دسته‌ها
اخبار

چگونه به طور موثر بر بک لینک های خود نظارت کنید


18 نوامبر 2020 | ارسال شده توسط لیراز ،

دنیای دیجیتال با سرعتی نگران کننده در حال رشد است. هر روز که می گذرد، راه های جدید و بهبود یافته ای برای رشد ،ب و کار آنلاین خود پیدا می کنیم، مانند بهینه سازی خارج از صفحه.

یکی از موثرترین راه ها برای افزایش ،ب و کار آنلاین، بک لینک است. این همان چیزی است که امروز در مورد آن صحبت می کنیم، همراه با نحوه مدیریت موثر بک لینک های به دست آمده خود.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها به سادگی لینک هایی هستند که در یک وب سایت وجود دارند و برای هدایت کاربر به وب سایت دیگر استفاده می شوند. اگر یک وب سایت خاص به سایت خاص شما پیوند داده شود، شما یک بک لینک از وب سایتی دارید که به سایت شما پیوند داده شده است.

نمودار نشان دهنده پیوندها

اگر وب سایت شما به وب سایت دیگری پیوند داده شود، این وب سایت خاص یک بک لینک از وب سایت شما دریافت می کند. بک لینک ها به ،وان لینک های ورودی، لینک های ورودی و همچنین لینک های یک طرفه نیز شناخته می شوند.

گوگل، همراه با سایر موتورهای جستجوی اصلی، بک لینک ها را به ،وان “رای” برای صفحه یک وب سایت خاص مشاهده می کند. صفحاتی که تعداد بک لینک بیشتری دارند، صفحاتی هستند که تمایل دارند رتبه بالاتری در موتورهای جستجوی ارگ،ک داشته باشند.

چه مدت طول می کشد تا بک لینک ها در گوگل و دیگر پلتفرم های اصلی موتور جستجو نمایش داده شوند؟

مشخص شده است که بک لینک های جدید چند روز (گاهی اوقات حتی بیشتر) طول می کشد تا ایند، شوند. علاوه بر این، نتایج نشان داده است که یک بک لینک به طور متوسط ​​10 هفته طول می کشد تا باعث افزایش رتبه در گوگل شود.

مدت زم، که طول می کشد تا یک بک لینک در گوگل تاثیر بگذارد در سایر پلتفرم های موتور جستجوی اصلی مشابه است. وب سایت های خوش شانسی که می توانند چندین بک لینک را به طور همزمان دریافت کنند، شانس بیشتری برای برتری سریع از سایر صفحات وب سایت دارند.

چرا باید بک لینک های خود را نظارت کنید؟

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن رتبه بهتر و جذب ترافیک بیشتر به سایت، ایجاد بک لینک برای وب سایت شما است. آنها یک ابزار فوق العاده قدرتمند هستند زیرا موتورهای جستجو آنها را به ،وان یک شاخص قوی از کیفیت وب سایت شما می دانند.

اگر بک لینک ها از سایت های معتبر و معتبر تهیه شده باشند، باعث بهبود رتبه وب سایت شما می شوند. با این حال، همه بک لینک ها پتانسیل بهبود رتبه شما را ندارند. بک لینک های اشتباه در واقع می توانند برای وب سایت شما فاجعه ایجاد کنند. به همین دلیل نظارت بر لینک های خود بسیار مهم است. در اینجا برخی از اثرات رایجی که از بک لینک های بد ایجاد می شوند آورده شده است:

  • بک لینک های بد می توانند اعتبار وب سایت شما را خدشه دار کنند.
  • شما می تو،د جریمه های مبتنی بر بک لینک دریافت کنید و ممکن است نتو،د به بهبود رتبه خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک کنید.
  • وب سایت شما ممکن است از فهرست خارج شود.
  • سایت شما ممکن است سئو منفی دریافت کند.

چگونه بک لینک های سایت خود را م،تور و ردیابی می کنید؟

روش های مختلفی وجود دارد که می تو،د از آنها برای نظارت و ردیابی موثر بک لینک های وب سایت خود استفاده کنید. در اینجا چند روش عالی وجود دارد که می تو،د برای نظارت و ردیابی بک لینک های وب سایت خود استفاده کنید:

بر پست های مهمان خود نظارت کنید:

پست مهمان یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد بک لینک های خوب و هدایت ترافیک ارجاع با کیفیت بالا به سایت شما بود. یک استراتژی قوی برای ارتقای رتبه و موفقیت بلندمدت شما، به دست آوردن لینک های من، به سایت شما است. با این حال، امروز، مانند هر کار اشتباه دیگری، پست مهمان تاثیر خود را از دست داده است، زیرا طبق دستورالعمل‌های Google، اکنون باید پیوندها را “nofollow” کنید. در زیر مشاهده کنید:

جان مو، در توییتی اعلام کرد که پیوندهای پست مهمان نباید فالو شوند

حتی اگر لینک‌های پست مهمان دنبال نمی‌شوند، همچنان باید آن‌ها را ردیابی کنید زیرا می‌توانند حجم قابل توجهی از ترافیک ارجاع را به سایت شما وارد کنند. ردیابی آنها به شما این امکان را می دهد که مطمئن شوید هیچ فرصت ترافیکی را در طول زمان از دست نمی دهید.

بک لینک های مشکوکی که ممکن است دریافت کرده باشید را پیگیری و گزارش دهید:

همانطور که قبلا ذکر شد، همه بک لینک هایی که دریافت می کنید سالم و مفید برای وب سایت شما نیستند. برخی از این بک لینک ها ممکن است از وب سایت هایی باشد که توسط گوگل جریمه شده اند، ممکن است محتوای موجود در سایت را دزدیده باشند یا در فعالیت های مشکوک دیگری شرکت کنند.

به این دلایل، ضروری است که مراقب مزارع پیوند، همراه با سایر سایت های مشکوک دیگری که به وب سایت شما لینک می دهند، باشید. علاوه بر این، گوگل همچنین خدمات مدیریت بک لینک را تشویق می کند که چنین بک لینک هایی را به ابزار Disavow Google که در کنسول جستجو وجود دارد گزارش دهند. این کار به این دلیل انجام می شود که یک سایت بتواند ارزش بک لینک های بد را کاهش دهد تا از جریمه های مبتنی بر پیوند جلوگیری کند.

چگونه می تو،د این وب سایت های مشکوک را که به وب سایت شما پیوند می دهند شناسایی کنید؟ فرآیند انجام این کار فیلتر ، این بک لینک ها بر اساس اعتبار دامنه و اتوریتی صفحه است. راه شناسایی این بک لینک ها و وب سایت های مشکل دار این است که به لیست بک لینک های فیلتر شده نگاه کنید.

برای ردیابی بک لینک های سایت خود می تو،د به کنسول جستجوی گوگل بروید:

کنسول جستجوی گوگل داده های پیوند را نشان می دهد

متوجه خواهید شد که پیوندهای مزرعه پیوند هیچ چیز مفیدی برای وب سایت شما ارائه نمی دهند. این لینک ها هیچ سودی برای سایت شما نخواهد داشت. پس از شناسایی چنین پیوندهایی، می تو،د آنها را به Google Disavow صادر کنید.

وضعیت زنده بک لینک های اصلی خود را ردیابی کنید:

هر وب سایتی باید چند بک لینک اصلی داشته باشد. بسیار مهم است که بد،د این بک لینک های اصلی آفلاین هستند یا زنده هستند. این کار با ردیابی آن لینک ها از طریق نرم افزار ردیابی انجام می شود.

در حالت ایده آل، نرم افزار ردیابی بک لینک شما به طور معمول وضعیت بک لینک های شما را بررسی می کند تا ببیند آیا آنلاین هستند و آیا ویژگی درستی دارند یا خیر. یک مثال از یک بک لینک که دارای ویژگی اشتباه است این است که قرار است ‘dofollow’ باشد اما ‘nofollow’ باشد.

مطمئن شوید که سایت شما یک جریان ثابت از بک لینک ها را دریافت می کند


برای اینکه یک کمپین لینک بیلدینگ سالم تلقی شود، باید منجر به یک جریان ثابت و ثابت از بک لینک های جدید شود که به سایت اشاره می کنند. این مربوط به تعداد کل بک لینک ها، IP ها و دامنه های ارجاعی است که در بخش پروفایل بک لینک نرم افزار ردیابی شما نشان داده شده است.

از آنجایی که ا،ر نرم افزارهای ردیابی بک لینک به شما امکان می دهند لینک های ردیابی شده خود را بخش بندی کنید، بهتر است بک لینک های خود را به بخش های ذکر شده در زیر ت،یم کنید و مشاهده کنید که آیا این بخش ها از روند مشابه یا مشابهی پیروی می کنند. این بخش ها عبارتند از:

  • بک لینک‌های با کیفیت پایین/متوسط/بالا: اینها لینک‌هایی هستند که از وب‌سایتی که دارای یک صفحه و دامنه خاص است، به سایت شما اشاره می‌کنند.
  • بک لینک های ارگ،ک: لینک هایی هستند که به طور داوطلبانه توسط سایر کاربران ایجاد می شوند.
  • بک لینک های Outreach: این ها لینک هایی هستند که توسط پست مهمان و از طریق ارتباط با لینک دریافت می شوند.

اندازه گیری تاثیر بر تغییرات رتبه بندی

این به ،وان یکی از سودمندترین روش های ردیابی بک لینک در نظر گرفته می شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هدف اصلی ردیابی بک لینک، درک تأثیری است که هر بک لینک بر رتبه یک وب سایت دارد.

با این وجود، این اثراتی که یک بک لینک منحصر به فرد دارد، عموماً بسیار ظریف هستند. به همین دلیل است که شما توانایی درک بهتر این تاثیر را با ت،یم بندی به دست می آورید.

ت،یم بندی سئو این امکان را برای شما فراهم می کند که این تأثیر را با حساسیت قابل توجهی اندازه گیری کنید. در عوض، این امکان را به شما می دهد که بفهمید چه نوع بک لینک هایی بیشترین تأثیر را بر بخش های خاصی از وب سایت شما دارند.

مدیریت لینک را با Rank Ranger انجام دهید

غیرقابل انکار است که بک لینک ها موضوع پیچیده ای هستند و نظارت و ردیابی موثر این بک لینک ها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. شما در حال حاضر چیزهای زیادی برای فکر ، در مورد مدیریت موفق وب سایت و ،ب و کار خود دارید. به همین دلیل، برون سپاری خدمات برای مدیریت این بک لینک ها ایده بسیار خوبی است.

ابزار Rank Ranger Link Manager

من شخصا از ویژگی مدیر لینک با Rank Ranger استفاده می کنم. این امکان را به کاربران ارائه می دهد که تمام داده های خود را در زیر سقفی منحصر به فرد در ابزارهای مدیریت Rank Ranger نگه دارند. این ابزارها عبارتند از:

  • بک لینک ها را بایگ، کنید
  • جزئیات لینک مهم را صادر و وارد کنید.
  • تمام فعالیت های کاربر، هزینه ها و تامین کنندگان را تجزیه و تحلیل کنید.
  • هر فایل مرتبط با پیوند را پیوست کنید.
  • هر وضعیت بک لینک را همراه با معیارها و آمار سئو خود دنبال کنید.

علاوه بر همه اینها، Rank Ranger به کاربران خود گزارش توزیع لینک را ارائه می دهد. این گزارش ها یک نمایش گرافیکی را که موقعیت جغرافیایی پیوندها، توزیع رتبه صفحه و وضعیت پیوند را نشان می دهد، به تفصیل شرح می دهد. ناگفته نماند، داده‌های گزارش نیز به راحتی در گزارش‌های PDF بر،ب سفید خودکار گنجانده می‌شوند. همچنین می‌توان آن‌ها را برای استفاده اضافی به CSV و Excel صادر کرد.

سوالات متداول

از آنجایی که ممکن است سوالات بی پاسخی داشته باشید، من تعدادی از متداول ترین سوالات را برای کمک به شما در مورد بک لینک ها و مدیریت این لینک ها اضافه کرده ام. در اینجا چند سوال رایج وجود دارد:

چگونه بک لینک ها را به صورت دستی بررسی کنم؟

شما می تو،د به صورت دستی بک لینک های خود را از طریق Google Analytics یا Search Console ردیابی کنید.

در Google Analytics>> ارجاع ها

در کنسول جستجو>> پیوندها

چگونه بک لینک های بد را بررسی کنم؟

شما می تو،د با ت،یم بندی تمام بک لینک های خود که دارای دامنه های فهرست نشده هستند، به صورت دستی بررسی کنید که آیا یک بک لینک بد است. سپس باید به دنبال مزایایی باشید که این بک لینک به وب سایت شما ارائه کرده است. اگر هیچ مزیتی وجود ندارد، باید این بک لینک های بد را گزارش کنید زیرا هیچ مزیتی برای وب سایت شما ندارند.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها برای سئو بسیار ارزشمند هستند. این به این دلیل است که این بک لینک ها به نوعی به ،وان یک رای اعتماد از یک وب سایت به وب سایت دیگر در نظر گرفته می شوند. بک لینک های دریافت شده توسط وب سایت شما نشانه خوبی برای همه موتورهای جستجو است که سایت های دیگر وب سایت شما را قابل اعتماد می دانند.

در اصل، سایت هایی که به سایت شما بک لینک ارائه می دهند، به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوایی را که سایت شما تولید می کند تضمین می کنند. بنابراین، سایت شما برای کاربران بالقوه قانونی تر و آموزنده تر به نظر می رسد. به همین دلیل، می‌تو،د با این نوع «رای‌ها» در رتبه‌بندی بالا بروید.

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/monitor-backlinks