در SERP به سراغ رقبای شما بروند، سایت شما رتبه ای نخواهد داشت.

در نهایت، سئو به م،ای رسیدن به همان هدفی است که گوگل دارد، ی،ی ارائه بهترین نتایج جستجو به کاربرانش برای جستجوهایشان. اگر سایت شما بتواند بهترین نتیجه را داشته باشد و بهترین تجربه را در اختیار کاربران گوگل قرار دهد، گوگل رتبه های عالی را به نفع شما پاداش خواهد داد. به جز افزایش سئو که به دست می آورید، مردم برند شما را دوست خواهند داشت و به طور خودکار با آن درگیر می شوند.

نتیجه

در سفر خود به بالای SERP، ما بر روی لینک سازی، سئو داخلی یا سایر بهترین شیوه های سئو تمرکز نکردیم. در عوض، ما بر ساخت بهترین شرکت با بهترین وب سایت در حوزه خود متمرکز شدیم که این کار را نیز انجام دادیم. افزایش سئو و جایگاه شماره یک در “sms lån” فقط یک امتیاز در راه بود، که به اعتقاد من این تاثیری بود که ما به محبوب ترین شرکت و رهبران در تجارت تبدیل شدیم.

به ،وان یک SEO باید خود را به ،وان یک مدیر بازاریابی، یک توسعه دهنده ،ب و کار یا حتی یک مدیر عامل ببینید. شما باید از حباب سئو خارج شوید و سعی کنید سئو را از منظری گسترده تر درک کنید، نه اینکه فقط لینک سازی یا سایر بهترین شیوه های سئو مورد سوء استفاده قرار گیرد.

شما باید سازمان خود را در تمام کمپین های بازاریابی خود درگیر کنید، بهترین تجربه کاربری را برای مشتریان خود ایجاد کنید و همیشه تلاش کنید تا بهترین شرکت در جایگاه خود باشید. اینگونه است که شما بر SERP تسلط دارید، بدون انجام سئو، همانطور که قبلا انجام می شد.

بنابراین، آیا شما معتقدید که می تو،د بدون دانش SEO بر SERP تسلط داشته باشید؟

درباره نویسنده

آریم سالچی

آریم یک مدیر SEO در Northmill AB، یک شرکت خدمات مالی سوئدی است. آریم در همه چیز مربوط به حوزه بازاریابی آنلاین غرق شده است و در بهینه سازی موتورهای جستجو برای صنعت مالی و اعتباری تخصص دارد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/dominate-serp-wit،ut-seo-knowledge